problem?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    problem?

    om man bär bebisen ofta, har ni upplevt att de får problem att sova/somna själva sedan? (att de blivit vana att sova nära)
    annica med oscar 0407 & lucas 0612
    www.branting.org
  2. 1
    problem? om man bär bebisen ofta, har ni upplevt att de får problem att sova/somna själva sedan? (att de blivit vana att sova nära)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Nja, jag bär för att mina barn vill vara nära och för att de somnar bättre i sjal. Jag testar faktiskt inte att lägga Sonja alls i sängen utan söver henne alltid i sjalen. Liv somnar i sängen men somnar inte själv. Små barn ska inte behöva somna själva tycker jag.
  4. 2
    Nja, jag bär för att mina barn vill vara nära och för att de somnar bättre i sjal. Jag testar faktiskt inte att lägga Sonja alls i sängen utan söver henne alltid i sjalen. Liv somnar i sängen men somnar inte själv. Små barn ska inte behöva somna själva tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    tja, jag började bära i sjal för att olivia inte kunde sova annat än i min famn... så det är kanske lite av "hönan och ägget". :-) fast nu kan hon somna (och sova relativt länge) i vagnen, i alla fall. det var svårare i början.
  6. 3
    tja, jag började bära i sjal för att olivia inte kunde sova annat än i min famn... så det är kanske lite av "hönan och ägget". :-) fast nu kan hon somna (och sova relativt länge) i vagnen, i alla fall. det var svårare i början.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Kort och gott, nej.
  8. 4
    Kort och gott, nej.
  9. Marmelad
    #5
    Nej inte alls. Min bebis sover jättebra i egen säng! Min stora tjej däremot sov aldrig i egen säng, men hon bars inte lika mycket ens i BB-sele som var det som stod till buds då. Tror nog mest det beror på barnets personlighet faktiskt.
  10. 5
    Nej inte alls. Min bebis sover jättebra i egen säng! Min stora tjej däremot sov aldrig i egen säng, men hon bars inte lika mycket ens i BB-sele som var det som stod till buds då. Tror nog mest det beror på barnets personlighet faktiskt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    nja, ja vet inte. ja började som malwa att bära för att få händerna fria för hon somnade iaf inte nån annanstans än på mig, annars somnade hon vid bröstet o hon somnar fortfarande inte själv (jo i vagnen men ja e ju med o drar) hon e 2 år nu men å andra sidan tycker inte ja hon behöver lära sig det är o ja trivs som vi har det nu så ja vet itne hur stor kampen skulle bli.
  12. 6
    nja, ja vet inte. ja började som malwa att bära för att få händerna fria för hon somnade iaf inte nån annanstans än på mig, annars somnade hon vid bröstet o hon somnar fortfarande inte själv (jo i vagnen men ja e ju med o drar) hon e 2 år nu men å andra sidan tycker inte ja hon behöver lära sig det är o ja trivs som vi har det nu så ja vet itne hur stor kampen skulle bli.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Nja

    Min stora tjej som är 17 år bar jag aldrig och hon sov bra i egen säng.
    Min lilla är 9 månader och henne bär jag och hon sover inte bra i egen säng, hon vill ligga nära, nära mej.
    Men jag tror ändå inte att det beror på sjalen faktiskt, jag tror att det är deras personlighet helt enkelt.
    Lilla tjejen var sån här redan från början, alltså innan jag köpte sjalen.
  14. 7
    Nja Min stora tjej som är 17 år bar jag aldrig och hon sov bra i egen säng.
    Min lilla är 9 månader och henne bär jag och hon sover inte bra i egen säng, hon vill ligga nära, nära mej.
    Men jag tror ändå inte att det beror på sjalen faktiskt, jag tror att det är deras personlighet helt enkelt.
    Lilla tjejen var sån här redan från början, alltså innan jag köpte sjalen.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Risken finns nog. Min femåring hade enorma insomningsproblem när han var pytteliten. Han sov i Babybjörn (hade aldrig hört talas om andra bärhjälpmedel då!) och endast där.

    När han blev större och tung så sövde jag honom i BB och la sedan snabbt ned honom i vagnen och fick lov att gå med vagnen för att han inte skulle vakna.

    När tvåan kom var jag livrädd att han skulle bli likadan, så han bar jag ytterst lite i sele.

    Barn är som bekant olika, men visst är det lätt att en liten bäbis blir invand i ett sovmönster.
  16. 8
    Risken finns nog. Min femåring hade enorma insomningsproblem när han var pytteliten. Han sov i Babybjörn (hade aldrig hört talas om andra bärhjälpmedel då!) och endast där.

    När han blev större och tung så sövde jag honom i BB och la sedan snabbt ned honom i vagnen och fick lov att gå med vagnen för att han inte skulle vakna.

    När tvåan kom var jag livrädd att han skulle bli likadan, så han bar jag ytterst lite i sele.

    Barn är som bekant olika, men visst är det lätt att en liten bäbis blir invand i ett sovmönster.

Liknande trådar

  1. Problem, problem...alaaarm
    By Grekyogin in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 11:05
  2. Jag har ett problem....
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 10:10
  3. Sov-problem
    By Pip m Noel in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 08:21
  4. Dop problem...
    By Maiden in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 18:08
  5. Dop problem...
    By Maiden in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar