Nu har han växt ur
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Nu har han växt ur

    liggkorgen på UJ:en. Hur gör ni andra? Jag tycker han ligger så öppen när han ligger i sittdelen. Har en voxipåse men han ser så liten ut när han ligger i den och sen känns det som om det blåser in väldigt. Hur får ni den att bli ombonad. Är mummyn mer ombonad?

    Just nu känns det som det bästa är att investera i en till vagn, men jag älskar ju verkligen uj:en.

    Har ni inga bilder när era ligger framåt. (Hugo är 6 månader och ca 70 cm lång.)
  2. 1
    Nu har han växt ur liggkorgen på UJ:en. Hur gör ni andra? Jag tycker han ligger så öppen när han ligger i sittdelen. Har en voxipåse men han ser så liten ut när han ligger i den och sen känns det som om det blåser in väldigt. Hur får ni den att bli ombonad. Är mummyn mer ombonad?

    Just nu känns det som det bästa är att investera i en till vagn, men jag älskar ju verkligen uj:en.

    Har ni inga bilder när era ligger framåt. (Hugo är 6 månader och ca 70 cm lång.)
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Med tanke på att vi har hela vintern framför oss och att det precis är dags att hoppa ur liggkorgen skulle jag köpa en komplementvagn (gammal Nova, mistral, rocky eller något) att ha över vintern. En sån blir ju jättemysig med voksipåse i kan jag tänka mig! När det blir varmare ute är det ju kul att ta fram UJ:n igen, då känns den ju lite ny igen
  4. 2
    Med tanke på att vi har hela vintern framför oss och att det precis är dags att hoppa ur liggkorgen skulle jag köpa en komplementvagn (gammal Nova, mistral, rocky eller något) att ha över vintern. En sån blir ju jättemysig med voksipåse i kan jag tänka mig! När det blir varmare ute är det ju kul att ta fram UJ:n igen, då känns den ju lite ny igen
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Hade exakt samma problem för ca 3 mån sedan.

    Sonen växte ur liggdelen på UJ när han var 5 mån och varken han eller jag tyckte om att han skulle ligga i sittdelen som endast är framåtvänd.

    Så jag sålde min älskade UJ och köpte en Teutonia Spririt S3 (3-hjuling som är vändbar).

    Köpte den från Mypram i Tyskland och betalade 4200 kr INKL frakt hem till dörren (i Sverige kostar den 5995 kr).

    När sonen och jag kan tänka oss att han sitter framåtvänd så kommer jag köpa en -07 UJ och då sälja Spirit S3an.
  6. 3
    Hade exakt samma problem för ca 3 mån sedan.

    Sonen växte ur liggdelen på UJ när han var 5 mån och varken han eller jag tyckte om att han skulle ligga i sittdelen som endast är framåtvänd.

    Så jag sålde min älskade UJ och köpte en Teutonia Spririt S3 (3-hjuling som är vändbar).

    Köpte den från Mypram i Tyskland och betalade 4200 kr INKL frakt hem till dörren (i Sverige kostar den 5995 kr).

    När sonen och jag kan tänka oss att han sitter framåtvänd så kommer jag köpa en -07 UJ och då sälja Spirit S3an.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Hade en Dubbel-UJ över vintern

    förra året. Jag sydde om ett vindskydd så det passade UJ:n och det fungerade perfekt :-)
    Men hade jag haft en singel UJ hade jag köpt en City Cross, Rocky eller Fun att ha över vinter :-)
  8. 4
    Hade en Dubbel-UJ över vintern förra året. Jag sydde om ett vindskydd så det passade UJ:n och det fungerade perfekt :-)
    Men hade jag haft en singel UJ hade jag köpt en City Cross, Rocky eller Fun att ha över vinter :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Verkligen tänkvärt. Jag väntar ju barn i februari och bebben kommer ju troligen ahh ha växt ur liggdelen just när det börjar bli höst och man ska få plats med tjockare kläder. Vill inte heller ha en så liten bebis framåtvänd och ganska oskyddad mot vinden. Borde kanske fundera på en annan vagn än UJ.....
  10. 5
    Verkligen tänkvärt. Jag väntar ju barn i februari och bebben kommer ju troligen ahh ha växt ur liggdelen just när det börjar bli höst och man ska få plats med tjockare kläder. Vill inte heller ha en så liten bebis framåtvänd och ganska oskyddad mot vinden. Borde kanske fundera på en annan vagn än UJ.....
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6
    Usch vad trist att vända en 6-mån bebis framåt i rusket, jag skulle köpt en mellanvagn som är vändbar om jag var du.
  12. 6
    Usch vad trist att vända en 6-mån bebis framåt i rusket, jag skulle köpt en mellanvagn som är vändbar om jag var du.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Min dotter

    åker en Teutonia Rocky tills det blir vår och hon vill sitta framåt!
    Det finns billigt begagnat på blocket.
    Jag skulle definitivt skaffa en mellanvagn om jag var du, man vill ju ha ögonkontakt med ett sådant litet barn. Ja iaf jag.

    Hoppas du kommer på något som känns bra för dig.
    Neta med Ängla 0403, Alice 0604 och Albin 0707
  14. 7
    Min dotter åker en Teutonia Rocky tills det blir vår och hon vill sitta framåt!
    Det finns billigt begagnat på blocket.
    Jag skulle definitivt skaffa en mellanvagn om jag var du, man vill ju ha ögonkontakt med ett sådant litet barn. Ja iaf jag.

    Hoppas du kommer på något som känns bra för dig.

Liknande trådar

  1. Vad är det här för en växt?
    By Marija m S-02 & I-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 19:50
  2. Växt
    By Carina&Hugo i Ty in forum Missfall
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 18:02
  3. fy vad hon växt
    By Linda m. 4 barn in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 11:24
  4. SF som ej växt...
    By Working Girl in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 09:52
  5. Vad är det för växt?
    By -Emla- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar