Gå eller inte? *långt*
Kärlek & relationer
  1. anonymt namn
    #1

    Gå eller inte? *långt*

    Hej,, vet inte riktigt vart jag ska börja men vi har varit ett par i 17 år,
    han är 8 år äldre än mig (jag är 37) och vi fick en dotter för 4 år sedan. Vårt
    förhållande har alltid knallat på och vi har haft mkt kul ihop men sedan dottern
    kom har det blivit ohållbart, speciellt nu när hon testar osv. Jag har varit hemma m
    henne 2 år, han ingenting. Jag studerar och tycker att jag har utvecklats och tänker
    lite annorlunda än förr och vill diskutera känslor, livet, uppfostran, filosofiska frågor osv men där är det stopp m sambon. Han flyr, klarar inte av att jag har åsikter om dotterns
    uppfostran, kan vara de enklaste sakerna, han kan inte sätta några gränser utan frågar henne hela tiden - vad vill du?, och hon är nästan elak mot honom för han är för snäll och tillåtande (jag är fö inte supersträng men hon måste ha gränser..!) just det gör mig galen men han kan inte ta att jag vill diskutera utan nu har vi gått i familjesamtal men han förstår inte vad problemet är. Han säger att "jag gör på mitt sätt" men om jag inte kan acceptera att hon gör som hon vill m honom och vi inte kan diskutera någonting - vad tusan gör man då? Det har gått så långt att jag har gett upp att prata, vi går mest tysta omkring och det är irriterat. Tänker på att bryta upp men ångest inför dottern och var hittar man någonstans att bo? Någon som varit i samma sits med ett barn hemma som känner igen sig - hon mår väl inte bra av det här...
  2. 1
    Gå eller inte? *långt* Hej,, vet inte riktigt vart jag ska börja men vi har varit ett par i 17 år,
    han är 8 år äldre än mig (jag är 37) och vi fick en dotter för 4 år sedan. Vårt
    förhållande har alltid knallat på och vi har haft mkt kul ihop men sedan dottern
    kom har det blivit ohållbart, speciellt nu när hon testar osv. Jag har varit hemma m