starkare grejjor...
Bebissnack
  1. annanon
    #1

    starkare grejjor...

    ... min dotter är snart 5 månader men väger över 8 kg o snart 70 lång. Hon äter baby semp eller nan 2. Men hon blir inte riktigt mätt. Hon äter 260 ml/mål o börjat med grötsmakisar.

    Finns det något starkare jag kan ge henne, Ris/Majs välling eller nåt liknande? De märken jag sett är från 6 månader....Vad tror ni?
  2. 1
    starkare grejjor... ... min dotter är snart 5 månader men väger över 8 kg o snart 70 lång. Hon äter baby semp eller nan 2. Men hon blir inte riktigt mätt. Hon äter 260 ml/mål o börjat med grötsmakisar.

    Finns det något starkare jag kan ge henne, Ris/Majs välling eller nåt liknande? De märken jag sett är från 6 månader....Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Jag skulle testa!

    Hon äter ju rätt mycket per mål (i mängd räknat) och då är det nog ingen dum ide att testa någon sorts välling, som kanske kan mätta lite mer.

    Vi har testat plusvälling och majsvälling (Nestlé, 6-månaders) och här är det majsvällingen som funkar bäst! I början gillade han inte smaken så då körde vi 50/50 Baby Plus och vällingpulver.
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  4. 2
    Jag skulle testa! Hon äter ju rätt mycket per mål (i mängd räknat) och då är det nog ingen dum ide att testa någon sorts välling, som kanske kan mätta lite mer.

    Vi har testat plusvälling och majsvälling (Nestlé, 6-månaders) och här är det majsvällingen som funkar bäst! I början gillade han inte smaken så då körde vi 50/50 Baby Plus och vällingpulver.
  5. annanon
    #3
    Ja, visst äter hon mkt i mängd räknat. MEN hon är ju inte 6 månader ännu, tror du att det är ok att börja ändå?
  6. 3
    Ja, visst äter hon mkt i mängd räknat. MEN hon är ju inte 6 månader ännu, tror du att det är ok att börja ändå?
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Om hon redan äter gröt är det ok, för gröt och välling är samma sak. Annan konsistens bara. Men tänk på att inte ge mer än tre gröt- eller vällingmål per dag, för mycket mjölmat är inte så bra...
  8. 4
    Om hon redan äter gröt är det ok, för gröt och välling är samma sak. Annan konsistens bara. Men tänk på att inte ge mer än tre gröt- eller vällingmål per dag, för mycket mjölmat är inte så bra...
  9. Medlem sedan
    Aug 2001
    #5

    Håller med

    Äter hon redan gröt så är det nog inga problem!
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  10. 5
    Håller med Äter hon redan gröt så är det nog inga problem!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    majsvälling mättar inte mer än ersättning kan ja bara säga, ha börjat med mild välling här nu lite smått. och sen är ju ris/majs stoppande för magen. Jag brukar kompletera med min tjej, först flaskan och sen mat, man ska ju helt inte ge mer än 225 ml i flaska eller om de va 250
  12. 6
    majsvälling mättar inte mer än ersättning kan ja bara säga, ha börjat med mild välling här nu lite smått. och sen är ju ris/majs stoppande för magen. Jag brukar kompletera med min tjej, först flaskan och sen mat, man ska ju helt inte ge mer än 225 ml i flaska eller om de va 250
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    min kille är inte 5mån ännu men jag har börjat ge honom sempers milda välling och det funkar bra. han vägrade äta nestles plusvälling och efter att själv smakat och jämfört förstar jag varför..skratt..
  14. 7
    min kille är inte 5mån ännu men jag har börjat ge honom sempers milda välling och det funkar bra. han vägrade äta nestles plusvälling och efter att själv smakat och jämfört förstar jag varför..skratt..

Liknande trådar

  1. Nu händer det grejjor :)!
    By Karin Lovisa in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 21:55
  2. Nu händer det grejjor :)!
    By Karin Lovisa in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 08:39
  3. Nu händer det grejjor :)!
    By Karin Lovisa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 21:27
  4. Burit loppis grejjor
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 13:36
  5. Barn-vinter-grejjor/kläder
    By petronela in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar