Signe
Namn, dop & namngivning
  1. Sara m flicktriss+
    #1

    Signe

    Nu är det bara 5 dagar tills lillasyster är beräknad att komma ut och hon har så gott som hetat Signe (Signe Sol Idun Elvira) i fyra månader, storesystrarna älskar hennes namn och kommer nog bli svåra att få att acceptera något annat. Vi gillar det också mycket, hoppas verkligen att hon "är" en Signe nu bara... men vi har fått en del kommentarer om att det var ett överraskande namnval efter Isis, Alvina och Villemo. Som om det både bryter av i stil och att det är så mycket vanligare... vi vet ju att det är ett trendnamn och rätt vanligt men helt ärligt- låter det som om vi på något sätt tröttnat på ovanliga namn, ångrar oss och gjort en kovändning? Vi tycker ju både att det är ett så vackert namn och att det verkligen passar med systrarnas namn... ett extra plus att vi dessutom lyckades hitta ett namn med i i samt både egen begynnelsebokstav och ändelse. Det hade varit roligt med ett ovanligt namn igen men nu gick inte det- det var en Signe det fick bli. Tror vi väl iaf, ska väl inte ropa hej innan vi ser att hon passar i det förstås.
    Hur känner ni kring syskonnamnen Isis, Alvina, Villemo och Signe?
  2. 1
    Signe Nu är det bara 5 dagar tills lillasyster är beräknad att komma ut och hon har så gott som hetat Signe (Signe Sol Idun Elvira) i fyra månader, storesystrarna älskar hennes namn och kommer nog bli svåra att få att acceptera något annat. Vi gillar det också mycket, hoppas verkligen att hon "är" en Signe nu bara... men vi har fått en del kommentarer om att det var ett överraskande namnval efter Isis, Alvina och Villemo. Som om det både bryter av i stil och att det är så mycket vanligare... vi vet ju att det är ett trendnamn och rätt vanligt men helt ärligt- låter det som om vi på något sätt tröttnat på ovanliga namn, ångrar oss och gjort en kovändning? Vi tycker ju både att det är ett så vackert namn och att det verkligen passar med systrarnas namn... ett extra plus att vi dessutom lyckades hitta ett namn med i i samt både egen begynnelsebokstav och ändelse. Det hade varit roligt med ett ovanligt namn igen men nu gick inte det- det var en Signe det fick bli. Tror vi väl iaf, ska väl inte ropa hej innan vi ser att hon passar i det förstås.
    Hur känner ni kring syskonnamnen Isis, Alvina, Villemo och Signe?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Underbart!

    Jag älskar namnet Signe och tycker absolut att lillasyster ska heta just så! Jag tycker precis som du är det är himla läckert med egen begynnelsebokstav och ändelse, samtidigt som den röda tråden med bokstaven -i- finns med. Toppen.

    Stilmässigt tycker jag att Isis och Alvina är en perfekt kombination. På samma sätt är Villemo och Signe helt klockrent! Och visst passar alla dessa fyra namn ihop också.

    Lycka till med nya lilla bebisen!
  4. 2
    Underbart! Jag älskar namnet Signe och tycker absolut att lillasyster ska heta just så! Jag tycker precis som du är det är himla läckert med egen begynnelsebokstav och ändelse, samtidigt som den röda tråden med bokstaven -i- finns med. Toppen.

    Stilmässigt tycker jag att Isis och Alvina är en perfekt kombination. På samma sätt är Villemo och Signe helt klockrent! Och visst passar alla dessa fyra namn ihop också.

    Lycka till med nya lilla bebisen!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Nejnej, ingen kovändning. Jag tycker Signe stämmer in bra i syskonskaran, det känns som ett soligt och lite sirligt namn. Och jättevackert förstås!
  6. 3
    Nejnej, ingen kovändning. Jag tycker Signe stämmer in bra i syskonskaran, det känns som ett soligt och lite sirligt namn. Och jättevackert förstås!
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Jag tycker att Isis och Signe är längst ifrån varandra stilmässigt men alla fyra namnen är fina och funkar bra tillsammans.
  8. 4
    Jag tycker att Isis och Signe är längst ifrån varandra stilmässigt men alla fyra namnen är fina och funkar bra tillsammans.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    jag tycker fickornas namn fungerar jättebra tillsammans tycker jag ,dessutom tycker jag att Signe är ett jättevackert namn ,alla hennes namn är vackra.


    kram /M,
  10. 5
    jag tycker fickornas namn fungerar jättebra tillsammans tycker jag ,dessutom tycker jag att Signe är ett jättevackert namn ,alla hennes namn är vackra.


    kram /M,
  11. Medlem sedan
    Jan 1999
    #6

    Signe är fint

    och det går bra ihop med syskonens namn också....Försök att inte bry dig om de välmenta dumma kommentarerna....Antar att du vet att man får många sådana när man har bebis...alla lägger sig i och ska tycka och ge "goda"råd. Skit i dom och gör som du själv vill och tycker. Det blir säkert jättebra.
  12. 6
    Signe är fint och det går bra ihop med syskonens namn också....Försök att inte bry dig om de välmenta dumma kommentarerna....Antar att du vet att man får många sådana när man har bebis...alla lägger sig i och ska tycka och ge "goda"råd. Skit i dom och gör som du själv vill och tycker. Det blir säkert jättebra.
  13. Sara m flicktriss+
    #7
    Håller med om det, tycker öht att namnen går i tilltagande helyllekänsla men vi tycker ju inte att det är något konstigt, vår smak har väl delvis utvecklats åt det hållet även om många riktigt udda namn (däribland Isis såklart) fortfarande gillas =)
  14. 7
    Håller med om det, tycker öht att namnen går i tilltagande helyllekänsla men vi tycker ju inte att det är något konstigt, vår smak har väl delvis utvecklats åt det hållet även om många riktigt udda namn (däribland Isis såklart) fortfarande gillas =)
  15. Sara m flicktriss+
    #8
    Tack, ja för mig känns det kanon att vi lyckades hitta ett namn som förutom att vi båda verkligen gillar det även uppfyller mina nästan orimliga bokstavskrav (ja det är mest jag som tyckt att det varit viktigt =))
    Tycker också att just Villemo och Signe passar perfekt ihop precis som Isis och Alvina, ljudmässigt då. Har annars lobbat länge för Sunniva (som mer passar bild- och stilmässigt till Villemo, inte så mycket till ljudet känner jag) men maken mjuknade aldrig för det namnet och lika bra var det för nu känns Signe mycket bättre.
  16. 8
    Tack, ja för mig känns det kanon att vi lyckades hitta ett namn som förutom att vi båda verkligen gillar det även uppfyller mina nästan orimliga bokstavskrav (ja det är mest jag som tyckt att det varit viktigt =))
    Tycker också att just Villemo och Signe passar perfekt ihop precis som Isis och Alvina, ljudmässigt då. Har annars lobbat länge för Sunniva (som mer passar bild- och stilmässigt till Villemo, inte så mycket till ljudet känner jag) men maken mjuknade aldrig för det namnet och lika bra var det för nu känns Signe mycket bättre.
  17. Sara m flicktriss+
    #9
    Soligt och sirligt, ja soligt kan jag hålla med om men sirligt, nja jag tycker det känns rätt rejält, runt, sött och mjukt. Som en semla typ
    Man får väl alla olika bilder och känslor av namn, jag ser ofta namn i specifika färger och Signe är rosa-rött åt det orangea hållet- helskumt. Vill nog inte veta huruvida det är helt normalt eller ej faktiskt ;-)
  18. 9
    Soligt och sirligt, ja soligt kan jag hålla med om men sirligt, nja jag tycker det känns rätt rejält, runt, sött och mjukt. Som en semla typ
    Man får väl alla olika bilder och känslor av namn, jag ser ofta namn i specifika färger och Signe är rosa-rött åt det orangea hållet- helskumt. Vill nog inte veta huruvida det är helt normalt eller ej faktiskt ;-)
  19. Sara m flicktriss+
    #10
    Ok, tack för det. Ja Signe är verkligen ett vackert namn, undrar just bara om det är det nya Vilma/Emma/Julia/Elin... tänker så kanske mest för att jag sett namnet här så frekvent senaste året och såg att det finns på 100-i-topplistan redan. Men blir det jättevanligt så får det vara så då =)
  20. 10
    Ok, tack för det. Ja Signe är verkligen ett vackert namn, undrar just bara om det är det nya Vilma/Emma/Julia/Elin... tänker så kanske mest för att jag sett namnet här så frekvent senaste året och såg att det finns på 100-i-topplistan redan. Men blir det jättevanligt så får det vara så då =)
  21. Sara m flicktriss+
    #11
    Tack =) Vi har egentligen inte fått några "dumma" kommenterar, mest förvånade och det är kanske det som förvånar oss. Jag tar inte alls illa upp av att folk lägger sig i, det är skönt med folk som säger vad de tycker och vi gör i slutänden ändå alltid som vi själva vill men det är som sagt skönt att veta ifall t ex nästan alla egentligen tycker att det låter som om vi gjort en kovändning i namnval. Vi har tidigare inte avslöjat våra namnfunderingar förrän bebis varit född (just för att man kanske kan bli påverkad av folks åsikter, även om risken är försvinnande liten) och vi bestämt oss helt men nu har det känts så klockrent så vi släppte Signe rätt tidigt.
  22. 11
    Tack =) Vi har egentligen inte fått några "dumma" kommenterar, mest förvånade och det är kanske det som förvånar oss. Jag tar inte alls illa upp av att folk lägger sig i, det är skönt med folk som säger vad de tycker och vi gör i slutänden ändå alltid som vi själva vill men det är som sagt skönt att veta ifall t ex nästan alla egentligen tycker att det låter som om vi gjort en kovändning i namnval. Vi har tidigare inte avslöjat våra namnfunderingar förrän bebis varit född (just för att man kanske kan bli påverkad av folks åsikter, även om risken är försvinnande liten) och vi bestämt oss helt men nu har det känts så klockrent så vi släppte Signe rätt tidigt.
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12
    Hm, ja, jag menade inte sirligt i bemärkelsen skört. Kanske finns det ett bättre ordval... jag såg framför mig små flickor i gammaldagsa sommarklänningar som springer runt på en äng i en Astrid Lindgren-filmatisering, typ.
  24. 12
    Hm, ja, jag menade inte sirligt i bemärkelsen skört. Kanske finns det ett bättre ordval... jag såg framför mig små flickor i gammaldagsa sommarklänningar som springer runt på en äng i en Astrid Lindgren-filmatisering, typ.

Liknande trådar

  1. Signe......
    By Plottis & tjejerna in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 20:41
  2. Signe!
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 21:52
  3. Signe är här!
    By Sara m tjejerna in forum _0707 Julibarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 14:04
  4. Signe!
    By webbee in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 10:07
  5. Signe since -97!!
    By intesindra in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar