hon orkar inte!
Kärlek & relationer
  1. anonymt namn
    #1

    hon orkar inte!

    Så sa svärmor till mig igår efter att vi förra veckan berättat att vi väntade nr 3.

    Hon tyckte att nu fick det räcka med barnbarn för hon orkade inte med fler.

    Hon behöver inte bry sig om barnen öht om det nu är för jobbigt, blir så trött på den apan alltså.
  2. 1
    hon orkar inte! Så sa svärmor till mig igår efter att vi förra veckan berättat att vi väntade nr 3.

    Hon tyckte att nu fick det räcka med barnbarn för hon orkade inte med fler.

    Hon behöver inte bry sig om barnen öht om det nu är för jobbigt, blir så trött på den apan alltså.
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2

    ?

    Så sa svärmor till mig igår efter att vi förra veckan berättat att vi väntade nr 3.

    Hon tyckte att nu fick det räcka med barnbarn för hon orkade inte med fler.

    Hon behöver inte bry sig om barnen öht om det nu är för jobbigt, blir så trött på den apan alltså.
    Varför kallar du din svärmor för apa?
  4. 2
    ?
    Så sa svärmor till mig igår efter att vi förra veckan berättat att vi väntade nr 3.

    Hon tyckte att nu fick det räcka med barnbarn för hon orkade inte med fler.

    Hon behöver inte bry sig om barnen öht om det nu är för jobbigt, blir så trött på den apan alltså.
    Varför kallar du din svärmor för apa?
  5. nymme
    #3
    Jag fattar varför du kallar henne apa. Barnbarnen är väl inte hennes, vare sig hennes ansvar eller glädje egentligen. De är nåt hon får vare sig hon vill eller ej och ta kan i den mån hon känner för det - en blessing helt enkelt. Så klart hon är en apa som kläcker ur sig nåt sånt.
  6. 3
    Jag fattar varför du kallar henne apa. Barnbarnen är väl inte hennes, vare sig hennes ansvar eller glädje egentligen. De är nåt hon får vare sig hon vill eller ej och ta kan i den mån hon känner för det - en blessing helt enkelt. Så klart hon är en apa som kläcker ur sig nåt sånt.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Jag fattar också varför du kallar henne apa. Det är väl inte hennes sak att bestämma hur många barn ni ska få? Usch vilken självisk kommentar!
  8. 4
    Jag fattar också varför du kallar henne apa. Det är väl inte hennes sak att bestämma hur många barn ni ska få? Usch vilken självisk kommentar!
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5

    rosapant och nymme

    Ni skämtar va? Snälla säg att ni skämtar! Det var ironi väl?
  10. 5
    rosapant och nymme Ni skämtar va? Snälla säg att ni skämtar! Det var ironi väl?
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    signaturen snart 50 verkar ha det extremt långtråkigt med tanke på alla svar hon kommer med i diverse inlägg
  12. 6
    signaturen snart 50 verkar ha det extremt långtråkigt med tanke på alla svar hon kommer med i diverse inlägg
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Tycker du att man som farmor eller mormor ska lägga sig i hur många barn barn man ska få, det är väl bara att tacka och ta emot, jag har 5 barnbarn och vill gärna ha fler det finns ork och kärlek för dem alla. det var inte omtanke om det unga föräldraparet hon uttryckte utan hon sa JAG orkar inte. Vad ska hon orka det är väl inte hon som ska ta hand om barnen. Det var extremt dumt av henne. Jag hade sagt:: kom inte hit då! En riktig APA!
    Mamma till fem numera stora "barn"
    Mormor till 4 och Farmor till 1 men hoppas på många fler barnbarn
  14. 7
    Tycker du att man som farmor eller mormor ska lägga sig i hur många barn barn man ska få, det är väl bara att tacka och ta emot, jag har 5 barnbarn och vill gärna ha fler det finns ork och kärlek för dem alla. det var inte omtanke om det unga föräldraparet hon uttryckte utan hon sa JAG orkar inte. Vad ska hon orka det är väl inte hon som ska ta hand om barnen. Det var extremt dumt av henne. Jag hade sagt:: kom inte hit då! En riktig APA!
  15. mamma i norr
    #8
    kanske hon tycker det är jobbigt med er familj, och det kan man ju förstå. Det verkar ju inte så kul att bli kallad "apa" av sin svärdotter.
  16. 8
    kanske hon tycker det är jobbigt med er familj, och det kan man ju förstå. Det verkar ju inte så kul att bli kallad "apa" av sin svärdotter.
  17. anonymt namn
    #9
    Det är fritt fram att sluta komma hit om det inte passar, jag hade inte saknat henne. Hon har kallat mig värre saker än så ska du veta.
  18. 9
    Det är fritt fram att sluta komma hit om det inte passar, jag hade inte saknat henne. Hon har kallat mig värre saker än så ska du veta.
  19. anonymt namn
    #10
    Kanske för att hon inte behandlat mig så bra genom åren?
  20. 10
    Kanske för att hon inte behandlat mig så bra genom åren?
  21. anonymt namn
    #11
    Kan bara hålla med, om barnen är så jobbiga som hon säger så förstår jag inte varför hon kommer hit.

    Det står henne fritt fram att inte komma om det bara är jobbigt.
    Jag hade inte saknat henne.
  22. 11
    Kan bara hålla med, om barnen är så jobbiga som hon säger så förstår jag inte varför hon kommer hit.

    Det står henne fritt fram att inte komma om det bara är jobbigt.
    Jag hade inte saknat henne.
  23. anonymt namn
    #12
    Nej man tycker det men hon är tydligen inte av den åsikten.

    Och visst hon får tycka vad hon vill men då kan hon hålla det för sig själv helt enkelt.
  24. 12
    Nej man tycker det men hon är tydligen inte av den åsikten.

    Och visst hon får tycka vad hon vill men då kan hon hålla det för sig själv helt enkelt.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Jag tror ju inte att trådstartaren har kallat sin svärmor apa rakt i ansiktet.
    Mamma till fem numera stora "barn"
    Mormor till 4 och Farmor till 1 men hoppas på många fler barnbarn
  26. 13
    Jag tror ju inte att trådstartaren har kallat sin svärmor apa rakt i ansiktet.
  27. anonymt namn
    #14
    Nej även om jag skulle vilja ibland så gör jag inte det.
  28. 14
    Nej även om jag skulle vilja ibland så gör jag inte det.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Vad menar du med detta påhopp? Visa andra människor respekt om du ska vara med här i forumet är du snäll.
  30. 15
    Vad menar du med detta påhopp? Visa andra människor respekt om du ska vara med här i forumet är du snäll.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Varför har hon åsikter om det? Har hon någon anledning att tycka att ni kräver mycket av henne som barnvakt eller annat? Om hon inte har det så är det verkligen en märklig kommentar, till och med kanske elak. Vad sa din man om den kommentaren?
  32. 16
    Varför har hon åsikter om det? Har hon någon anledning att tycka att ni kräver mycket av henne som barnvakt eller annat? Om hon inte har det så är det verkligen en märklig kommentar, till och med kanske elak. Vad sa din man om den kommentaren?
  33. anonymt namn
    #17
    Vet inte varför hon sa detta egentligen hon har kanske varit barnvakt max 5 gånger åt det stora barnet och aldrig åt det minsta barnet. Min mamma är den som är barnvakt mest och hon har aldrig sagt något.

    Min man vet inte om att hon sa detta ännu för han var inte hemma när detta sades.
    Vet inte om jag ska säga det heller.
  34. 17
    Vet inte varför hon sa detta egentligen hon har kanske varit barnvakt max 5 gånger åt det stora barnet och aldrig åt det minsta barnet. Min mamma är den som är barnvakt mest och hon har aldrig sagt något.

    Min man vet inte om att hon sa detta ännu för han var inte hemma när detta sades.
    Vet inte om jag ska säga det heller.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Eftersom du, helt naturligt, tagit illa upp och det är ert gemensamma barn så tycker jag absolut att du ska säga det till honom. Han är en del i det.
  36. 18
    Eftersom du, helt naturligt, tagit illa upp och det är ert gemensamma barn så tycker jag absolut att du ska säga det till honom. Han är en del i det.
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19
    Nej verkligen inte. Menar du på fullaste allvar att det är en mormors/farmors sak att bestämma hur många barnbarn de vill ha?

    Visst att kalla någon apa är lite omoget och dumt, men jag tror inte att personen sagt det i ansiktet på sin mamma utan om henne, här i inlägget och det tycker jag nog att man kan få göra.
  38. 19
    Nej verkligen inte. Menar du på fullaste allvar att det är en mormors/farmors sak att bestämma hur många barnbarn de vill ha?

    Visst att kalla någon apa är lite omoget och dumt, men jag tror inte att personen sagt det i ansiktet på sin mamma utan om henne, här i inlägget och det tycker jag nog att man kan få göra.
  39. Medlem sedan
    May 2007
    #20

    Men hon orkar inte!

    I familjer är det vanligt att farmor och mormor försöker hjälpa till med att passa barnbarn ibland. I familjer är det vanligt att man umgås vid högtider osv. När man blir äldre kommer tillslut den dagen då man inte har samma ork längre. Åldern tar ut sin rätt. Då är det väl bra att man i tid nämner för sina barn att nu orkar jag inte med på samma sätt längre. Det kan ju vara jätteviktigt för barnens planering inför tex vem som ska ta hand om barnen vid förlossningen.

    Det handlar inte bara om barnvakt. Äldre kan också uppleva ljudnivån och tempot hos barnfamiljer som väldigt jobbigt. Andra är livrädda för att trilla på något och bryta lårbenshalsen (något som väldigt många äldre dör av varje år. Äldres ben läker inte på samma sätt som vanligt.)

    Att tidigt nämna att man nu är så gammal att man inte riktigt orkar med tycker jag verkligen inte fel.

    Jag blir fakitskt väldigt illa berörd när unga människor inte kan leva sig in i att krafterna tar slut när man blir äldre. Äldre har inte samma ork som 25 åringar. Det har inget med elakhet att göra.
  40. 20
    Men hon orkar inte! I familjer är det vanligt att farmor och mormor försöker hjälpa till med att passa barnbarn ibland. I familjer är det vanligt att man umgås vid högtider osv. När man blir äldre kommer tillslut den dagen då man inte har samma ork längre. Åldern tar ut sin rätt. Då är det väl bra att man i tid nämner för sina barn att nu orkar jag inte med på samma sätt längre. Det kan ju vara jätteviktigt för barnens planering inför tex vem som ska ta hand om barnen vid förlossningen.

    Det handlar inte bara om barnvakt. Äldre kan också uppleva ljudnivån och tempot hos barnfamiljer som väldigt jobbigt. Andra är livrädda för att trilla på något och bryta lårbenshalsen (något som väldigt många äldre dör av varje år. Äldres ben läker inte på samma sätt som vanligt.)

    Att tidigt nämna att man nu är så gammal att man inte riktigt orkar med tycker jag verkligen inte fel.

    Jag blir fakitskt väldigt illa berörd när unga människor inte kan leva sig in i att krafterna tar slut när man blir äldre. Äldre har inte samma ork som 25 åringar. Det har inget med elakhet att göra.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. inte orkar jag göra raggmunkar inte...
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 15:45
  2. Orkar orkar inte?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 20:50
  3. Jag orkar inte med sånt här. Inte nu.
    By anonymt namn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 18:51
  4. Orkar inte eller vill inte?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 22:11
  5. ORKAR INTE VILL INTE
    By annicaswe in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar