Fantiserar..
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Fantiserar..

    Det är ingen liten på gång just nu men vi önskar oss en liten till under 2008 eller 2009.

    Jag och maken har två gemensamma barn, tvillingarna Elliot och Elias. Hans två barn sen innan heter Kevin och Cassandra och min son från innan heter Malte.
    Vi har väldigt olika smak. Jag gillar äldre namn i stil med Malte, Vilhelm, Erik, Melker, Astrid, Sigrid, Tora, Agnes, Tyra osv medans maken föredrar mer engelsk klingande namn som Colin, James, Preston, Tiger, Braelyn, Savannah, Casanova och Kailey. Det är ett mirakel att vi kom överens sist!

    Vad skulle då ett till syskon kunna heta? Spelar ingen roll vilken bokstav eller så, huvudsaken är att vi båda gillar namnen. Två namn som vi båda tycker är OK är Viking och Felix. Mina förslag om vi skulle få en till pojke är Anton, Simon, Vilgot och Algot. Skulle vi få en flicka är istället mina förslag Agnes, Ester och Astrid. Och eftersom att maken har tjatat om namnet Colin i ett år nu har jag också börjat vänja mig vid det.

    Vad tycker ni kloka människor?
    /Sofia med Malte, Elliot, Elias och bonusarna Kevin och Cassandra.
  2. 1
    Fantiserar.. Det är ingen liten på gång just nu men vi önskar oss en liten till under 2008 eller 2009.

    Jag och maken har två gemensamma barn, tvillingarna Elliot och Elias. Hans två barn sen innan heter Kevin och Cassandra och min son från innan heter Malte.
    Vi har väldigt olika smak. Jag gillar äldre namn i stil med Malte, Vilhelm, Erik, Melker, Astrid, Sigrid, Tora, Agnes, Tyra osv medans maken föredrar mer engelsk klingande namn som Colin, James, Preston, Tiger, Braelyn, Savannah, Casanova och Kailey. Det är ett mirakel att vi kom överens sist!

    Vad skulle då ett till syskon kunna heta? Spelar ingen roll vilken bokstav eller så, huvudsaken är att vi båda gillar namnen. Två namn som vi båda tycker är OK är Viking och Felix. Mina förslag om vi skulle få en till pojke är Anton, Simon, Vilgot och Algot. Skulle vi få en flicka är istället mina förslag Agnes, Ester och Astrid. Och eftersom att maken har tjatat om namnet Colin i ett år nu har jag också börjat vänja mig vid det.

    Vad tycker ni kloka människor?
    /Sofia med Malte, Elliot, Elias och bonusarna Kevin och Cassandra.
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2

    Namn

    Hej
    De första namnen som kom upp när jag läste ditt inlägg var:
    - Aurora
    - Samatha
    - Elvira
    - Ophelia / Ofelia
    - Isadora

    tyvärr hade jag lite svårt med killnamnen. Kunde inte komma på något, men jag gillar Tiger, annars har jag förslag som:
    - Adam
    - Ted
    - Theodor
    - Alvin
    - Abel
    - Abraham m.m

    Du får gärna svara mig och säg vad du tyckte om namnen. Svara på min mejl: [email protected]
    Kram Nikolina
  4. 2
    Namn Hej
    De första namnen som kom upp när jag läste ditt inlägg var:
    - Aurora
    - Samatha
    - Elvira
    - Ophelia / Ofelia
    - Isadora

    tyvärr hade jag lite svårt med killnamnen. Kunde inte komma på något, men jag gillar Tiger, annars har jag förslag som:
    - Adam
    - Ted
    - Theodor
    - Alvin
    - Abel
    - Abraham m.m

    Du får gärna svara mig och säg vad du tyckte om namnen. Svara på min mejl: [email protected]
    Kram Nikolina
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Ojsan, såg att jag stavade lite fel.. Det ska stå Samantha
    Kram Nikolina
  6. 3
    Ojsan, såg att jag stavade lite fel.. Det ska stå Samantha
    Kram Nikolina
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Jag vet egentligen inte, men min sambo kom igår upp med namnet Marlon (då han sett en film med Marlon Brando) och jag tyckte att det låter ändå svenskt nästan. Men sen eftersom vi bor i Frankrike funkar det inte bra i uttal här så det valdes bort. Men för er kanske det kunde funka?

    Av dina förslag tycker jag Algot och Vilgot var fint. Av tjejnamnen Ester (annars tycker jag Ines är väldigt fint också). Dock vet jag inte om ester lätt blir Polyester, bara en tanke jag fick nu...

    Braelyn, Savannah, Casanova....oj, skulle inte heller gilla det. Alla namnen låter som blivande porrskådisar tycker jag.
  8. 4
    Jag vet egentligen inte, men min sambo kom igår upp med namnet Marlon (då han sett en film med Marlon Brando) och jag tyckte att det låter ändå svenskt nästan. Men sen eftersom vi bor i Frankrike funkar det inte bra i uttal här så det valdes bort. Men för er kanske det kunde funka?

    Av dina förslag tycker jag Algot och Vilgot var fint. Av tjejnamnen Ester (annars tycker jag Ines är väldigt fint också). Dock vet jag inte om ester lätt blir Polyester, bara en tanke jag fick nu...

    Braelyn, Savannah, Casanova....oj, skulle inte heller gilla det. Alla namnen låter som blivande porrskådisar tycker jag.

Liknande trådar

  1. Fantiserar
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 15:41
  2. Fantiserar om wet
    By Vår dröm in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 19:49
  3. Vad fantiserar män om?
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 13:30
  4. Min son fantiserar
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 16:53
  5. Fantiserar om färger
    By Matilda m. William in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar