Lillasyster till
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Lillasyster till

    Simon och Victor.....ska enligt Simon heta Molly och det gillar vi också men vill gärna ha lite tips på andra namn som passar om vi nu mot förmodan inte tycker att det_är_en Molly som kommer ut

    Egna andra förslag är Vilma, Saga, Tilda

    Om det hade blivit en lillebror skulle han hetat Vilmer eller Oscar ( men det är det inte enligt UL )

    Andranamnet på lillasyster blir Elvira och vi gillar inte namn som Siv & Rut men heller inte Denise, Melissa och Nataschaliknande namn *ler*
    Att städa medans barnen är små, är som att skotta medans det fortfarande snöar...
  2. 1
    Lillasyster till Simon och Victor.....ska enligt Simon heta Molly och det gillar vi också men vill gärna ha lite tips på andra namn som passar om vi nu mot förmodan inte tycker att det_är_en Molly som kommer ut

    Egna andra förslag är Vilma, Saga, Tilda

    Om det hade blivit en lillebror skulle han hetat Vilmer eller Oscar ( men det är det inte enligt UL )

    Andranamnet på lillasyster blir Elvira och vi gillar inte namn som Siv & Rut men heller inte Denise, Melissa och Nataschaliknande namn *ler*
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Vilma och Tilda är jättefina namn tycker jag. Saga är fint, men inte lika fint som Vilma och Tilda!

    Vad tyx om något av följande namn:
    Freja
    Elina
    Lisen
    Ella
    Elise
  4. 2
    Vilma och Tilda är jättefina namn tycker jag. Saga är fint, men inte lika fint som Vilma och Tilda!

    Vad tyx om något av följande namn:
    Freja
    Elina
    Lisen
    Ella
    Elise
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    nej jag håller med simon- molly skulle vara perfekt ju!

    men måste jag ge ett förslafg blir det Inez...men det namnet är inte alls lika bra som Molly!
  6. 3
    nej jag håller med simon- molly skulle vara perfekt ju!

    men måste jag ge ett förslafg blir det Inez...men det namnet är inte alls lika bra som Molly!
  7. Mamma 4:a
    #4
    Jag tycker att det är lite hundvarning på anmnet molly...
    Vilma,saga o Tilda är fina namn..men jag tyckeer att dom är för vanliga och att "alla" heter så. Lite trist tycker jag. Fina flicknamn om jag tycker: Elise, Alina.Elida,Linda,Sara,Tove...
  8. 4
    Jag tycker att det är lite hundvarning på anmnet molly...
    Vilma,saga o Tilda är fina namn..men jag tyckeer att dom är för vanliga och att "alla" heter så. Lite trist tycker jag. Fina flicknamn om jag tycker: Elise, Alina.Elida,Linda,Sara,Tove...
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Jag röstar för Tilda, som är ett jättefint namn Vilma är också fint och Molly skulle också passa.

    Har inget annat förslag just nu..
  10. 5
    Jag röstar för Tilda, som är ett jättefint namn Vilma är också fint och Molly skulle också passa.

    Har inget annat förslag just nu..
  11. På snabbvisit
    #6
    Jaha ja, där ser man hundvarning...
    Ska meddela min dotter Molly det :-).

    Det är väl så här att nästan alla människonamn idag även används för att döpa människans husdjur. Vet t.ex. hundar som heter Lisa, Sören, Sigge, Emily, Nilla, Ludvig. Och katter som heter Oskar, Ture, Sven.

    Man får helt enkelt bortse från den aspekten för annars kommer nog barnen att bli namnlösa framöver.

    /Snabbvisiten
  12. 6
    Jaha ja, där ser man hundvarning...
    Ska meddela min dotter Molly det :-).

    Det är väl så här att nästan alla människonamn idag även används för att döpa människans husdjur. Vet t.ex. hundar som heter Lisa, Sören, Sigge, Emily, Nilla, Ludvig. Och katter som heter Oskar, Ture, Sven.

    Man får helt enkelt bortse från den aspekten för annars kommer nog barnen att bli namnlösa framöver.

    /Snabbvisiten
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Molly är ju jättefint till brödernas namn! Annars- Agnes?
  14. 7
    Molly är ju jättefint till brödernas namn! Annars- Agnes?
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8
    Molly är jättefint. Men jag gillar även Vilma och Tilda. Framför allt Tilda som jag tycker är allra finast.
  16. 8
    Molly är jättefint. Men jag gillar även Vilma och Tilda. Framför allt Tilda som jag tycker är allra finast.
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Freja gillade jag.

    Kanske borde nämnt att jag arbetar på förskola och då naturligt förknippar många namn till "mina" barn och då faller de bort lite grann.

    Men Freja är fint!
  18. 9
    Freja gillade jag.

    Kanske borde nämnt att jag arbetar på förskola och då naturligt förknippar många namn till "mina" barn och då faller de bort lite grann.

    Men Freja är fint!
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10
    Va bra!

    Ja vi gillar det också som sagt. Enda jag tänker på är att bröderna har i som andra bokstav och är äldre klassiska namn medans Molly är mer modernt och en variant av Maria. Men det finns ju inga regler man måste följa
  20. 10
    Va bra!

    Ja vi gillar det också som sagt. Enda jag tänker på är att bröderna har i som andra bokstav och är äldre klassiska namn medans Molly är mer modernt och en variant av Maria. Men det finns ju inga regler man måste följa
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Det är det fler som sagt, men många av våra kära djur har ju mänskliga namn. Många katter som heter Simon, Felix mm

    Linda och Anna heter ju alla våra kompisar vis om är födda på 70-talet så det är inte aktuellt och Tove heter grannflickan, men tack för förslag
  22. 11
    Det är det fler som sagt, men många av våra kära djur har ju mänskliga namn. Många katter som heter Simon, Felix mm

    Linda och Anna heter ju alla våra kompisar vis om är födda på 70-talet så det är inte aktuellt och Tove heter grannflickan, men tack för förslag
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12
    Just Agnes har min man sagt ifrån på. Han gillar det inte. Det blev dessutom det vanligaste namnet iom Idol-Agnes

    Men jag tycker det är fint!
  24. 12
    Just Agnes har min man sagt ifrån på. Han gillar det inte. Det blev dessutom det vanligaste namnet iom Idol-Agnes

    Men jag tycker det är fint!
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Tack! Ja, vi får väl se när hon föds vad hon ser ut som

    Tilda skulle ju passa rent uttalsmässigt iom att i är pojkarnas andra bokstav....men min man är inte överförtjust i det.
  26. 13
    Tack! Ja, vi får väl se när hon föds vad hon ser ut som

    Tilda skulle ju passa rent uttalsmässigt iom att i är pojkarnas andra bokstav....men min man är inte överförtjust i det.
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14
    Tack, det gör inget. Jag gillar också Tilda, men undrar om det inte är " barnsligt" att heta det när man blivit vuxen? Kanske gulligare på en 2 åring än en 20-åring?
  28. 14
    Tack, det gör inget. Jag gillar också Tilda, men undrar om det inte är " barnsligt" att heta det när man blivit vuxen? Kanske gulligare på en 2 åring än en 20-åring?
  29. Medlem sedan
    May 2007
    #15
    Jag gillar Molly och Saga( favorit namn) bäst .

    Lite andra förslag
    Alice
    Annie
    Amelia
    Emilia (men det blir kankse konstingt med Elvira)
    Linnea
  30. 15
    Jag gillar Molly och Saga( favorit namn) bäst .

    Lite andra förslag
    Alice
    Annie
    Amelia
    Emilia (men det blir kankse konstingt med Elvira)
    Linnea
  31. Medlem sedan
    May 2007
    #16
    Simon, Victor och..
    Ebba
    Olivia
    Freja
    Isabelle
    Moa
    Wilma
    Astrid
    Alma
    Evelina
    Filippa
    Rebecka
  32. 16
    Simon, Victor och..
    Ebba
    Olivia
    Freja
    Isabelle
    Moa
    Wilma
    Astrid
    Alma
    Evelina
    Filippa
    Rebecka
  33. Medlem sedan
    Sep 1998
    #17
    Jag tycker att Molly och Tilda är fina namn.
    Nu har jag inte läst alla andra förslag här nere men andra namn som jag tycker passar är Stella & Ebba.
    Sen frågade jag min 8:a åring vad hon tyckte och hon sa Mira =) min 4½ åring sa Hanna =)
  34. 17
    Jag tycker att Molly och Tilda är fina namn.
    Nu har jag inte läst alla andra förslag här nere men andra namn som jag tycker passar är Stella & Ebba.
    Sen frågade jag min 8:a åring vad hon tyckte och hon sa Mira =) min 4½ åring sa Hanna =)

Liknande trådar

  1. En lillasyster till!
    By TTUK in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 11:23
  2. En till lillasyster är här!
    By F m. N05+H06+L09 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 21:56
  3. Lillasyster till Samuel
    By karinmamman in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 23:16
  4. Namm till lillasyster
    By äiskä in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 16:32
  5. Lillasyster till T & N
    By Aina F in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 10:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar