Olika stora brost?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Olika stora brost?

    Hej!

    Jag fick min son for 3 veckor sen och har pumpat fran varje brost sen dess. Men nu sahar "senare" marker jag att jag far ut olika mangder fran brosten.

    Vanster brost ger "bara" 20ml, medans den hogra ger 80ml.

    Jag pumpar pa lika lange, men vad beror detta stora skillnad pa? Har ni tips pa hur jag kan fa igang den mindre producerande brosten?

    Jag har fatt varva med valling/ ersattning for att kunna matta lillgrabben dom senaste dagarna... men vill pumpa pa sa lange det kommer ngt. Men det verkar som vanster brost "gett upp"....?

    Tips anyone?
  2. 1
    Olika stora brost? Hej!

    Jag fick min son for 3 veckor sen och har pumpat fran varje brost sen dess. Men nu sahar "senare" marker jag att jag far ut olika mangder fran brosten.

    Vanster brost ger "bara" 20ml, medans den hogra ger 80ml.

    Jag pumpar pa lika lange, men vad beror detta stora skillnad pa? Har ni tips pa hur jag kan fa igang den mindre producerande brosten?

    Jag har fatt varva med valling/ ersattning for att kunna matta lillgrabben dom senaste dagarna... men vill pumpa pa sa lange det kommer ngt. Men det verkar som vanster brost "gett upp"....?

    Tips anyone?
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Pumpa oftare på det vänstra så ska du se att prod kommer igång eller vad man nu ska säga..
  4. 2
    Pumpa oftare på det vänstra så ska du se att prod kommer igång eller vad man nu ska säga..
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Tack mibelle!!!
  6. 3
    Tack mibelle!!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Vet inte varför du inte ammar med bröstet (pumpa är ju också på sätt och vis att amma), men din son är ju så liten ännu att det inte borde vara försent att amma igen. Det är ju bästa sättet att öka på produktionen.
  8. 4
    Vet inte varför du inte ammar med bröstet (pumpa är ju också på sätt och vis att amma), men din son är ju så liten ännu att det inte borde vara försent att amma igen. Det är ju bästa sättet att öka på produktionen.

Liknande trådar

  1. olika stora ögon
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 21:59
  2. Olika stora:(
    By Trollmor in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 07:35
  3. Olika stora bröst!?
    By Lina+Andrea & Freja in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 10:38
  4. Olika stora testiklar
    By kycklingmammma? in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 09:05
  5. olika stora bröst
    By tokis in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar