Liten presentation
Singelmingel
  1. jumy
    #1

    Liten presentation

    Tack alla för välkomnandet!
    Då får jag börja mingla då...

    Hur länge har ni varit singlar?
    Trivs?
    Barn?


    Jag har varit singel i två år ungefär bortsett från ett kortare förhållande förra året. Har två små knattar och trivs kanon med ensamlivet. Lite uttråkad bara. Går aldrig av förklariga själ och oförklariga själ på krogen och drar bara till mig fel personer på dejtingsiter. Men har ju fullt upp så!

    Kram på er!
  2. 1
    Liten presentation Tack alla för välkomnandet!
    Då får jag börja mingla då...

    Hur länge har ni varit singlar?
    Trivs?
    Barn?


    Jag har varit singel i två år ungefär bortsett från ett kortare förhållande förra året. Har två små knattar och trivs kanon med ensamlivet. Lite uttråkad bara. Går aldrig av förklariga själ och oförklariga själ på krogen och drar bara till mig fel personer på dejtingsiter. Men har ju fullt upp så!

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    svarar dåra....

    Hur länge har ni varit singlar? Osinglad sedan Mars. (med "retsirk")
    Trivs? alldeles utmärkt!
    Barn? 5 barn med mitt ex (16, 13, 11, 8 & 6)
  4. 2
    svarar dåra....

    Hur länge har ni varit singlar? Osinglad sedan Mars. (med "retsirk")
    Trivs? alldeles utmärkt!
    Barn? 5 barn med mitt ex (16, 13, 11, 8 & 6)
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    svarar::

    Hur länge har ni varit singlar?
    3 1/2 år nu (har varit själv all den här tiden föruom en kort flört på några veckor)
    Trivs?

    Barn?
    2 st, dotter -98 & son -01
    "Lyckan är inte en station som man kommer fram till, utan ett sätt att resa"
    M. Runbeck
  6. 3
    svarar:: Hur länge har ni varit singlar?
    3 1/2 år nu (har varit själv all den här tiden föruom en kort flört på några veckor)
    Trivs?

    Barn?
    2 st, dotter -98 & son -01
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #4

    Bolla svarar

    Hur länge jag har varit singel? eh... inte singel längre. Har haft samma till och från i tre år, nu är det enbart till, till och med nästan sambo. Brukar kalla oss samärbo - vi bor ihop mer el mindre men har varsin postlåda *S*

    Antal barn: två pojkar - den ene fyllde nyligen 9 år och den andre fyller snart 13

    Trivs? Nu gör jag det. De som har sett mig skriva här under vintern vet att jag var uttråkad på både det ena och det andra, utsliten och ibland deppig, men nu är jag på banan igen :-)
    http://vingo.blogg.se - Ny blogg och den här gången ska jag skriva också...
  8. 4
    Bolla svarar Hur länge jag har varit singel? eh... inte singel längre. Har haft samma till och från i tre år, nu är det enbart till, till och med nästan sambo. Brukar kalla oss samärbo - vi bor ihop mer el mindre men har varsin postlåda *S*

    Antal barn: två pojkar - den ene fyllde nyligen 9 år och den andre fyller snart 13

    Trivs? Nu gör jag det. De som har sett mig skriva här under vintern vet att jag var uttråkad på både det ena och det andra, utsliten och ibland deppig, men nu är jag på banan igen :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    #5
    Anne svarar
    Jag har varit singel i snart ett år efter ett 23-årigt förhållande med tre barn.
    Trivs? Sådär. Visst är det kul att kunna göra det man själv varannan vecka, men det blir också väldigt ensamt i många stunder. Det är jobbigt att hela tiden behöva hitta på något för att få sällskap, förut fanns ju sällskapet där hemma utan att man behövde göra något.
    De två yngre barnen bor varannan vecka, den äldste bor mest hos mig.
  10. 5
    Anne svarar
    Jag har varit singel i snart ett år efter ett 23-årigt förhållande med tre barn.
    Trivs? Sådär. Visst är det kul att kunna göra det man själv varannan vecka, men det blir också väldigt ensamt i många stunder. Det är jobbigt att hela tiden behöva hitta på något för att få sällskap, förut fanns ju sällskapet där hemma utan att man behövde göra något.
    De två yngre barnen bor varannan vecka, den äldste bor mest hos mig.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Svarar såhär...

    Hur länge har ni varit singlar?
    * nybliven o-singel, men innan dess singel i 8 år

    Trivs?
    * Alldeles utmärkt, tack!

    Barn?
    * Japp, två tonårspojkar...
    Man får i regel den kraft man behöver...

    Blogg: www.sjuksyrra2011.blogspot.com
  12. 6
    Svarar såhär... Hur länge har ni varit singlar?
    * nybliven o-singel, men innan dess singel i 8 år

    Trivs?
    * Alldeles utmärkt, tack!

    Barn?
    * Japp, två tonårspojkar...
  13. Janey
    #7

    Janey svarar

    Hur länge har ni varit singlar?
    * Det är nu ungefär 5 månader sedan jag bröt upp från ett nästan 14 år långt förhållande.

    Trivs?
    * Jag trivs jättebra med att bo ensam, och känner att jag har större kontroll över mitt liv nu. Men jag längtar efter kärlek, för mitt äktenskap var ganska platoniskt de sista åren.

    Barn?
    * Jag har en 11-åring, en 8-åring och en 4-åring som bor hos mig varannan vecka.
  14. 7
    Janey svarar Hur länge har ni varit singlar?
    * Det är nu ungefär 5 månader sedan jag bröt upp från ett nästan 14 år långt förhållande.

    Trivs?
    * Jag trivs jättebra med att bo ensam, och känner att jag har större kontroll över mitt liv nu. Men jag längtar efter kärlek, för mitt äktenskap var ganska platoniskt de sista åren.

    Barn?
    * Jag har en 11-åring, en 8-åring och en 4-åring som bor hos mig varannan vecka.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    är inte här så ofta men

    ibland dyker jag upp...

    Hur länge har ni varit singlar?
    Vi bestämde oss för att separera i September och han flyttade i januari så
    9 månader sedan beslutet och 5 månader sedan det genomfördes rent praktiskt.

    Trivs?

    Nä det skall jag sannerligen säga att jag inte gör. Jag saknar inte min "man"
    men jag gilalr inte att vara själv o de första dagarna när sonen åkt till sin pappa (vi byter på torsdagar) är som i ett töcken.Om jag inte har ngt inbokat för då är jag som vanligt...

    I övrigt mår jag bättre än på mycket länge och det blir bara bättre o bättre. ( förutom tänderna som rasar - behöver en rik karl ;-) )


    Barn?
    ja barn ja, en son på 5½ (6 i okt) som itne alls gilalr det här med skilsmässan men samtidigt har funnit sig till rätta riktigt bra. Han är inte jätte ledsen och har faktiskt som jag ser det blivit lugnare som person. Även på förskolan. Visst är han ledsen ibland men då pratar vi om det. Dessutom är hans pappa och jag vänenr så vi hittar på saker tillsammans ibland, går ut o käkar , går på nåt café, elelr till ngn park eller bara åker till IKEA /Coop i hop.


    ~Zirie
  16. 8
    är inte här så ofta men ibland dyker jag upp...

    Hur länge har ni varit singlar?
    Vi bestämde oss för att separera i September och han flyttade i januari så
    9 månader sedan beslutet och 5 månader sedan det genomfördes rent praktiskt.

    Trivs?

    Nä det skall jag sannerligen säga att jag inte gör. Jag saknar inte min "man"
    men jag gilalr inte att vara själv o de första dagarna när sonen åkt till sin pappa (vi byter på torsdagar) är som i ett töcken.Om jag inte har ngt inbokat för då är jag som vanligt...

    I övrigt mår jag bättre än på mycket länge och det blir bara bättre o bättre. ( förutom tänderna som rasar - behöver en rik karl ;-) )


    Barn?
    ja barn ja, en son på 5½ (6 i okt) som itne alls gilalr det här med skilsmässan men samtidigt har funnit sig till rätta riktigt bra. Han är inte jätte ledsen och har faktiskt som jag ser det blivit lugnare som person. Även på förskolan. Visst är han ledsen ibland men då pratar vi om det. Dessutom är hans pappa och jag vänenr så vi hittar på saker tillsammans ibland, går ut o käkar , går på nåt café, elelr till ngn park eller bara åker till IKEA /Coop i hop.


    ~Zirie
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Kvällssvar

    Hur länge har ni varit singlar?
    Ca ett år den här vändan. Jag skiljde mig från mina killars mamma för.... snart 6 år sedan.

    Trivs?
    Oftast mår jag alldeles utmärkt, ja. Det finns dock tillfällen då jag tycker att singellivet är pest.

    Barn?
    Två fina killar som vet hur de skall driva med sin gamle far....

    F.ö. har jag en presentation i min info som följer med varje inlägg!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Kvällssvar Hur länge har ni varit singlar?
    Ca ett år den här vändan. Jag skiljde mig från mina killars mamma för.... snart 6 år sedan.

    Trivs?
    Oftast mår jag alldeles utmärkt, ja. Det finns dock tillfällen då jag tycker att singellivet är pest.

    Barn?
    Två fina killar som vet hur de skall driva med sin gamle far....

    F.ö. har jag en presentation i min info som följer med varje inlägg!
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10

    Mingel, mingel...

    Jag har varit singel i ungefär 10 månader och trivs ganska med med det nu. I början kände jag mig lite handlingsförlamad under mina barnfria veckor, men nu tycker jag att det händer ganska mycket de veckorna. Så - jag trivs rätt bra med tillvaron nu. Lilleman, som är 5 år, är glad och nöjd och det gör mig också glad. Jag och lillemans pappa har en jättebra ex-relation och det är jag så otroligt tacksam för.
    “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
  20. 10
    Mingel, mingel... Jag har varit singel i ungefär 10 månader och trivs ganska med med det nu. I början kände jag mig lite handlingsförlamad under mina barnfria veckor, men nu tycker jag att det händer ganska mycket de veckorna. Så - jag trivs rätt bra med tillvaron nu. Lilleman, som är 5 år, är glad och nöjd och det gör mig också glad. Jag och lillemans pappa har en jättebra ex-relation och det är jag så otroligt tacksam för.
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11

    Vindiga svar

    Skilde mig i fjol, flyttade t eget boende för drygt ett år sedan. Just nu singel men hade ett förhållande strax efter separationen som inte höll pga att han jobbade så mycket. Men, vi är mycket goda vänner idag;-). Vi träffades f ö på en AFF-fest!!!

    Har två gosegubbar, 5 & 7 år gamla som bor varannan vecka med mig.

    Om jag trivs med livet? Ja, för det allra mesta men visst vill jag en dag bli sådär jättehärligt kär & sedan leva i tvåsamhet. Skyndar dock långsamt, den dagen det är rätt person jag träffar lär jag inte ens behöva fundera.
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  22. 11
    Vindiga svar Skilde mig i fjol, flyttade t eget boende för drygt ett år sedan. Just nu singel men hade ett förhållande strax efter separationen som inte höll pga att han jobbade så mycket. Men, vi är mycket goda vänner idag;-). Vi träffades f ö på en AFF-fest!!!

    Har två gosegubbar, 5 & 7 år gamla som bor varannan vecka med mig.

    Om jag trivs med livet? Ja, för det allra mesta men visst vill jag en dag bli sådär jättehärligt kär & sedan leva i tvåsamhet. Skyndar dock långsamt, den dagen det är rätt person jag träffar lär jag inte ens behöva fundera.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Välkommen :)

    ...om jag inte redan sagt det; Välkommen hit!

    Själv "firade" jag rätt nyligen 2 år som singel.
    Jag (mår bra) trivs och har trivts bra... men visst, ibland
    längtar jag allt...efter nåt helt annat...
    Har ett koppel med ungar Självgående och
    välfungernade *nåväl, för det mesta iaf* *s*
  24. 12
    Välkommen :) ...om jag inte redan sagt det; Välkommen hit!

    Själv "firade" jag rätt nyligen 2 år som singel.
    Jag (mår bra) trivs och har trivts bra... men visst, ibland
    längtar jag allt...efter nåt helt annat...
    Har ett koppel med ungar Självgående och
    välfungernade *nåväl, för det mesta iaf* *s*
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    spindel svar

    Hur länge har ni varit singlar?
    ja du det är två och ett halvt år sedan jag separera från sonens pappa. Efter det kan jag nog bara räkna ett försök som ett förhållande och det var för över ett år sedan

    Trivs? Jag trivs nästan till hundra % singel hamnar i små längtan begär i bland och då är det längtan till att sova nära

    Barn? Japp en sonen som blir sju i höst, som jag har varannan vecka
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  26. 13
    spindel svar Hur länge har ni varit singlar?
    ja du det är två och ett halvt år sedan jag separera från sonens pappa. Efter det kan jag nog bara räkna ett försök som ett förhållande och det var för över ett år sedan

    Trivs? Jag trivs nästan till hundra % singel hamnar i små längtan begär i bland och då är det längtan till att sova nära

    Barn? Japp en sonen som blir sju i höst, som jag har varannan vecka
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14
    Bor ensam sedan juni -05. Efter det har det runnit en del vatten, om man säger så, inte minst hade jag ett nästan ett år långt distansförhållande med en tjej jag mötte här.

    Trivs?
    Tja, hellre det än ett kasst förhållande. Tror numera på nya former för relationer. Lutar åt relationsanarki.

    fyra barn, varav en utflugen.
  28. 14
    Bor ensam sedan juni -05. Efter det har det runnit en del vatten, om man säger så, inte minst hade jag ett nästan ett år långt distansförhållande med en tjej jag mötte här.

    Trivs?
    Tja, hellre det än ett kasst förhållande. Tror numera på nya former för relationer. Lutar åt relationsanarki.

    fyra barn, varav en utflugen.
  29. Medlem sedan
    Apr 2007
    #15

    Pannkakans svar...

    Här kommer mina svar...

    Hur länge har ni varit singlar?

    Flyttade från mitt ex. i dec.-06

    Trivs?

    Känns tomt ibland men ändå så mycket bättre än förr i det dåliga förhållandet.

    Barn?

    Ja har en 9-årig Guldklimp med spring i benen.

    Vi hörs igen!
  30. 15
    Pannkakans svar... Här kommer mina svar...

    Hur länge har ni varit singlar?

    Flyttade från mitt ex. i dec.-06

    Trivs?

    Känns tomt ibland men ändå så mycket bättre än förr i det dåliga förhållandet.

    Barn?

    Ja har en 9-årig Guldklimp med spring i benen.

    Vi hörs igen!

Liknande trådar

  1. liten presentation
    By Gabriella82 in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 18:51
  2. liten presentation
    By Elin, Vilme & Eira in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 21:45
  3. Liten presentation
    By Willes mamma in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 11:10
  4. En liten presentation
    By resel in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 22:11
  5. en liten presentation..
    By ninaaa in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar