Vad ska lillebror heta?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Vad ska lillebror heta?

    Alicia och Liam ska få en lillebror, men vad ska han heta?

    Våra förslag är:
    Alvin
    Noel
    Theo

    Jag tycker om Vide också, men inte min man. Hade inte kompisen tagit Edwin till sin son hade vi valt det namnet, men nu är det upptaget. Så vad tycker ni om våra förslag?
    Att livet skulle bli så underbart, det trodde jag aldrig!
    Lottiz m. A -03 L-04 & N -070607
  2. 1
    Vad ska lillebror heta? Alicia och Liam ska få en lillebror, men vad ska han heta?

    Våra förslag är:
    Alvin
    Noel
    Theo

    Jag tycker om Vide också, men inte min man. Hade inte kompisen tagit Edwin till sin son hade vi valt det namnet, men nu är det upptaget. Så vad tycker ni om våra förslag?
  3. Eir & barnen
    #2
    Era tre förslag är fina. Speciellt Noel och Theo.
    Mitt förslag är Eddie. rätt och slätt.
  4. 2
    Era tre förslag är fina. Speciellt Noel och Theo.
    Mitt förslag är Eddie. rätt och slätt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Ja Eddie hade vi på listan, men vi strök det för att jag hade en i pararell klassen som hette Eddie och sen passade inte vårat andra namn så bra ihop med Eddie, det rimmar ;-)
  6. 3
    Ja Eddie hade vi på listan, men vi strök det för att jag hade en i pararell klassen som hette Eddie och sen passade inte vårat andra namn så bra ihop med Eddie, det rimmar ;-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Theo tycker ju jag är finast..efter som att min äldsta kallas det (Theodor) men både Noel och Alvin finns på våran lista också, gillar Noel bäst. Vide är fint men ingen favorit. Tycker ni kan välja Edwin ändå, vad spelar det för roll om kompisens so heter det?
    När vi fick Zacharias så sa en kompis till mig att det namnet var superfint och en vecka senare så hette deras nyfödda son Zakarias och båda kallas likadant..Zach och Zak, och det roliga är att de är bästa vänner nu men det är inget som någon av oss har några problem med..

    Några andra förslag:
    Gabriel
    Hannes
    Jonas
    Emil
    Dante
    Felix
    Casper
  8. 4
    Theo tycker ju jag är finast..efter som att min äldsta kallas det (Theodor) men både Noel och Alvin finns på våran lista också, gillar Noel bäst. Vide är fint men ingen favorit. Tycker ni kan välja Edwin ändå, vad spelar det för roll om kompisens so heter det?
    När vi fick Zacharias så sa en kompis till mig att det namnet var superfint och en vecka senare så hette deras nyfödda son Zakarias och båda kallas likadant..Zach och Zak, och det roliga är att de är bästa vänner nu men det är inget som någon av oss har några problem med..

    Några andra förslag:
    Gabriel
    Hannes
    Jonas
    Emil
    Dante
    Felix
    Casper
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Noel! Eller Theo + dor = Theodor
  10. 5
    Noel! Eller Theo + dor = Theodor
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Tycker Noel passar kanonbra imt
  12. 6
    Tycker Noel passar kanonbra imt
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Förresten, heter inte bröderna Gallagher i gruppen Oasis Liam och Noel?

    Tycker även att Elvin hade funkat.
  14. 7
    Förresten, heter inte bröderna Gallagher i gruppen Oasis Liam och Noel?

    Tycker även att Elvin hade funkat.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Jo jag tror jag hört någon säga att bröderna i den gruppen heter just Liam och Noel, men det har vi inte alls haft någon tanke på, utan det bara blev så att vi gillade just de namnen

    Elvin har jag förslagit till min man, men han tycker det är alldeles för ovanligt och har inte gått med på det. Själv tycker jag det är nästan som Alvin. Känns som en blandning av Alvin och Edvin (föresten den kombinationen såg fin ut nu när jag skrev den ).
  16. 8
    Jo jag tror jag hört någon säga att bröderna i den gruppen heter just Liam och Noel, men det har vi inte alls haft någon tanke på, utan det bara blev så att vi gillade just de namnen

    Elvin har jag förslagit till min man, men han tycker det är alldeles för ovanligt och har inte gått med på det. Själv tycker jag det är nästan som Alvin. Känns som en blandning av Alvin och Edvin (föresten den kombinationen såg fin ut nu när jag skrev den ).
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9
    jag gillar alvin! fast det är för att jag själv vill döpa mitt barn till det. om det blir en kille då.
  18. 9
    jag gillar alvin! fast det är för att jag själv vill döpa mitt barn till det. om det blir en kille då.

Liknande trådar

  1. Vad ska lillebror heta
    By Kirinet in forum _1206 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 09:02
  2. Lillebror, vad ska han heta?
    By Mumrikan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 13:53
  3. Vad ska lillebror heta?
    By trollis med 4 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 22:43
  4. Vad ska lillebror heta??
    By Kiax in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 22:44
  5. Vad ska lillebror heta??
    By Tweety2012 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar