Ni med trehjulingar
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Ni med trehjulingar

    Hur bär man sig åt att gå i barnvagnsrampar? Tänker framförallt när man ska uppför. Verkar rätt så tungt om man ska "släpa" upp, jag menar gå baklänges. Antar att det är det enda alternativet.
  2. 1
    Ni med trehjulingar Hur bär man sig åt att gå i barnvagnsrampar? Tänker framförallt när man ska uppför. Verkar rätt så tungt om man ska "släpa" upp, jag menar gå baklänges. Antar att det är det enda alternativet.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Tog ett tag innan jag förstod vad du menade, men det är alltså sånna med spår för två hjul du menar? Nej jag kör vagnen framför mig, lägger lite tyngd på handtaget och lyfter upp framhjulet och sen är det bara att köra. Här i stan är det väl egentligen bara på Lindex som det finns en sån som jag använder så jag springer inte på dem speciellt ofta och när jag gör det är det inga problem
  4. 2
    Tog ett tag innan jag förstod vad du menade, men det är alltså sånna med spår för två hjul du menar? Nej jag kör vagnen framför mig, lägger lite tyngd på handtaget och lyfter upp framhjulet och sen är det bara att köra. Här i stan är det väl egentligen bara på Lindex som det finns en sån som jag använder så jag springer inte på dem speciellt ofta och när jag gör det är det inga problem
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Men finns det andra rampar som inte bara består av 2 skenor?
  6. 3
    Men finns det andra rampar som inte bara består av 2 skenor?
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    När jag tänker på rampar så tänker jag på en sånn ramp som man använder till rullstolar, det var därför jag inte förstod din fråga först
  8. 4
    När jag tänker på rampar så tänker jag på en sånn ramp som man använder till rullstolar, det var därför jag inte förstod din fråga först
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    vår baby jogger har så stora hjul att jag kör den i trappan istället...lättare
  10. 5
    vår baby jogger har så stora hjul att jag kör den i trappan istället...lättare
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    Inga problem!

    Har en UJ och den kör jag "som vanligt" framåt i ramper. Som det sägs ovan är det bara att lägga lite extra tryck på handtaget. (Däremot så måste man gå baklänges i rulltrappor, på vägen upp. Men det är mest en vanesak.)
  12. 6
    Inga problem! Har en UJ och den kör jag "som vanligt" framåt i ramper. Som det sägs ovan är det bara att lägga lite extra tryck på handtaget. (Däremot så måste man gå baklänges i rulltrappor, på vägen upp. Men det är mest en vanesak.)

Liknande trådar

  1. På tal om vagnar, trehjulingar?
    By Anne med britterna in forum _0905 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 13:53
  2. Fridolf och trehjulingar
    By Petra m F F & M in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 19:16
  3. Trehjulingar
    By vagnare in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 10:55
  4. Tips på trehjulingar
    By fossa in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 09:36
  5. Framåtvända trehjulingar!
    By Åsa m Lucas och Louise in forum Bebissnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 12:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar