Ivar?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Ivar?

    Fint? Flera i samma stil?
  2. 1
    Ivar? Fint? Flera i samma stil?
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Jag tycker mera om Ivan...Tycker inte om bokstaven R...och Ivan känns så mjukt, tycker jag!
  4. 2
    Jag tycker mera om Ivan...Tycker inte om bokstaven R...och Ivan känns så mjukt, tycker jag!
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    supergulligt!!!
  6. 3
    supergulligt!!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    kanske:

    joar
    sixten
    agaton
    arvid
    anskar
    alvar
    vidar
  8. 4
    kanske:

    joar
    sixten
    agaton
    arvid
    anskar
    alvar
    vidar
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Ivar och fler i samma stil kanske kan vara

    Eskil, Charlie, Enar, Elis, Georg, Harry, Henry
  10. 5
    Ivar och fler i samma stil kanske kan vara

    Eskil, Charlie, Enar, Elis, Georg, Harry, Henry
  11. Medlem sedan
    Mar 1999
    #6
    Sött! Gillar det. Här är fler förslag:
    Arvid, Olle, Isak, Einar, Egon, Harry, Hjalmar, Göte

    Kram kram
  12. 6
    Sött! Gillar det. Här är fler förslag:
    Arvid, Olle, Isak, Einar, Egon, Harry, Hjalmar, Göte

    Kram kram
  13. namnmamman
    #7
    IVAR är väldigt fint tycker jag. I samma stil då:

    Emil, Elis, Ivan (förstås) Johan, Erik.
  14. 7
    IVAR är väldigt fint tycker jag. I samma stil då:

    Emil, Elis, Ivan (förstås) Johan, Erik.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Ja, absolut jättefint men jag är väl inte helt opartisk

    Om _vi_ får en pojke till kommer han nog heta nåt av följande:

    Sven
    Eskil
    Vilgot
    Valter
    Gösta
  16. 8
    Ja, absolut jättefint men jag är väl inte helt opartisk

    Om _vi_ får en pojke till kommer han nog heta nåt av följande:

    Sven
    Eskil
    Vilgot
    Valter
    Gösta
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Det här var lite kul. Vi har en Vilgot - valde mellan det och Edvin när han kom. Valter har varit en kandidat men känns för likt Vilgot. Även de andra namnen är söta och har varit uppe här hemma men inte riktigt fastnat... Ivar fastnar nog mer och mer...
  18. 9
    Det här var lite kul. Vi har en Vilgot - valde mellan det och Edvin när han kom. Valter har varit en kandidat men känns för likt Vilgot. Även de andra namnen är söta och har varit uppe här hemma men inte riktigt fastnat... Ivar fastnar nog mer och mer...
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    Åh Elis är fint. Ivan gillar jag av nån anledning inte alls lika mycket som Ivar. Emil känns lite för vanligt och Johan associerar jag mer till min egen generation. Erik är ganska fint.
  20. 10
    Åh Elis är fint. Ivan gillar jag av nån anledning inte alls lika mycket som Ivar. Emil känns lite för vanligt och Johan associerar jag mer till min egen generation. Erik är ganska fint.
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11
    Många fina! Arvid - men det heter grannen. Olle - jättesött men är dagidkompis till store sonen. Isak - lite för vanligt. Einar - namn på barn till kompis, hade annars liggat bra till tror jag. Egon - njae. Harry - för associerat till Harry Potter just nu för mig. Hjalmar - jättefint, vi smakar lite på det. Göte - sött men inte helt rätt för oss.
  22. 11
    Många fina! Arvid - men det heter grannen. Olle - jättesött men är dagidkompis till store sonen. Isak - lite för vanligt. Einar - namn på barn till kompis, hade annars liggat bra till tror jag. Egon - njae. Harry - för associerat till Harry Potter just nu för mig. Hjalmar - jättefint, vi smakar lite på det. Göte - sött men inte helt rätt för oss.
  23. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12
    Eskil gillar jag men har haft en hamster som hette så, så det funkar liksom inte. Charlie - jättegulligt, men maken tycker inte så mycket om det. Enar - mmm fint tror jag. Elis är gulligt. Georg - lite för krångligt i uttal för mig. Harry - för tanken för mycket till Harry Potter just nu för mig. Henry - hm, nja. Lite sött men inte riktigt vad vi söker.
  24. 12
    Eskil gillar jag men har haft en hamster som hette så, så det funkar liksom inte. Charlie - jättegulligt, men maken tycker inte så mycket om det. Enar - mmm fint tror jag. Elis är gulligt. Georg - lite för krångligt i uttal för mig. Harry - för tanken för mycket till Harry Potter just nu för mig. Henry - hm, nja. Lite sött men inte riktigt vad vi söker.
  25. Medlem sedan
    Oct 2003
    #13
    Joar är nog ganska fint men min man har en bror som heter Joel, det blir lite likt. Sixten - coolt, mannen gillar dock inte. Agaton - nej, inte riktigt vad vi tänker oss. Arvid - grannens son heter så, men det är fint! Anskar (Ansgar?) - fint. Ovanligt namn, inte helt vad vi söker. Alvar - jättefint tycker jag, har pratat lite om det men mannen har inte fastnat lika mycket och jag gillar nog Ivar bättre ändå. Vidar - har vi pratat jättemycket om, men vi tycker nog det blir för mycket då hans bror heter Vilgot.
  26. 13
    Joar är nog ganska fint men min man har en bror som heter Joel, det blir lite likt. Sixten - coolt, mannen gillar dock inte. Agaton - nej, inte riktigt vad vi tänker oss. Arvid - grannens son heter så, men det är fint! Anskar (Ansgar?) - fint. Ovanligt namn, inte helt vad vi söker. Alvar - jättefint tycker jag, har pratat lite om det men mannen har inte fastnat lika mycket och jag gillar nog Ivar bättre ändå. Vidar - har vi pratat jättemycket om, men vi tycker nog det blir för mycket då hans bror heter Vilgot.
  27. Medlem sedan
    Oct 2003
    #14
    ja det är nog väldigt fint. ska nog ta det ändå.
  28. 14
    ja det är nog väldigt fint. ska nog ta det ändå.
  29. Medlem sedan
    Oct 2003
    #15
    Åh jag tycker tvärtom. Ivar är lite mer karaktär, Ivan blir så ryskt för mig (inget fel på det iofs).
  30. 15
    Åh jag tycker tvärtom. Ivar är lite mer karaktär, Ivan blir så ryskt för mig (inget fel på det iofs).
  31. Medlem sedan
    Oct 2003
    #16
    Jag kan nog föstå associationen. Undrar om nån räv i nån barnbok hetat Ivar? Nåja det stör inte mig.
  32. 16
    Jag kan nog föstå associationen. Undrar om nån räv i nån barnbok hetat Ivar? Nåja det stör inte mig.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Ja och såg ju att ni kokat på Vidar det gjorde vi också men tyckte det lät för likt Edvin. Lite lustigt ju Men det är ett väldigt fint namn!

    Ivar är min stora favorit just nu, lite lagom vanligt sådär också...

    Lycka till!
  34. 17
    Ja och såg ju att ni kokat på Vidar det gjorde vi också men tyckte det lät för likt Edvin. Lite lustigt ju Men det är ett väldigt fint namn!

    Ivar är min stora favorit just nu, lite lagom vanligt sådär också...

    Lycka till!
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    *s* kokat=kikat IMT
  36. 18
    *s* kokat=kikat IMT

Liknande trådar

  1. Gustav, Ivar och...?
    By Tove m. pojkarna in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 21:28
  2. Ivar ska bli storebror
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 22:04
  3. Ivar 1 år!
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 12:47
  4. Ivar?
    By SanktaCecilia in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 09:51
  5. Ivar?
    By SanktaCecilia in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 02:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar