Wilmer, Ebbe och...
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Wilmer, Ebbe och...

    Pelle?

    ja eller nej?
    Andra förslag?

    Vad passar med Wilmer o Ebbe? Inser att W o E inte är samma stil helt o hållet, men söker ändå nåt som går ihop med båda.

    Andra förslag vi har uppe är

    Lovin
    Otto
    Alve
    Egon
    Björn

    Liva
    Emmelina
    Malva
    Isa
  2. 1
    Wilmer, Ebbe och... Pelle?

    ja eller nej?
    Andra förslag?

    Vad passar med Wilmer o Ebbe? Inser att W o E inte är samma stil helt o hållet, men söker ändå nåt som går ihop med båda.

    Andra förslag vi har uppe är

    Lovin
    Otto
    Alve
    Egon
    Björn

    Liva
    Emmelina
    Malva
    Isa
  3. lotten.
    #2
    Jag tycker Pelle och Otto blir för likt Ebbe, men det är ju bara vad jag tycker... Liva och Isa tycker jag passar bra. Här är mina förslag:

    Wilmer, Ebbe och Liam/Leo/Melker/Vincent

    Wilmer, Ebbe och Livia/Siri/Signe/Mira
  4. 2
    Jag tycker Pelle och Otto blir för likt Ebbe, men det är ju bara vad jag tycker... Liva och Isa tycker jag passar bra. Här är mina förslag:

    Wilmer, Ebbe och Liam/Leo/Melker/Vincent

    Wilmer, Ebbe och Livia/Siri/Signe/Mira
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Tack. kan hålla med om att framförallt Otto är för likt Ebbe, Pelle också till viss del...

    Av dina förslag så gillar jag Melker bäst bland pojknamnen, men det finns lite för många Melker runt om kring för att det ska kännas helt ok.

    Livia gillar jag massor. Siri är coskå fint, Signe är jättefint men inte riktigt rätt stil på nåt vis. Mira finns också för nära tyvärr.

    Tack för dina förslag o synpunkter. Lägger till Livia på listan.
  6. 3
    Tack. kan hålla med om att framförallt Otto är för likt Ebbe, Pelle också till viss del...

    Av dina förslag så gillar jag Melker bäst bland pojknamnen, men det finns lite för många Melker runt om kring för att det ska kännas helt ok.

    Livia gillar jag massor. Siri är coskå fint, Signe är jättefint men inte riktigt rätt stil på nåt vis. Mira finns också för nära tyvärr.

    Tack för dina förslag o synpunkter. Lägger till Livia på listan.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Pelle får tyvärr inga ovationer från mig. Däremot tycker jag att det fanns flera andra fina förslag på listan:

    Lovin - Häftigt! Passar fint till borsornas namn.
    Otto - Tufft! Dock blir det lite kaka på kaka tillsammans med Ebbe.
    Alve - Passar jättebra och är dessutom ett jättefint namn! Finaste förslaget tycker jag!
    Egon - Nej, det gillar jag inte.
    Björn - Åh, nej!

    Liva - Ok.... men mycket hellre LIV!!!! Det är underbart!
    Emmelina - Inte alls min grej, tyvärr.
    Malva - Sött!
    Isa - Fint! Passar bäst till Wilmer och Ebbe! Perfekt kombo!

    Andra förslag är

    Wilmer, Ebbe och Morris
    Wilmer, Ebbe och Moltas
    Wilmer, Ebbe och Dino
    Wilmer, Ebbe och Milian

    Wilmer, Ebbe och Tyra
    Wilmer, Ebbe och Myra
    Wilmer, Ebbe och Svea
    Wilmer, Ebbe och Stella
    Wilmer, Ebbe och Kajsa
    Wilmer, Ebbe och Tilly
    Isak Tiger & Leo Anakins mamma.
  8. 4
    Pelle får tyvärr inga ovationer från mig. Däremot tycker jag att det fanns flera andra fina förslag på listan:

    Lovin - Häftigt! Passar fint till borsornas namn.
    Otto - Tufft! Dock blir det lite kaka på kaka tillsammans med Ebbe.
    Alve - Passar jättebra och är dessutom ett jättefint namn! Finaste förslaget tycker jag!
    Egon - Nej, det gillar jag inte.
    Björn - Åh, nej!

    Liva - Ok.... men mycket hellre LIV!!!! Det är underbart!
    Emmelina - Inte alls min grej, tyvärr.
    Malva - Sött!
    Isa - Fint! Passar bäst till Wilmer och Ebbe! Perfekt kombo!

    Andra förslag är

    Wilmer, Ebbe och Morris
    Wilmer, Ebbe och Moltas
    Wilmer, Ebbe och Dino
    Wilmer, Ebbe och Milian

    Wilmer, Ebbe och Tyra
    Wilmer, Ebbe och Myra
    Wilmer, Ebbe och Svea
    Wilmer, Ebbe och Stella
    Wilmer, Ebbe och Kajsa
    Wilmer, Ebbe och Tilly
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Jag gillar bara Lovin,Alve,Emmelina,Malva och Isa.
    Av dessa tycker jag att Lovin och Malva är finast och de passar kalrt bäst med Wilmer och Ebbe!
  10. 5
    Jag gillar bara Lovin,Alve,Emmelina,Malva och Isa.
    Av dessa tycker jag att Lovin och Malva är finast och de passar kalrt bäst med Wilmer och Ebbe!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Tack för åsikter o förslag. Otto får nog åka bort pga av likheten med Ebbe...

    Kul att höra dina åsikter. Står dock fast vid Liva eller Livia, gillar inte det enstaviga Liv.

    Av dina förslag så var de tinget av pojknamnen som jag gillade direkt. Flicknamnen var bättre! Gillar Myra massor! Det kommer in på listan. Svea är fint också, men en bekant har just fått en liten Svea, så det går bort ändå.

    Tack!
  12. 6
    Tack för åsikter o förslag. Otto får nog åka bort pga av likheten med Ebbe...

    Kul att höra dina åsikter. Står dock fast vid Liva eller Livia, gillar inte det enstaviga Liv.

    Av dina förslag så var de tinget av pojknamnen som jag gillade direkt. Flicknamnen var bättre! Gillar Myra massor! Det kommer in på listan. Svea är fint också, men en bekant har just fått en liten Svea, så det går bort ändå.

    Tack!
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Ja, Lovin går fint ihop med de andras namn. Men det är kanske lite FÖR ovanligt?? Vill ju inte behöva förklara ett namn varje gång man presenterar honom.... Funderar vidare på det.

    Tack för dina synpunkter.
  14. 7
    Ja, Lovin går fint ihop med de andras namn. Men det är kanske lite FÖR ovanligt?? Vill ju inte behöva förklara ett namn varje gång man presenterar honom.... Funderar vidare på det.

    Tack för dina synpunkter.
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Björn!!! Låter häftigt ihop, tycker jag! Eller Isa!

    Lycka till!
    /Cina
  16. 8
    Björn!!! Låter häftigt ihop, tycker jag! Eller Isa!

    Lycka till!
    /Cina
  17. S-mamman
    #9

    Ojdå, vi verkar ha rätt

    lika namnsmak du och jag! Både Alve, Lovin och Björn finns på min favolista också!

    Tycker att Lovin eller Björn passar bäst ihop med brödernas namn, de bryter liksom av på ett häftigt sätt!
    Av tjejnamnen röstar jag på Liva! (eller ännu hellre Liv)
  18. 9
    Ojdå, vi verkar ha rätt lika namnsmak du och jag! Både Alve, Lovin och Björn finns på min favolista också!

    Tycker att Lovin eller Björn passar bäst ihop med brödernas namn, de bryter liksom av på ett häftigt sätt!
    Av tjejnamnen röstar jag på Liva! (eller ännu hellre Liv)
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10

    Inte Pelle

    Det är alldeles för mycket smeknamn över det fortfarande, och jag tycker dessutom inte alls att det är fint. Det passar inte till något av syskonnamnen heller, tycker jag...

    Jag hade valt Björn av era förslag - eller kanske Otto. Tycker att båda namnen är jättetuffa - anledningen till att jag nog väljer Björn före Otto är för det där med att både Ebbe och Otto går att vända på (minns inte vad det där fina ordet för det nu är...) - och att jag därför tycker att det känns en smula krystat...

    Av flicknamnen hade jag nog valt Malva.
  20. 10
    Inte Pelle Det är alldeles för mycket smeknamn över det fortfarande, och jag tycker dessutom inte alls att det är fint. Det passar inte till något av syskonnamnen heller, tycker jag...

    Jag hade valt Björn av era förslag - eller kanske Otto. Tycker att båda namnen är jättetuffa - anledningen till att jag nog väljer Björn före Otto är för det där med att både Ebbe och Otto går att vända på (minns inte vad det där fina ordet för det nu är...) - och att jag därför tycker att det känns en smula krystat...

    Av flicknamnen hade jag nog valt Malva.
  21. Mamma Jenni
    #11
    Jag tycker Pelle är urgulligt!!!!!
  22. 11
    Jag tycker Pelle är urgulligt!!!!!
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Vad kul att vi har samma namn på förslag!

    Vill ha ett namn som bryter av lagom med brödernas, roligt att läsa din kommertar.

    Tack!
  24. 12
    Vad kul att vi har samma namn på förslag!

    Vill ha ett namn som bryter av lagom med brödernas, roligt att läsa din kommertar.

    Tack!

Liknande trådar

  1. Ebbe?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 18:14
  2. Ebbe 1 år!
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:05
  3. Ebbe just nu
    By wina in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 23:19
  4. Syskon till Wilmer o Ebbe??
    By wimis in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 11:56
  5. Ebbe 1 år!
    By Maria mWilmer o Ebbe in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 10:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar