Hjälp mig! Min dotter
Namn, dop & namngivning
  1. Violas mamma
    #1

    Hjälp mig! Min dotter

    heter Astrid i andranamn och nu väntar vi ett till barn och jag älskar namnet Astrid, "kan" man "döpa"/kalla kommande bebis till Astrid i förstanamn eller blir det helt konstigt då storasyster heter också heter det (i andranamn dock).

    Vad tycker ni?
  2. 1
    Hjälp mig! Min dotter heter Astrid i andranamn och nu väntar vi ett till barn och jag älskar namnet Astrid, "kan" man "döpa"/kalla kommande bebis till Astrid i förstanamn eller blir det helt konstigt då storasyster heter också heter det (i andranamn dock).

    Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Går alldeles utmärkt!

    Har flera exempel som jag brukar dra när någon frågar om detta - flera kusiner som har det just så. Och jag tycker det går jättebra!

    Viola och Astrid. Jättefint!
  4. 2
    Går alldeles utmärkt! Har flera exempel som jag brukar dra när någon frågar om detta - flera kusiner som har det just så. Och jag tycker det går jättebra!

    Viola och Astrid. Jättefint!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Det går väl bra men jag skulle personligen försöka hitta ett annat namn. Hittar jag absolut inget annat namn så skulle det väl få bli Astris då
  6. 3
    Det går väl bra men jag skulle personligen försöka hitta ett annat namn. Hittar jag absolut inget annat namn så skulle det väl få bli Astris då
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Om man verkligen vill ha det namnet tycker jag att man kan göra så. Det kan ju nästan ses lite hedrande att lillasyster "får" ett namn av storasyster. Själv är jag mer förtjust i Estrid
  8. 4
    Om man verkligen vill ha det namnet tycker jag att man kan göra så. Det kan ju nästan ses lite hedrande att lillasyster "får" ett namn av storasyster. Själv är jag mer förtjust i Estrid
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Självklart

    kan du låta henne heta Astrid. Varför inte? För hur ofta använder vi våra andra namn? Viola och Astrid låter kanon. Kör på det du.
  10. 5
    Självklart kan du låta henne heta Astrid. Varför inte? För hur ofta använder vi våra andra namn? Viola och Astrid låter kanon. Kör på det du.

Liknande trådar

  1. hjälp m dotter
    By banydyme in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 08:04
  2. hjälp min dotter
    By Nilla med 4 barn in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 21:54
  3. Hjälp ang.min 12-år. dotter!
    By ledsen mamma in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 09:56
  4. Hjälp ang.min 12-år. dotter!
    By lessen mamma in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:46
  5. Hjälp ang.min 12-år. dotter!
    By lessen mamma in forum Stora barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 10:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar