Ivar?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Ivar?

    Ja är det ett ovanligt namn bland nyföddingar?

    När vi fick vår store pojke ville vi ha ett rejält men inte jätteovanligt namn. Det blev Edvin, vår gemensamma favorit som sedan visade sig vara tämligen vanligt.

    Vi resonerade likadant med guldklimt nr 2 men nu utropar alla: _Ivar_ det va ett ovanligt namn!!

    Är det det? Ovanligt alltså. Ivar är i vårt tycke ett ganska _vanligt_ namn.
  2. 1
    Ivar? Ja är det ett ovanligt namn bland nyföddingar?

    När vi fick vår store pojke ville vi ha ett rejält men inte jätteovanligt namn. Det blev Edvin, vår gemensamma favorit som sedan visade sig vara tämligen vanligt.

    Vi resonerade likadant med guldklimt nr 2 men nu utropar alla: _Ivar_ det va ett ovanligt namn!!

    Är det det? Ovanligt alltså. Ivar är i vårt tycke ett ganska _vanligt_ namn.
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Vet bara en pojke som heter Ivar (och hans storebror heter faktiskt Edvin). Har aldrig stött på någon mer men vet många som gillar namnet
  4. 2
    Vet bara en pojke som heter Ivar (och hans storebror heter faktiskt Edvin). Har aldrig stött på någon mer men vet många som gillar namnet
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3
    Ivar är nog inte speciellt vanligt, jo möjligen på ålderdomshemmet. Men det är jättefint tycker jag :-)
  6. 3
    Ivar är nog inte speciellt vanligt, jo möjligen på ålderdomshemmet. Men det är jättefint tycker jag :-)
  7. SandraZ
    #4

    Har en Ivar

    Vi har en liten Ivar här hemma! Supernöjda med det namnet. När han föddes tyckte jag det var ett ovanligt namn (han är 4 år), men nu ser man det alltmer i födelseannonserna
  8. 4
    Har en Ivar Vi har en liten Ivar här hemma! Supernöjda med det namnet. När han föddes tyckte jag det var ett ovanligt namn (han är 4 år), men nu ser man det alltmer i födelseannonserna
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    jag har också en Ivar, snart 4 år! Tycker inte att det är så vanligt.
  10. 5
    jag har också en Ivar, snart 4 år! Tycker inte att det är så vanligt.

Liknande trådar

  1. Gustav, Ivar och...?
    By Tove m. pojkarna in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 21:28
  2. Ivar ska bli storebror
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 22:04
  3. Ivar 1 år!
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 12:47
  4. Ivar?
    By frusimpan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 19:41
  5. Ivar?
    By SanktaCecilia in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 02:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar