Vincent
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Vincent

    Gillar eller inte gillar?
    Jag är ganska positiv, tror jag. Det första pojknamnet som ingen av oss säger "aldrig i livet" åt, min sambo och jag... Fler förslag?

    Halvsyskonen heter Sofia och Jonatan, det gör inget om det inte passar men det vore kul. Vad tycker ni? (Kan tillägga att jag själv gillar Jonatans namn men inte Sofias)

    VINCENT Woodrow Rupert - kommer det nog bli i så fall. Andranamnen är släktnamn ifall ni undrar...

    Om det blir en tjej då? Där är vi fortfarande mycket oense...
  2. 1
    Vincent Gillar eller inte gillar?
    Jag är ganska positiv, tror jag. Det första pojknamnet som ingen av oss säger "aldrig i livet" åt, min sambo och jag... Fler förslag?

    Halvsyskonen heter Sofia och Jonatan, det gör inget om det inte passar men det vore kul. Vad tycker ni? (Kan tillägga att jag själv gillar Jonatans namn men inte Sofias)

    VINCENT Woodrow Rupert - kommer det nog bli i så fall. Andranamnen är släktnamn ifall ni undrar...

    Om det blir en tjej då? Där är vi fortfarande mycket oense...
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Tycker att Vincent är jättefint. En het kandidat till en bebis hos mig (bara sambon tyckte samma)

    Jag tycker Vincent passar bra med Jonatan. Sämre till Sofia, men det fungerar.

    Tjejnamn:
    Elvira
    Cornelia
    Isolde
    Melina
    Vendela
  4. 2
    Tycker att Vincent är jättefint. En het kandidat till en bebis hos mig (bara sambon tyckte samma)

    Jag tycker Vincent passar bra med Jonatan. Sämre till Sofia, men det fungerar.

    Tjejnamn:
    Elvira
    Cornelia
    Isolde
    Melina
    Vendela
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Gillar Isolde jättemycket men sambon är tveksam, Melina likaså, de andra faller mig inte direkt i smaken.
    Tack för din åsikt!
  6. 3
    Gillar Isolde jättemycket men sambon är tveksam, Melina likaså, de andra faller mig inte direkt i smaken.
    Tack för din åsikt!
  7. -Johanna bf mars-
    #4
    Älskar Vincent!!
    Kanske Josefine eller Hannah till en tjej?
  8. 4
    Älskar Vincent!!
    Kanske Josefine eller Hannah till en tjej?
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Kul att du gillar Vincent. Hannah tycker jag är fint men en av mina otaliga kusiner heter det så tyvärr går det bort. Josefine gillar jag inte så mycket. Men tack ändå.
  10. 5
    Kul att du gillar Vincent. Hannah tycker jag är fint men en av mina otaliga kusiner heter det så tyvärr går det bort. Josefine gillar jag inte så mycket. Men tack ändå.
  11. Mikaela1
    #6
    Gillar inte. Det är för osvenskt - låter mer holländskt/belgiskt/flamländskt/vallonskt i mina öron. Och DESSUTOM som helt fel generation, i alla fall här i Sverige.

    Tänker även på van Gogh som var en så tragisk person - trots att han var en stor konstnär.

    Rupert är däremot ett jättefint namn! Det låter som en prins, och väldigt manligt!

    Angående halvsyskonens, namn, så tycker jag inte att det gör så mycket om man hör att halvsyskonen ÄR halvsyskon. Det är ju liksom så det ÄR.

    Hade det varit fråga om helsyskon, så hade jag dock sagt att Vincent absolut inte passar med Jonatan och Sofia - de senare är ju väldigt gamla, vanliga och konventionella svenska namn.
  12. 6
    Gillar inte. Det är för osvenskt - låter mer holländskt/belgiskt/flamländskt/vallonskt i mina öron. Och DESSUTOM som helt fel generation, i alla fall här i Sverige.

    Tänker även på van Gogh som var en så tragisk person - trots att han var en stor konstnär.

    Rupert är däremot ett jättefint namn! Det låter som en prins, och väldigt manligt!

    Angående halvsyskonens, namn, så tycker jag inte att det gör så mycket om man hör att halvsyskonen ÄR halvsyskon. Det är ju liksom så det ÄR.

    Hade det varit fråga om helsyskon, så hade jag dock sagt att Vincent absolut inte passar med Jonatan och Sofia - de senare är ju väldigt gamla, vanliga och konventionella svenska namn.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Tycker att Vincent e superfint, ett av mina favoritnamn!
    En flicka kunde kanske heta
    Rakel
    Magdalena
    Eleonora
    Leonora
    Charlotte
    Hedvig
    Francisca
    Rebecka
    Eloise
    Lovisa
  14. 7
    Tycker att Vincent e superfint, ett av mina favoritnamn!
    En flicka kunde kanske heta
    Rakel
    Magdalena
    Eleonora
    Leonora
    Charlotte
    Hedvig
    Francisca
    Rebecka
    Eloise
    Lovisa

Liknande trådar

  1. VINCENT ÄR HÄR:)
    By Fritz in forum _1006 Junibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 15:59
  2. Vincent är här
    By annbe in forum _0907 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 13:20
  3. Vincent
    By Signe & 3 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 20:35
  4. *G*R*A*T*T*I*S* VINCENT!!!
    By jessica_f in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 14:05
  5. Nu är vår Vincent här...
    By mummycool in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar