Stör mig på exvännen och exet
Sex & erotik
  1. Madde
    #1

    Stör mig på exvännen och exet

    Vill skriva av mig lite - även om det är ett löjligt \"problem\"... Såg nyss att min exvän och min expojkvän har lagt till varandra på sin vännerlista på Lunar under relationsgruppen \"Familj\" också dessutom. Jag fick bokstavligen talat kväljningar och höll på att spy! Senast jag träffade min exvän hade hon inte sett mitt ex på säkert två-tre år!

    Anledningen att jag blir så grymt äcklad är att min exvän är ruskigt ful, och jag menar verkligen ful! Hon har flera gånger blivit misstagen för en kille och den enda anledningen att hon har haft sex med 100+ killar är att hon är extremt lätt få foten (för att uttrycka det milt). Två av hennes expojkvänner som JAG fixade ihop henne med sa precis när de såg henne; \"Shit, hon var ju asful!\" och \"Hon ser ju ut som en kille, fan vad taskig du är!\" till mig. Var dessutom på en fest med henne för 1½ år sedan hos en killkompis till mig som träffade henne för första gången och han limmade på mig hela tiden medan jag sa till honom att han aldrig skulle kunna få mig och det var lika bra att han tog min kompis istället för hon skulle säkerligen ställa upp. Reaktionen jag fick var; \"Neeej! Hon är så skabbig!\" varpå jag svarade att hon väl kunde \"duga i krig\" och blinkade med ena ögat.

    Saken är den att hon inte har några andra kvaliteter att komma med heller. Hon är urblåst (och det säger jag inte bara för att jag hatar henne) - jag lovar - hennes favoritlitteratur består av Harlequin böcker och hon spenderar dagarna med att titta på \"Days of our lives\". När hon var 14 år frågade hon mig; \"Vet du, att i Polen får de inte lära sig Svenska!?\" och var uppriktigt förvånad av denna information som hon nyss fått ta del av från Gud-vet-var!

    Inte nog med att hon är blåst, hon är ruskigt taktlös och elak också. När hon träffar folk första gången är hon alltid övertrevlig och äckligt fjäskig. Anledningen till att hon är min exvän är att hon senaste gången vi träffades helt plötsligt kläcker ur sig att hon knullade min expojkvän medan jag och han var tillsammans! Detta säger hon till mig en sommarkväll när vi dricker lite drinkar tillsammans med en av mina killkompisar och har allmänt trevligt. Jag blev helt tagen på sängen av denna information - visst - jag misstänkte att hon var intresserad av honom och hade försökt sig på något skumt en dag då jag kom hem till honom och jag såg hennes skor i hallen (då fick jag höra att jag var paranoid och \"sjukligt svartsjuk\" av henne), men att få höra detta över tre år senare vid ett sådant tillfälle var inget jag hade förberett mig på. Jag valde iaf att inte träffa henne eller svara på hennes samtal mera efter den kvällen.

    Nu är jag bara så arg, besviken och störd av att de tydligen tagit upp kontakten igen. Vad fan har de gemensamt? Okej att exet inte heller var den vassaste kniven i lådan - men han var iaf intelligentare än den amöban!

    Och varför stör detta mig så helvetes mycket för? Fan, jag fattar inte det själv ens. Jag har en ny pojkvän nu och jag älskar honom jättemycket, men mitt ex var ändå min första riktiga himlastormande kärlek (och jag var hans) så jag höll honom till en liten högre standard än så. Som jag sa innan; jag lovar och svär att hon verkligen är ful som stryk.

    Några idéer? Lite uppmuntran? Amatörpsykologiska analyser? Anyone? Bueller, Bueller...? ;)
  2. 1
    Stör mig på exvännen och exet Vill skriva av mig lite - även om det är ett löjligt \"problem\"... Såg nyss att min exvän och min expojkvän har lagt till varandra på sin vännerlista på Lunar under relationsgruppen \"Familj\" också dessutom. Jag fick bokstavligen talat kväljningar och höll på att spy! Senast jag träffade min exvän hade hon inte sett mitt ex på säkert två-tre år!

    Anledningen att jag blir så grymt äcklad är att min exvän är ruskigt ful, och jag menar verkligen ful! Hon har flera gånger blivit misstagen för en kille och den enda anledningen att hon har haft sex med 100+ killar är att hon är extremt lätt få foten (för att uttrycka det milt). Två av hennes expojkvänner som JAG fixade ihop henne med sa precis när de såg henne; \"Shit, hon var ju asful!\" och \"Hon ser ju ut som en kille, fan vad taskig du är!\" till mig. Var dessutom på en fest med henne för 1½ år sedan hos en killkompis till mig som träffade henne för första gången och han limmade på mig hela tiden medan jag sa till honom att han aldrig skulle kunna få mig och det var lika bra att han tog min kompis istället för hon skulle säkerligen ställa upp. Reaktionen jag fick var; \"Neeej! Hon är så skabbig!\" varpå jag svarade att hon väl kunde \"duga i krig\" och blinkade med ena ögat.

    Saken är den att hon inte har några andra kvaliteter att komma med heller. Hon är urblåst (och det säger jag inte bara för att jag hatar henne) - jag lovar - hennes favoritlitteratur består av Harlequin böcker och hon spenderar dagarna med att titta på \"Days of our lives\". När hon var 14 år frågade hon mig; \"Vet du, att i Polen får de inte lära sig Svenska!?\" och var uppriktigt förvånad av denna information som hon nyss fått ta del av från Gud-vet-var!

    Inte nog med att hon är blåst, hon är ruskigt taktlös och elak också. När hon träffar folk första gången är hon alltid övertrevlig och äckligt fjäskig. Anledningen till att hon är min exvän är att hon senaste gången vi träffades helt plötsligt kläcker ur sig att hon knullade min expojkvän medan jag och han var tillsammans! Detta säger hon till mig en sommarkväll när vi dricker lite drinkar tillsammans med en av mina killkompisar och har allmänt trevligt. Jag blev helt tagen på sängen av denna information - visst - jag misstänkte att hon var intresserad av honom och hade försökt sig på något skumt en dag då jag kom hem till honom och jag såg hennes skor i hallen (då fick jag höra att jag var paranoid och \"sjukligt svartsjuk\" av henne), men att få höra detta över tre år senare vid ett sådant tillfälle var inget jag hade förberett mig på. Jag valde iaf att inte träffa henne eller svara på hennes samtal mera efter den kvällen.

    Nu är jag bara så arg, besviken och störd av att de tydligen tagit upp kontakten igen. Vad fan har de gemensamt? Okej att exet inte heller var den vassaste kniven i lådan - men han var iaf intelligentare än den amöban!

    Och varför stör detta mig så helvetes mycket för? Fan, jag fattar inte det själv ens. Jag har en ny pojkvän nu och jag älskar honom jättemycket, men mitt ex var ändå min första riktiga himlastormande kärlek (och jag var hans) så jag höll honom till en liten högre standard än så. Som jag sa innan; jag lovar och svär att hon verkligen är ful som stryk.

    Några idéer? Lite uppmuntran? Amatörpsykologiska analyser? Anyone? Bueller, Bueller...? ;)
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    Det var något

    av det elakaste jag läst skrivet om någon icke namngiven person på AFF. Du borde skämmas!

    Uppmuntran: SKAFFA DIG ETT LIV
  4. 2
    Det var något av det elakaste jag läst skrivet om någon icke namngiven person på AFF. Du borde skämmas!

    Uppmuntran: SKAFFA DIG ETT LIV
  5. Madde
    #3

    Ärlighet

    Ärlighet varar längst heter det - och det var det ärligaste jag själv någonsin läst. Men du kanske är en person som tycker att man ska linda in allt man skriver i ett stort fluffigt lager av sockervadd?
  6. 3
    Ärlighet Ärlighet varar längst heter det - och det var det ärligaste jag själv någonsin läst. Men du kanske är en person som tycker att man ska linda in allt man skriver i ett stort fluffigt lager av sockervadd?
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Säger som Wallander

    GET A LIFE!!!

    Tillägger :Förstår inte vad hennes utseende har med det hela att göra???
  8. 4
    Säger som Wallander GET A LIFE!!!

    Tillägger :Förstår inte vad hennes utseende har med det hela att göra???
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Ibland används ärlighet

    som en ursäkt för att bete sig illa. Att säga att någon är asful är inte särskilt snällt även om - eller kanske i synnerhet inte om - man verkligen menar det. Allt man tycker behöver man inte basunera ut.
  10. 5
    Ibland används ärlighet som en ursäkt för att bete sig illa. Att säga att någon är asful är inte särskilt snällt även om - eller kanske i synnerhet inte om - man verkligen menar det. Allt man tycker behöver man inte basunera ut.
  11. Rikard
    #6

    De är ex

    Jag har full förståelse för att du bryter med din exvän när hon berättar att hon varit ihop med din exkille medan ni alltjämt var ett par. Jag förstår också att du blir förbannad på din exkille för detta. Men sedan är det dags att släppa dem. De gör vad de vill med sina liv, och du har inte så mycket att säga till om, mer än att du rimligen inte vill ha med dem att göra.
  12. 6
    De är ex Jag har full förståelse för att du bryter med din exvän när hon berättar att hon varit ihop med din exkille medan ni alltjämt var ett par. Jag förstår också att du blir förbannad på din exkille för detta. Men sedan är det dags att släppa dem. De gör vad de vill med sina liv, och du har inte så mycket att säga till om, mer än att du rimligen inte vill ha med dem att göra.
  13. Madde
    #7

    Då har du inte läst allt.

    Vad mycket enklare allt hade varit om folk hade bemödat sig att läsa igenom hela inläggen innan de svarade... *gäsp* Jag förstår inte hur i hela världen han skulle kunna ha någon som helst intresse av att umgås med människan när hon varken är snygg, extremt blåst och dessutom riktigt opålitlig. Människan visste inte ens om att de inte pratade svenska i Polen när hon var tonåring! Och det var endast EN av alla grodor som hoppade hur hennes mun. Hon tyckte också att det var väldigt underligt hur någon kunde bli vålddtagen - eftersom det väl bara kunde vara trevligt att ha sex! Märk väl att det var utan ironi från hennes sida.
  14. 7
    Då har du inte läst allt. Vad mycket enklare allt hade varit om folk hade bemödat sig att läsa igenom hela inläggen innan de svarade... *gäsp* Jag förstår inte hur i hela världen han skulle kunna ha någon som helst intresse av att umgås med människan när hon varken är snygg, extremt blåst och dessutom riktigt opålitlig. Människan visste inte ens om att de inte pratade svenska i Polen när hon var tonåring! Och det var endast EN av alla grodor som hoppade hur hennes mun. Hon tyckte också att det var väldigt underligt hur någon kunde bli vålddtagen - eftersom det väl bara kunde vara trevligt att ha sex! Märk väl att det var utan ironi från hennes sida.
  15. Martina
    #8

    Fy

    va ruskigt elakt skrivit! är glad att jag inte har en som du som kompis, hur mår du egentligen? tror inte ett dugg på att det du skrivit är sant, du är nog bara grymt avis på henne av nån anledning och säger också som de andra -Skaffa dig ett liv- Försök bli lite mer empatisk och ödmjuk.
  16. 8
    Fy va ruskigt elakt skrivit! är glad att jag inte har en som du som kompis, hur mår du egentligen? tror inte ett dugg på att det du skrivit är sant, du är nog bara grymt avis på henne av nån anledning och säger också som de andra -Skaffa dig ett liv- Försök bli lite mer empatisk och ödmjuk.
  17. Martina
    #9

    Men du!

    du låter inte speciellt intelligent själv när du skriver så ruttet om en annan männsika! och jag har läst hela inlägget.
  18. 9
    Men du! du låter inte speciellt intelligent själv när du skriver så ruttet om en annan männsika! och jag har läst hela inlägget.
  19. Madde
    #10

    Läs mitt svar till Skrållan

    Jag kan lova dig att vartenda ord är sant dessutom - jag skulle inte ens i min vildaste fantasi kunna hitta på en person vars enda litteratur består av Harlequin och inte ens vet att svenska inte pratas i hela Europa.

    Angående empati så skulle jag aldrig ens få för mig att säga; \"Jo förresten, du vet den gången du kom hem till X och jag redan var där. Då hade vi sex! Haha!\" i glad ton och förvänta mig att personen jag säger det till inte ska ta illa upp.
  20. 10
    Läs mitt svar till Skrållan Jag kan lova dig att vartenda ord är sant dessutom - jag skulle inte ens i min vildaste fantasi kunna hitta på en person vars enda litteratur består av Harlequin och inte ens vet att svenska inte pratas i hela Europa.

    Angående empati så skulle jag aldrig ens få för mig att säga; \"Jo förresten, du vet den gången du kom hem till X och jag redan var där. Då hade vi sex! Haha!\" i glad ton och förvänta mig att personen jag säger det till inte ska ta illa upp.
  21. Madde
    #11

    Vad har intelligens med ärlighet

    ...att göra? Det värsta är att jag intet på något vis talar någon som helst osanning i mitt inlägg eller försöker få min exvän att framstå i sämre dager än vad som stämmer överens med verkligheten. Allt är sant, men jag är så mogen att jag aldrig skulle få för mig att lämna ut personen i frågas namn här eller på något annat publikt forum. DET vore elakt och dessutom olagligt.
  22. 11
    Vad har intelligens med ärlighet ...att göra? Det värsta är att jag intet på något vis talar någon som helst osanning i mitt inlägg eller försöker få min exvän att framstå i sämre dager än vad som stämmer överens med verkligheten. Allt är sant, men jag är så mogen att jag aldrig skulle få för mig att lämna ut personen i frågas namn här eller på något annat publikt forum. DET vore elakt och dessutom olagligt.
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Du är avundsjuk

    på din exväns förmåga att skaffa killar. Så tolkar jag hela ditt inlägg. Uppenbarligen besitter hon några kvalitéer du inte har, men kanske skulle vilja ha.

    Vad människor ser hos varann, det kan man ju inte alltid förstå, men man kan vara säker på att det är _något_.

    Ni var ändå vänner, så något måste ju ha dragit dig till henne ockå ... var det att få känna dig snyggare/smartare (det finns ju en skala där också)? Eller _har_ hon rentav några bra egenskaper du gillar?

    Att din expojkvän valt henne efter dig, tar du som kritik mot dig själv, du trodde (vill tro) att du är \"bättre\" än henne på något sätt.

    Jag tycker du ska leta efter problem hos dig själv, t ex försöka jobba på din självkänsla/självförtroende, så att du kan acceptera både dig själv och andra och inte vara så fruktansvärt nedvärderande. Tänk om någon skriver samma saker om dig?!
  24. 12
    Du är avundsjuk på din exväns förmåga att skaffa killar. Så tolkar jag hela ditt inlägg. Uppenbarligen besitter hon några kvalitéer du inte har, men kanske skulle vilja ha.

    Vad människor ser hos varann, det kan man ju inte alltid förstå, men man kan vara säker på att det är _något_.

    Ni var ändå vänner, så något måste ju ha dragit dig till henne ockå ... var det att få känna dig snyggare/smartare (det finns ju en skala där också)? Eller _har_ hon rentav några bra egenskaper du gillar?

    Att din expojkvän valt henne efter dig, tar du som kritik mot dig själv, du trodde (vill tro) att du är \"bättre\" än henne på något sätt.

    Jag tycker du ska leta efter problem hos dig själv, t ex försöka jobba på din självkänsla/självförtroende, så att du kan acceptera både dig själv och andra och inte vara så fruktansvärt nedvärderande. Tänk om någon skriver samma saker om dig?!
  25. Martina
    #13

    Mogen?

    det var inte ett moget inlägg inte heller ett intelligent inlägg. Om hon nu inte är speciellt smart, kan hon rå för det? nej det kan hon inte och då ska väl inte du basunera ut hur korkad hon är.
  26. 13
    Mogen? det var inte ett moget inlägg inte heller ett intelligent inlägg. Om hon nu inte är speciellt smart, kan hon rå för det? nej det kan hon inte och då ska väl inte du basunera ut hur korkad hon är.
  27. Medlem sedan
    Dec 2003
    #14

    Ditt inlägg

    säger mer om dig än vad det säger om din exvän måste jag ärligt tycka. Gå vidare. Det har uppenbarligen hon gjort.
  28. 14
    Ditt inlägg säger mer om dig än vad det säger om din exvän måste jag ärligt tycka. Gå vidare. Det har uppenbarligen hon gjort.
  29. -Milou-
    #15

    Tja, du ville ha

    både idéer, uppmuntran, analyser...

    När du får dem dissar du dem och tycker I ALLA FALL att du gjorde rätt som skrev så?

    Nå, du får TYCKA vad du vill. Men JAG tycker att du låter dessa två (ex)personer ta för stor plats i ditt liv. Varför har det de gör NU sån betydelse för dej? Vad gör du ens inne på deras presentation på Lunar?

    Något säger mej att du inte är så gammal själv, eftersom du \"hänger\" på Lunar?

    Min amatörpsykologiska analys är: Du har inte gått vidare med ditt liv efter det som du upplevde som ett svek från din så kallade vän. HUR du ens kunde ha henne som \"vän\" när du är och var så nedsättande om hennes person, är för mej en gåta. Och kommentaren till din killkompis \"du kan aldrig få mej ändå\" ställer det bortom rimligt tvivel i min amatöranalys att DU har problem med din självbild.

    Så mitt råd är: Gå en kurs i ödmjukhet och empati. Samt fokusera din energi på det, och droppa sådana personer som inte har någon betydelse i ditt liv. Och säg upp medlemsskapet på Lunar, så slipper du få impulser att besöka gästböcker/pres\'ar som du inte kan hantera?

    Jag tillägger till de andras: \"skaffa ett liv\" följande: \"Väx upp\"

    Men förmodligen kommer du såga det här med, iom att det inte innehöll \"uppmuntran\" utan bara \"idéer\" och \"amatörpsykologanalys\"

    Typ.
  30. 15
    Tja, du ville ha både idéer, uppmuntran, analyser...

    När du får dem dissar du dem och tycker I ALLA FALL att du gjorde rätt som skrev så?

    Nå, du får TYCKA vad du vill. Men JAG tycker att du låter dessa två (ex)personer ta för stor plats i ditt liv. Varför har det de gör NU sån betydelse för dej? Vad gör du ens inne på deras presentation på Lunar?

    Något säger mej att du inte är så gammal själv, eftersom du \"hänger\" på Lunar?

    Min amatörpsykologiska analys är: Du har inte gått vidare med ditt liv efter det som du upplevde som ett svek från din så kallade vän. HUR du ens kunde ha henne som \"vän\" när du är och var så nedsättande om hennes person, är för mej en gåta. Och kommentaren till din killkompis \"du kan aldrig få mej ändå\" ställer det bortom rimligt tvivel i min amatöranalys att DU har problem med din självbild.

    Så mitt råd är: Gå en kurs i ödmjukhet och empati. Samt fokusera din energi på det, och droppa sådana personer som inte har någon betydelse i ditt liv. Och säg upp medlemsskapet på Lunar, så slipper du få impulser att besöka gästböcker/pres\'ar som du inte kan hantera?

    Jag tillägger till de andras: \"skaffa ett liv\" följande: \"Väx upp\"

    Men förmodligen kommer du såga det här med, iom att det inte innehöll \"uppmuntran\" utan bara \"idéer\" och \"amatörpsykologanalys\"

    Typ.
  31. Medlem sedan
    Dec 2005
    #16

    Hell Hath No Fury...

    ...Like A Woman Scorned, som Bill så vackert skrev.

    Kraftfullt, men utan elegans. Förvånansvärt välformulerat trots det känslosamma tonläget. Kanske väl ordrikt.

    Om innehållet i sig? Det får mig att tänka på den där rullen med Jack Black och Gwyneth Paltrow, där Jack ser insidan på utsidan av kvinnor. Ditt hatobjekt kanske är Gwyneth, du kanske är den där mörkhåriga bruden...?
  32. 16
    Hell Hath No Fury... ...Like A Woman Scorned, som Bill så vackert skrev.

    Kraftfullt, men utan elegans. Förvånansvärt välformulerat trots det känslosamma tonläget. Kanske väl ordrikt.

    Om innehållet i sig? Det får mig att tänka på den där rullen med Jack Black och Gwyneth Paltrow, där Jack ser insidan på utsidan av kvinnor. Ditt hatobjekt kanske är Gwyneth, du kanske är den där mörkhåriga bruden...?
  33. Besökare
    #17

    Motfråga

    Citat: \"Jag förstår inte hur i hela världen han skulle kunna ha någon som helst intresse av att umgås med människan när hon varken är snygg, extremt blåst och dessutom riktigt opålitlig.\"

    Varför gjorde du det då förut ?
  34. 17
    Motfråga Citat: \"Jag förstår inte hur i hela världen han skulle kunna ha någon som helst intresse av att umgås med människan när hon varken är snygg, extremt blåst och dessutom riktigt opålitlig.\"

    Varför gjorde du det då förut ?
  35. Madde
    #18

    Intressant fråga

    Tack! Du kom med det första intressanta svaret jag läst idag. Jag umgicks med henne eftersom vi var barndomsvänner och helt enkelt växt upp ihop. I barndomen upplever man många saker ihop och just därför var det svårt att göra slut på vänskapen. Trots alla hennes negativa sidor och trots alla knivar i ryggen kändes hon nästan som en syster - eller rättare sagt en gammal vana. Vi brukade alltid göra allt tillsammans och då är det lätt att se mellan fingrarna.
  36. 18
    Intressant fråga Tack! Du kom med det första intressanta svaret jag läst idag. Jag umgicks med henne eftersom vi var barndomsvänner och helt enkelt växt upp ihop. I barndomen upplever man många saker ihop och just därför var det svårt att göra slut på vänskapen. Trots alla hennes negativa sidor och trots alla knivar i ryggen kändes hon nästan som en syster - eller rättare sagt en gammal vana. Vi brukade alltid göra allt tillsammans och då är det lätt att se mellan fingrarna.
  37. Medlem sedan
    Apr 2006
    #19

    Men var är du ärlig?

    Du förtalar och baktalar en person, och du berättar saker som uppenbarligen är lögn. Det är möjligt att du har sådana här känslor för personen, men att bara berätta om sina känslor har ingenting med ärlighet att göra.
  38. 19
    Men var är du ärlig? Du förtalar och baktalar en person, och du berättar saker som uppenbarligen är lögn. Det är möjligt att du har sådana här känslor för personen, men att bara berätta om sina känslor har ingenting med ärlighet att göra.
  39. Martina
    #20

    haha

    det enda intressanta svaret idag. Det beror kanske på att du inte tål att höra att ingen här håller med dig! Men Besökare verkar inte tycka det heller enligt mig ville Besökare bara få dig att tänka efter lite!
  40. 20
    haha det enda intressanta svaret idag. Det beror kanske på att du inte tål att höra att ingen här håller med dig! Men Besökare verkar inte tycka det heller enligt mig ville Besökare bara få dig att tänka efter lite!
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Så arg på exet...
    By mamma333 in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 22:09
  2. Sex med exet
    By cooldude in forum Separation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 11:40
  3. För mig och exet
    By Elinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 11:55
  4. Stör mig på exvännen och exet
    By Madde in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 08:25
  5. Nu har exet akt...
    By abbie in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 20:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar