Trasig UJ
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Trasig UJ

    Min dubbel UJ har knäckts i chassit!! Jag kom hem ikväll från flygresa och min dubbel UJ har gått sönder, själva chassit har knäckts vid en av knapparna som fäster sittdelen. Kan den verkligen ha fått en så hård smäll i baggagehanteringen att den knäckts?! Jag har reklamerat till flygbolaget, men de ersätter endast upp till 1500kr för förstörd barnvagn. Vad göra nu? Det känns som om den inte "borde" kunna gå sönder där? Trist på en vagn som kostar så mkt pengar att bara få tillbaka en bråkdel av värdet... Det är en -05a så den är inte särskilt gammal heller. Trist att köra den till tippen
  2. 1
    Trasig UJ Min dubbel UJ har knäckts i chassit!! Jag kom hem ikväll från flygresa och min dubbel UJ har gått sönder, själva chassit har knäckts vid en av knapparna som fäster sittdelen. Kan den verkligen ha fått en så hård smäll i baggagehanteringen att den knäckts?! Jag har reklamerat till flygbolaget, men de ersätter endast upp till 1500kr för förstörd barnvagn. Vad göra nu? Det känns som om den inte "borde" kunna gå sönder där? Trist på en vagn som kostar så mkt pengar att bara få tillbaka en bråkdel av värdet... Det är en -05a så den är inte särskilt gammal heller. Trist att köra den till tippen
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Kontakta ev. reseförsäkring och hemförsäkring så skall du få hjälp med råd och vägledning i denna djungel!!
  4. 2
    Kontakta ev. reseförsäkring och hemförsäkring så skall du få hjälp med råd och vägledning i denna djungel!!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Vad är det för kasst..

    ..flygbolag?
    Jag vet en bekant vars duokombivagn (typ E-ljunga eller nåt sånt) blev förstörd i en flygresa och de fick vagnens nypris minus lite av värdeminskning i ersättning av flygbolaget. Tror det var en resa mellan Bryssel o Sthlm och med SAS..
    Jag hade inte gett mig, vaddå bara 1500kr i ersättning?
    De ersätter ju en hel del till folk som förlorar sitt bagage o annat, ex min pappa o mamma fick sina resväskor försenade när de var i USA för ett par år sedan. Eftersom min pappa var där i affärer och skulle på businessmöten etc så fick ha köpa en ny kostym mm och det betalade flyget (även morsan fick sig några tusingar att shoppa loss för fast hon bara var med som bihang, inte fel!) Och då kom ändå deras bagage till rätta efter ett par dagar!
    Vad jag menar med detta är att i såna fall så är flygbolag / reseförsäkringar generösa. Och det borde väl vara minst lika viktigt med en barnvagn!!!
    Nej, som sagt ge dig inte, jag hade bråkat som bara den. Tyvärr kanske, men jag har märkt att det lönar sig...
  6. 3
    Vad är det för kasst.. ..flygbolag?
    Jag vet en bekant vars duokombivagn (typ E-ljunga eller nåt sånt) blev förstörd i en flygresa och de fick vagnens nypris minus lite av värdeminskning i ersättning av flygbolaget. Tror det var en resa mellan Bryssel o Sthlm och med SAS..
    Jag hade inte gett mig, vaddå bara 1500kr i ersättning?
    De ersätter ju en hel del till folk som förlorar sitt bagage o annat, ex min pappa o mamma fick sina resväskor försenade när de var i USA för ett par år sedan. Eftersom min pappa var där i affärer och skulle på businessmöten etc så fick ha köpa en ny kostym mm och det betalade flyget (även morsan fick sig några tusingar att shoppa loss för fast hon bara var med som bihang, inte fel!) Och då kom ändå deras bagage till rätta efter ett par dagar!
    Vad jag menar med detta är att i såna fall så är flygbolag / reseförsäkringar generösa. Och det borde väl vara minst lika viktigt med en barnvagn!!!
    Nej, som sagt ge dig inte, jag hade bråkat som bara den. Tyvärr kanske, men jag har märkt att det lönar sig...
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Novair

    Flög med Novair, och på kvittot jag fick från reklamationen står det max 1500kr. Däremot har de andra uppgifter på sin hemsida, där kan man få upp till 1000 SDR (ung 10 000kr tror jag). Förvirrande! Jag har både bra hemförsäkring och extra reseförsäkring så jag får nog ersättning till slut. Jobbigt bara att strula med försäkring, tycker flygbolaget borde ersätta mer än 1500kr!
  8. 4
    Novair Flög med Novair, och på kvittot jag fick från reklamationen står det max 1500kr. Däremot har de andra uppgifter på sin hemsida, där kan man få upp till 1000 SDR (ung 10 000kr tror jag). Förvirrande! Jag har både bra hemförsäkring och extra reseförsäkring så jag får nog ersättning till slut. Jobbigt bara att strula med försäkring, tycker flygbolaget borde ersätta mer än 1500kr!

Liknande trådar

  1. Trasig ugn?
    By Jeswi in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 21:29
  2. Blä! Tv trasig
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 08:24
  3. Trasig tv
    By Minama in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 11:14
  4. trasig...
    By trasdockan_ in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 18:06
  5. Trasig overall :-(
    By Annika med 3 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar