Apropå filmknull...
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Apropå filmknull...

    ...här nedan, så har jag inte sett ett enda upphetsande "kärleksscen" i vanlig spelfilm. Det blir alltid pinsamt och fel på något sätt. Och det beror inte på att jag är svårtänd.
    Filmsex är bara så tråkigt. Jag vet att det är fejk och kan inte låta mig luras.
  2. 1
    Apropå filmknull... ...här nedan, så har jag inte sett ett enda upphetsande "kärleksscen" i vanlig spelfilm. Det blir alltid pinsamt och fel på något sätt. Och det beror inte på att jag är svårtänd.
    Filmsex är bara så tråkigt. Jag vet att det är fejk och kan inte låta mig luras.
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Jag kan tycka att det är lite upphetsande i början med förspelet och så, men när de sedan måste visa hela samlaget blir det ju bara fånigt. Man vet att det är två skådisar som kanske inte alls gillar varandra på riktigt och att de måste fejka och göra sig till.
  4. 2
    Jag kan tycka att det är lite upphetsande i början med förspelet och så, men när de sedan måste visa hela samlaget blir det ju bara fånigt. Man vet att det är två skådisar som kanske inte alls gillar varandra på riktigt och att de måste fejka och göra sig till.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Fast om man tänker så kan man ju lägga ner filmtittandet helt och hållet - allt är ju ändå bara hitte-på.
  6. 3
    Fast om man tänker så kan man ju lägga ner filmtittandet helt och hållet - allt är ju ändå bara hitte-på.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4

    Sitter och funderar på

    om jag kan komma på någon film som varit riktigt tilltalande ur erotisk synvinkel men kommer egentligen bara på en. The Secretary med James Spader och Maggie Gyllenhaal. Den har väl egentligen inga explicita knullscener men nästan i alla fall. Den tyckte jag var grymt upphetsande.
  8. 4
    Sitter och funderar på om jag kan komma på någon film som varit riktigt tilltalande ur erotisk synvinkel men kommer egentligen bara på en. The Secretary med James Spader och Maggie Gyllenhaal. Den har väl egentligen inga explicita knullscener men nästan i alla fall. Den tyckte jag var grymt upphetsande.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Jag gillade scenen i Troja där Brad Pitt lämnar ut sig totalt till sin kvinnliga fånge, genom att vara helt naken (hon är påklädd) och ge henne en kniv och sedan bre ut sig och vänta. Och detta trots att Pitt inte är en så jättebra skådis och filmen i sig är totalt ohistorisk och inte trogen originalstoryn som jag älskar.
    TV-serien Rome blev jag också kåt av. Förmodligen tänder jag på sandal-temat.
  10. 5
    Jag gillade scenen i Troja där Brad Pitt lämnar ut sig totalt till sin kvinnliga fånge, genom att vara helt naken (hon är påklädd) och ge henne en kniv och sedan bre ut sig och vänta. Och detta trots att Pitt inte är en så jättebra skådis och filmen i sig är totalt ohistorisk och inte trogen originalstoryn som jag älskar.
    TV-serien Rome blev jag också kåt av. Förmodligen tänder jag på sandal-temat.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    *asg* Jag gillar människor som inser att dom är lite knasiga. Du är skön Tilia! *S*
  12. 6
    *asg* Jag gillar människor som inser att dom är lite knasiga. Du är skön Tilia! *S*
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Two moon junction tyckte jag om, den var inte fejkig utan sexig på riktigt tycker jag men nu är det ju tjugo år sedan snart jag såg den så det kan ju ha förändrats. *S*
  14. 7
    Two moon junction tyckte jag om, den var inte fejkig utan sexig på riktigt tycker jag men nu är det ju tjugo år sedan snart jag såg den så det kan ju ha förändrats. *S*
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Film öht är så jävla tråkigt att jag hinner somna innan jag kommit så långt som till eventuella sömnpiller till kärleksscener.

    Har ett vagt minne av en onaniscen i filmen "in the cut". En urtrist film, men jag imponerades en aning av att onanin inte framställdes på det vanliga tråkiga sättet på vilken kvinnlig onani brukar framställas. Det kändes nästan lite äkta, inte á la porrfilm "uppfläkt kött i god kameravinkel", utan mysigt...sådär som det är.
  16. 8
    Film öht är så jävla tråkigt att jag hinner somna innan jag kommit så långt som till eventuella sömnpiller till kärleksscener.

    Har ett vagt minne av en onaniscen i filmen "in the cut". En urtrist film, men jag imponerades en aning av att onanin inte framställdes på det vanliga tråkiga sättet på vilken kvinnlig onani brukar framställas. Det kändes nästan lite äkta, inte á la porrfilm "uppfläkt kött i god kameravinkel", utan mysigt...sådär som det är.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    Sett sweet agony där dom visar upp orgasmer som dom ser ut i verkligheten? Intressant ämne kan jag tycka.
  18. 9
    Sett sweet agony där dom visar upp orgasmer som dom ser ut i verkligheten? Intressant ämne kan jag tycka.
  19. Medlem sedan
    May 1999
    #10
    Men.. kolla vilken film som helst med Lena Olin då?
    Ångande!!!
  20. 10
    Men.. kolla vilken film som helst med Lena Olin då?
    Ångande!!!
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11
    Den fick jag tassarna på igår. Ska kolla i morgon.
    Blev rekommenderad den, så det ska bli spännande
  22. 11
    Den fick jag tassarna på igår. Ska kolla i morgon.
    Blev rekommenderad den, så det ska bli spännande
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    ...kommer egentligen bara på en. The Secretary med James Spader och Maggie Gyllenhaal. Den har väl egentligen inga explicita knullscener men nästan i alla fall. Den tyckte jag var grymt upphetsande.
    Där är vi tvillingsjälar i åsikt!
  24. 12
    ...kommer egentligen bara på en. The Secretary med James Spader och Maggie Gyllenhaal. Den har väl egentligen inga explicita knullscener men nästan i alla fall. Den tyckte jag var grymt upphetsande.
    Där är vi tvillingsjälar i åsikt!
  25. Medlem sedan
    Jan 2008
    #13
    Fast om man tänker så kan man ju lägga ner filmtittandet helt och hållet - allt är ju ändå bara hitte-på.
    Inte nödvändigtvis. Jag tycker bara sexscener känns så onödigt voyeuristiska. Det är väldigt sällan de tillför historien något. Se t.ex. filmen Damage med Jeremy Iron och Juliette Binoche. Den handlar visserligen om erotisk lust, men sexscenerna i dem är så invecklat koreograferade att man mest sitter och skrattar.
  26. 13
    Fast om man tänker så kan man ju lägga ner filmtittandet helt och hållet - allt är ju ändå bara hitte-på.
    Inte nödvändigtvis. Jag tycker bara sexscener känns så onödigt voyeuristiska. Det är väldigt sällan de tillför historien något. Se t.ex. filmen Damage med Jeremy Iron och Juliette Binoche. Den handlar visserligen om erotisk lust, men sexscenerna i dem är så invecklat koreograferade att man mest sitter och skrattar.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Förmodligen tänder jag på sandal-temat.
    Eller så är vi syd-européer helt enkelt lite mer spännande för nord-bor (åtminstone i fantasin iallafall då...)
  28. 14
    Förmodligen tänder jag på sandal-temat.
    Eller så är vi syd-européer helt enkelt lite mer spännande för nord-bor (åtminstone i fantasin iallafall då...)
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    Betty Blue. Angel Heart. Urotsokidoji - Legend of the Overfiend...
  30. 15
    Betty Blue. Angel Heart. Urotsokidoji - Legend of the Overfiend...
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16
    Det låter mycket intressant, faktiskt inte hört talas om. Ska kollas upp.
  32. 16
    Det låter mycket intressant, faktiskt inte hört talas om. Ska kollas upp.
  33. Medlem sedan
    Jan 2008
    #17
    Trillingsjälar!

    Andra filmer med intressanta sexscener: Romance och Shortbus. Kanske inte så upphetsande, men väldigt realistiska. Inget fejk där inte! ;-)
  34. 17
    Trillingsjälar!

    Andra filmer med intressanta sexscener: Romance och Shortbus. Kanske inte så upphetsande, men väldigt realistiska. Inget fejk där inte! ;-)
  35. Medlem sedan
    Nov 2004
    #18
  36. Medlem sedan
    May 2004
    #19
    Ja, ingen av de skådisarna har ju någon särskilt frustande erotisk utstrålning. De har ju gjort sin karriär på att se vackra och svala ut.
  37. 19
    Ja, ingen av de skådisarna har ju någon särskilt frustande erotisk utstrålning. De har ju gjort sin karriär på att se vackra och svala ut.
  38. Medlem sedan
    May 2004
    #20
    I Shortbus lär de faktiskt ha sex på riktigt om jag är korrekt informerad.
  39. 20
    I Shortbus lär de faktiskt ha sex på riktigt om jag är korrekt informerad.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Apropå sex...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-07-10, 20:19
  2. Apropå ost
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-05, 21:19
  3. Apropå filmknull
    By Rikard- in forum Sex & erotik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 08:15
  4. apropå delad FL (nästan apropå
    By pola in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 11:35
  5. Apropå …
    By Pappa Joe in forum Hem & fritid
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar