Tack för alla svar betr "Julian" (kris)
Namn, dop & namngivning
  1. Hjälp
    #1

    Tack för alla svar betr "Julian" (kris)

    Tack för svaren. Vi har varit så hattiga och veliga. Till våra tvillingtjejer födda 1998, kom vi på namnen direkt, intuitivt och de "sitter som en smäck"; Vera & Emily. Men nu känns det såå hopplöst. Mina favoriter var George och Gabriel. Men bägge två finns i vår närhet (George = Klasskompis till tvillingarna, men det struntar jag i, jag har ingen relation till honom).

    Gabriel fanns med på listan när jag väntade tvillingarna, men sen har min bästis hunnit döpa sin son till det emellan. Typiskt, men eftersom han snart är 7 så känns det "överspelat" och fritt fram igen.

    Min man dissar båda och är orolig att Julian ska bli Julle. Han gillar Ian och Felix.

    Men nu verkar det bli Julian som kompromiss och döttrarnas favorit. Vi har gått ut med det officiellt och stenhårt, men jag känner mig tveksam innerst inne....

    Detta är såååå knepigt!

    Fortfarande velig.

    Kriiiiis.
  2. 1
    Tack för alla svar betr "Julian" (kris) Tack för svaren. Vi har varit så hattiga och veliga. Till våra tvillingtjejer födda 1998, kom vi på namnen direkt, intuitivt och de "sitter som en smäck"; Vera & Emily. Men nu känns det såå hopplöst. Mina favoriter var George och Gabriel. Men bägge två finns i vår närhet (George = Klasskompis till tvillingarna, men det struntar jag i, jag har ingen relation till honom).

    Gabriel fanns med på listan när jag väntade tvillingarna, men sen har min bästis hunnit döpa sin son till det emellan. Typiskt, men eftersom han snart är 7 så känns det "överspelat" och fritt fram igen.

    Min man dissar båda och är orolig att Julian ska bli Julle. Han gillar Ian och Felix.

    Men nu verkar det bli Julian som kompromiss och döttrarnas favorit. Vi har gått ut med det officiellt och stenhårt, men jag känner mig tveksam innerst inne....

    Detta är såååå knepigt!

    Fortfarande velig.

    Kriiiiis.
  3. Hjälp
    #2
    Obs! Kris!
  4. 2
    Obs! Kris!
  5. M.med gänget
    #3
    jag vet hur det där är
    höll på bli grön i ansiktet
    när Jennie skulle ha namn
    innan det äntligen blev Jennie.

    kram ,ps det fixar sig nog
  6. 3
    jag vet hur det där är
    höll på bli grön i ansiktet
    när Jennie skulle ha namn
    innan det äntligen blev Jennie.

    kram ,ps det fixar sig nog

Liknande trådar

  1. Miltonia tack för ditt svar igår"ryser"
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 05:35
  2. Tack för alla svar ang "andra föräldrar"
    By Ulle+3 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 07:49
  3. Tack för alla svar om "lakanen"
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 23:53
  4. Tack till er som svarat på "kris igen"
    By wynja_vild in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 13:08
  5. Tack för svar alla betr trippeltest
    By Jenny tvill\'98 + bf 14/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar