Sedan jag sist skrev om min...
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Sedan jag sist skrev om min...

    .... mammas ringande har det faktiskt varit lugnare... Dels är hon väl sur på mig en aning (då är det alltid lugnare) och dels har vi varit hos min syster och hälsat på men jag har också varit kortare i tonen än innan och jag har inte heller inbjudit till att föra några längre snack.... Och då lessnar hon för då kan hon ju inte hälla dynga om allt och alla över mig och försöka få mitt medhåll...

    OK...

    Det blev inte så som ni tipsade om men det har inte funnits läge för det ännu (och jag är inte självmordsbombare som flyger rakt in i skiten med flit så jag ringer inte enkom för det) men jag har utan att tänka på det tagit ett lite längre kliv bort från min mamma och det känns skönt för alla inblandade...
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  2. 1
    Sedan jag sist skrev om min... .... mammas ringande har det faktiskt varit lugnare... Dels är hon väl sur på mig en aning (då är det alltid lugnare) och dels har vi varit hos min syster och hälsat på men jag har också varit kortare i tonen än innan och jag har inte heller inbjudit till att föra några längre snack.... Och då lessnar hon för då kan hon ju inte hälla dynga om allt och alla över mig och försöka få mitt medhåll...

    OK...

    Det blev inte så som ni tipsade om men det har inte funnits läge för det ännu (och jag är inte självmordsbombare som flyger rakt in i skiten med flit så jag ringer inte enkom för det) men jag har utan att tänka på det tagit ett lite längre kliv bort från min mamma och det känns skönt för alla inblandade...
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    vad skönt! Hoppas att lugnet håller i sig!
  4. 2
    vad skönt! Hoppas att lugnet håller i sig!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Jag håller tummarna..... I dag har det "bara" varit två samtal och det kan jag ta för det hr varit samtal på 2-3 minuter styck....

    (Ena gången behövde hon info via internet, något de inte hr och det är ju OK att ställa upp på..... )

    Så nu andas jag lite lugnare och ber till höre makter om samma fortsatta lugn...
  6. 3
    Jag håller tummarna..... I dag har det "bara" varit två samtal och det kan jag ta för det hr varit samtal på 2-3 minuter styck....

    (Ena gången behövde hon info via internet, något de inte hr och det är ju OK att ställa upp på..... )

    Så nu andas jag lite lugnare och ber till höre makter om samma fortsatta lugn...
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    Hoppar in om jag får

    Jag har också problem med min mamma men det är rakt motsatt till ditt nämligen att hon inte hör av sig särskilt ofta alls. Nu pga att jag själv har rasat ut mot henne och säger vad jag anser om hennes bebis till karl som kommer före hennes egna barn och barnbarn.

    Nu vill hon ta upp kontakten igen men jag känner att jag inte fixar det mähä hon har blivit (och egentligen alltid har varit) och jag tål inte hennes karl ärligt talat. Han är över 60 men kan inte ställa väckarklockan själv och då gör hon det ÅT honom fast hon sitter en massa mil därifrån hemma hos oss för att hälsa på. Hon sitter alltså här, i vår soffa, och ställer väckaren åt honom och ringer upp honom morgonen efter för att väcka honom???

    Hon är totalt utplånad och så långt ifrån den människa och personlighet jag själv är. Jag känner riktigt hur jag blir frustrerad och krymper inombords, jag har inget gemensamt med henne alls. Jag är mognare än henne och har kommit längre med mig själv och det ger inget att prata med henne.

    Till saken hör att hon har varit sån här sen jag var liten. Inga konflikter har hon tagit, aldrig sagt ifrån eller höjt rösten (bara suckat) medan pappa tog allt det där och honom har jag en väldigt bra kontakt med och är mer lik honom.

    Det här är urjobbigt men jag känner att jag är vilsen som mamma och kvinna för jag har liksom ingen annan som har gått före mig, jag har inget utbyte med mamma och mycket hos henne är på en tonårings nivå men jag kan inte hantera detta att hon lever sedan flera år tillbaka med en man som bara gör det som är nödvändigt för att hon inte ska se hur vi andra ser på honom men hon klarar inte att vara själv och då är det ju bättre så klart att leva med en bebis än att leva helt själv.

    Hon har aldrig bott själv utan gått direkt från tonåren till min pappa och sen direkt till denna karl. Hon skulle behöva bo själv och kunna odla vår relation men så länge hon är med sin karl går inte det.

    Äh, nu blev det här längre än vad jag hade tänkt men jaja, skönt att vräka ur sig lite *s*
  8. 4
    Hoppar in om jag får Jag har också problem med min mamma men det är rakt motsatt till ditt nämligen att hon inte hör av sig särskilt ofta alls. Nu pga att jag själv har rasat ut mot henne och säger vad jag anser om hennes bebis till karl som kommer före hennes egna barn och barnbarn.

    Nu vill hon ta upp kontakten igen men jag känner att jag inte fixar det mähä hon har blivit (och egentligen alltid har varit) och jag tål inte hennes karl ärligt talat. Han är över 60 men kan inte ställa väckarklockan själv och då gör hon det ÅT honom fast hon sitter en massa mil därifrån hemma hos oss för att hälsa på. Hon sitter alltså här, i vår soffa, och ställer väckaren åt honom och ringer upp honom morgonen efter för att väcka honom???

    Hon är totalt utplånad och så långt ifrån den människa och personlighet jag själv är. Jag känner riktigt hur jag blir frustrerad och krymper inombords, jag har inget gemensamt med henne alls. Jag är mognare än henne och har kommit längre med mig själv och det ger inget att prata med henne.

    Till saken hör att hon har varit sån här sen jag var liten. Inga konflikter har hon tagit, aldrig sagt ifrån eller höjt rösten (bara suckat) medan pappa tog allt det där och honom har jag en väldigt bra kontakt med och är mer lik honom.

    Det här är urjobbigt men jag känner att jag är vilsen som mamma och kvinna för jag har liksom ingen annan som har gått före mig, jag har inget utbyte med mamma och mycket hos henne är på en tonårings nivå men jag kan inte hantera detta att hon lever sedan flera år tillbaka med en man som bara gör det som är nödvändigt för att hon inte ska se hur vi andra ser på honom men hon klarar inte att vara själv och då är det ju bättre så klart att leva med en bebis än att leva helt själv.

    Hon har aldrig bott själv utan gått direkt från tonåren till min pappa och sen direkt till denna karl. Hon skulle behöva bo själv och kunna odla vår relation men så länge hon är med sin karl går inte det.

    Äh, nu blev det här längre än vad jag hade tänkt men jaja, skönt att vräka ur sig lite *s*
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Visst är det bara att hoppa in

    Mammaproblem har vi oavsett om de är olika varandra... Dock finns det samma grund i dem och det är att de verkar vara stora egoister båda två..... Och egentligen ganska rädda och små människor där inombords.... Tyvärr drabbar det alla andra i deras omgivning i neg. riktining men det kommer de aldrig kunna se utan de kommer alltid skylla på alla andra....

    Massa tröstkramar och peppning i din väg från mig...
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  10. 5
    Visst är det bara att hoppa in Mammaproblem har vi oavsett om de är olika varandra... Dock finns det samma grund i dem och det är att de verkar vara stora egoister båda två..... Och egentligen ganska rädda och små människor där inombords.... Tyvärr drabbar det alla andra i deras omgivning i neg. riktining men det kommer de aldrig kunna se utan de kommer alltid skylla på alla andra....

    Massa tröstkramar och peppning i din väg från mig...
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    Tack!

    Ja, egoism och svaghet är ju kanske två sidor av samma mynt här? För varför kan annars inte mamma stampa foten i golvet och deklarera för sin karl att i paketet henne (mamma) så ingår ju barnen och barnbarnen. Det har pappas fru inga som helst problem med men det har denna man. Och mamma svansar kring det och jag känner inte att jag utvecklas som kvinna och mamma genom att ha kontakt med henne utan jag plockar från andra kvinnor i min omgivning som jag tar lärdom och erfarenheter ifrån, ser hur de är, var de är i livet, hur de tänker och känner osv. Det ger mig mer än att ha kontakt med mamma och bara bli frustrerad över hennes totala tafatthet och brist på skinn på näsan.
  12. 6
    Tack! Ja, egoism och svaghet är ju kanske två sidor av samma mynt här? För varför kan annars inte mamma stampa foten i golvet och deklarera för sin karl att i paketet henne (mamma) så ingår ju barnen och barnbarnen. Det har pappas fru inga som helst problem med men det har denna man. Och mamma svansar kring det och jag känner inte att jag utvecklas som kvinna och mamma genom att ha kontakt med henne utan jag plockar från andra kvinnor i min omgivning som jag tar lärdom och erfarenheter ifrån, ser hur de är, var de är i livet, hur de tänker och känner osv. Det ger mig mer än att ha kontakt med mamma och bara bli frustrerad över hennes totala tafatthet och brist på skinn på näsan.

Liknande trådar

  1. Länge sen någon skrev här sist!
    By Titti m. Alexandra in forum _0207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 12:23
  2. 5 år sedan sist
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 09:16
  3. Skrev fel datum sist
    By kokefisen in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 14:21
  4. När skrev jag här sist?
    By Karenina m. Saga in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 21:18
  5. Länge sedan jag skrev sist...
    By *Magda* in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar