Byta säng?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Byta säng?

    Våra tvillingar nu 1,5 år vaknar tillsammans ca 4-6 gånger på natten ibland vill de inte somna om, de får flaska och den ena somnar lättare om medans den andra verkar kräva att man står upp med henne, hon blir jätte arg när man sätter sig i soffan tex och bara kastar sig bakåt det går inte att hon får ligga i vår säng då skriker hon åxå.
    Men vi har nu en resår madrass på golvet där vi försöker ge vällingen och man kan somna in där tillsammans det funkar ibland.

    Min fråga är kan det va så att hon är "mogen" för att ligga i den så hon kan komma upp till oss när hon vaknar kanske?

    När tog ni bort spjälsängen?

    MVH Kicki
  2. 1
    Byta säng? Våra tvillingar nu 1,5 år vaknar tillsammans ca 4-6 gånger på natten ibland vill de inte somna om, de får flaska och den ena somnar lättare om medans den andra verkar kräva att man står upp med henne, hon blir jätte arg när man sätter sig i soffan tex och bara kastar sig bakåt det går inte att hon får ligga i vår säng då skriker hon åxå.
    Men vi har nu en resår madrass på golvet där vi försöker ge vällingen och man kan somna in där tillsammans det funkar ibland.

    Min fråga är kan det va så att hon är "mogen" för att ligga i den så hon kan komma upp till oss när hon vaknar kanske?

    När tog ni bort spjälsängen?

    MVH Kicki
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Min äldsta flyttade till stor säng (med kantskydd) när hon var 18 månader. Detta pga att lillebror var på väg och vi behövde spjälsängen till honom. Han sov i den till han var 2 år och 2 månader - då fick han stor säng.

    Nu är min minsting 15 månader och han är stooooor. Han fastnar ofta med ben och armar i spjälorna så jag funderar på att flytta honom till stor säng snart.
  4. 2
    Min äldsta flyttade till stor säng (med kantskydd) när hon var 18 månader. Detta pga att lillebror var på väg och vi behövde spjälsängen till honom. Han sov i den till han var 2 år och 2 månader - då fick han stor säng.

    Nu är min minsting 15 månader och han är stooooor. Han fastnar ofta med ben och armar i spjälorna så jag funderar på att flytta honom till stor säng snart.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3

    Ingen spjälsäng

    Ingen av våra barn har velat sova i spjälsäng. Så när du nu funderara på att ta bort den så är det dags. Barnen gillar inte "fängelset" och försöker klättra ut, vilket inte är så tryggt.
  6. 3
    Ingen spjälsäng Ingen av våra barn har velat sova i spjälsäng. Så när du nu funderara på att ta bort den så är det dags. Barnen gillar inte "fängelset" och försöker klättra ut, vilket inte är så tryggt.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    Ja det känns nästan så

    att de på något sätt försöker visa att de är på väg till ett annat skede/rutin.
    Grejen är den att vi hittat en bra natt rutin då de ligger i spjälsängen och äter flaska och somnar till den efter det att de snurrat runt lite. Med den nya madrassen så behöver vi ju ligga kvar så de inte springer upp och det blir man ju inte piggare av vi har ju två åxå sedan har vi två äldre som åxå behöver sitt på kvällen. Man få ta en tvilling i taget tror jag när vi ändrar.

    Tack för ert svar./Kicki
  8. 4
    Ja det känns nästan så att de på något sätt försöker visa att de är på väg till ett annat skede/rutin.
    Grejen är den att vi hittat en bra natt rutin då de ligger i spjälsängen och äter flaska och somnar till den efter det att de snurrat runt lite. Med den nya madrassen så behöver vi ju ligga kvar så de inte springer upp och det blir man ju inte piggare av vi har ju två åxå sedan har vi två äldre som åxå behöver sitt på kvällen. Man få ta en tvilling i taget tror jag när vi ändrar.

    Tack för ert svar./Kicki
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Vår treåring sov aldrig i spjälsäng utan vi samsov. Men när hon var drygt 1,5 fick hon egen juniorsäng med kantskydd. Absolut lagom ålder tycker jag. Om barnen upplever spjälsängen som ett fängelse låter det inte som en smart idé att ha kvar den, vem vill sova i ett fängelse?!
  10. 5
    Vår treåring sov aldrig i spjälsäng utan vi samsov. Men när hon var drygt 1,5 fick hon egen juniorsäng med kantskydd. Absolut lagom ålder tycker jag. Om barnen upplever spjälsängen som ett fängelse låter det inte som en smart idé att ha kvar den, vem vill sova i ett fängelse?!
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Tack för alla svar.
    MVH Kicki
  12. 6
    Tack för alla svar.
    MVH Kicki

Liknande trådar

  1. Byta säng?
    By Malinväntarnr2 in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 23:54
  2. byta säng?
    By mammaAngelica in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 11:40
  3. ang byta säng :D
    By wina in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 10:00
  4. Byta säng!?
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 11:43
  5. om att byta säng...
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 07:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar