Upprop!
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Upprop!

    Läste på Aftonbladet.se att en ledamot av Gotlands kommuns fullmäktige blivit tillsagd när hon ammade sin lilla bebis under ett fullmäktigemöte. http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1013485.ab
    Apropå debatten om offentlig amning och med tanke på att vi lever i en demokrati där väl alla ska kunna vara med - även ammande mammor - så tycker jag att detta är väldigt upprörande! Jag mejlade till [email protected] och gav mitt stöd till den ammande fullmäktigeledamoten. Tycker det är bra om de ser att många reagerar på detta!
  2. 1
    Upprop! Läste på Aftonbladet.se att en ledamot av Gotlands kommuns fullmäktige blivit tillsagd när hon ammade sin lilla bebis under ett fullmäktigemöte. http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1013485.ab
    Apropå debatten om offentlig amning och med tanke på att vi lever i en demokrati där väl alla ska kunna vara med - även ammande mammor - så tycker jag att detta är väldigt upprörande! Jag mejlade till [email protected] och gav mitt stöd till den ammande fullmäktigeledamoten. Tycker det är bra om de ser att många reagerar på detta!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Bra gjort...

    ...av dig att maila! Jag slänger också i väg ett, ju fler som hör av sig desto bättre. Tycker att den intervjuade hjälpmamman svarade mycket klokt och bra - huvudet på spiken med den fula slipsen

    Håller också med om att vi skulle få ett väldigt obehagligt samhälle om vi skulle stänga ute alla människor från det offentliga rummet som på något sätt avviker från "genomsnittsnormen". Det finns människor som stör sig på, eller tycker det är äckligt, frånstötande eller upprörande att se t ex feta människor, korta kjolar, högklackade skor, grönfärgat hår, blåmålade naglar, tatueringar, svarta, invandrare, homosexuella, romer, människor som bär stora ryggsäckar, människor med barnvagn, bärsele eller bärsjal, människor med pins från politiska partier, osminkade kvinnor, kraftigt sminkade kvinnor, män med smink, transsexuella, funktionshindrade personer, mycket gamla människor, stora födelsemärken eller skador i huden på människor, kvinnor med orakade ben , män med hästsvans - you name it...

    Om vi ska eliminera allt som kan tänkas uppfattas som "störande" i det offentliga rummet så får vi ett fasansfullt samhälle som i alla fall jag inte vill leva i.
  4. 2
    Bra gjort... ...av dig att maila! Jag slänger också i väg ett, ju fler som hör av sig desto bättre. Tycker att den intervjuade hjälpmamman svarade mycket klokt och bra - huvudet på spiken med den fula slipsen

    Håller också med om att vi skulle få ett väldigt obehagligt samhälle om vi skulle stänga ute alla människor från det offentliga rummet som på något sätt avviker från "genomsnittsnormen". Det finns människor som stör sig på, eller tycker det är äckligt, frånstötande eller upprörande att se t ex feta människor, korta kjolar, högklackade skor, grönfärgat hår, blåmålade naglar, tatueringar, svarta, invandrare, homosexuella, romer, människor som bär stora ryggsäckar, människor med barnvagn, bärsele eller bärsjal, människor med pins från politiska partier, osminkade kvinnor, kraftigt sminkade kvinnor, män med smink, transsexuella, funktionshindrade personer, mycket gamla människor, stora födelsemärken eller skador i huden på människor, kvinnor med orakade ben , män med hästsvans - you name it...

    Om vi ska eliminera allt som kan tänkas uppfattas som "störande" i det offentliga rummet så får vi ett fasansfullt samhälle som i alla fall jag inte vill leva i.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Jag ammar oxå på våra möten i nämnden!
    Det fungerar bra, visst kan jag "se" vad vissa tänker men jag får så många uppmuntrande kommentarer & blickar så det är enbart stärkande. Men så är ju min bebis lugn också så det märks inte så mycket att han är med. Men jag ammar vid sammanträdesbordet samtidigt som möte pågår utan problem! Skulle jag få kommentarer så kan jag ju alltid sätta mig två meter från bordet men det har jag inte behövt göra hitintills!
    Allt stöd till er som ammar ni är suveräna stå på er!
  6. 3
    Jag ammar oxå på våra möten i nämnden!
    Det fungerar bra, visst kan jag "se" vad vissa tänker men jag får så många uppmuntrande kommentarer & blickar så det är enbart stärkande. Men så är ju min bebis lugn också så det märks inte så mycket att han är med. Men jag ammar vid sammanträdesbordet samtidigt som möte pågår utan problem! Skulle jag få kommentarer så kan jag ju alltid sätta mig två meter från bordet men det har jag inte behövt göra hitintills!
    Allt stöd till er som ammar ni är suveräna stå på er!
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Jag har skickat ett riktigt argt mejl till dem. Fy vad pinsamt.... Jag blir så arg!
  8. 4
    Jag har skickat ett riktigt argt mejl till dem. Fy vad pinsamt.... Jag blir så arg!

Liknande trådar

  1. UPPROP
    By Sissi82 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 10:25
  2. Hej-upprop!
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 15:42
  3. Upprop!!!
    By hoppfull in forum _0706 Junibarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 09:40
  4. UPPROP
    By nettan in forum Singelmingel
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar