fråga om förälskelse
Kärlek & relationer
  1. velar
    #1

    fråga om förälskelse

    Fråga:
    Hur viktigt tror ni att det är att man är förälskad från början för att ett förhållande ska hålla i längden? Och HUR MYCKET förälskad i så fall?
  2. 1
    fråga om förälskelse Fråga:
    Hur viktigt tror ni att det är att man är förälskad från början för att ett förhållande ska hålla i längden? Och HUR MYCKET förälskad i så fall?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Jag tror inte att man MÅSTE vara jätteförälskad.
    Jag var nog inte det när jag träffade min man MEN mina känslor var ju innerliga, jag ville träffa honom OFTA, jag tände på honom, vi hade mycket att prata om. Vi fungerade jättebra ihop.
    Jag vet inte om det kanske är förälskelse. Bara man vill träffas och vara tillsammans liksom!
  4. 2
    Jag tror inte att man MÅSTE vara jätteförälskad.
    Jag var nog inte det när jag träffade min man MEN mina känslor var ju innerliga, jag ville träffa honom OFTA, jag tände på honom, vi hade mycket att prata om. Vi fungerade jättebra ihop.
    Jag vet inte om det kanske är förälskelse. Bara man vill träffas och vara tillsammans liksom!
  5. Lillsyrran
    #3

    Inte förälskad

    Min syster var aldrig förälskad i sin nuvarande man. Det berättade hon både då, och har också berättat senare. Jag vet dock inte om HAN vet det. Men de är mycket "kompatibla" och trivs bra ihop och pratar med varandra hela tiden (dagligdags i mobilen) och samarbetar suveränt (MEN jag tror inte de har sex så ofta=väldigt sällan!...med tanke på diskussionen nedan). Men jag tror de kommer att hålla ihop för dom är som "lång och lerhalm".
  6. 3
    Inte förälskad Min syster var aldrig förälskad i sin nuvarande man. Det berättade hon både då, och har också berättat senare. Jag vet dock inte om HAN vet det. Men de är mycket "kompatibla" och trivs bra ihop och pratar med varandra hela tiden (dagligdags i mobilen) och samarbetar suveränt (MEN jag tror inte de har sex så ofta=väldigt sällan!...med tanke på diskussionen nedan). Men jag tror de kommer att hålla ihop för dom är som "lång och lerhalm".
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    För mig är det viktigt. Som ordet antyder är det ett förstadie som förhoppningsvis leder till något djupare.
  8. 4
    För mig är det viktigt. Som ordet antyder är det ett förstadie som förhoppningsvis leder till något djupare.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5

    För mig är förälskelsen viktig

    Har svårt att tänka mig en relation, där jag och min partner inte är förälskade till en början. Hur mycket förälskad har jag svårt att svara på...
    “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
  10. 5
    För mig är förälskelsen viktig Har svårt att tänka mig en relation, där jag och min partner inte är förälskade till en början. Hur mycket förälskad har jag svårt att svara på...
  11. Medlem sedan
    Jan 1998
    #6

    Vad menar du...

    ...men "från början"? Från första gången man träffas eller från i början av förhållandet (men inte på en gång kanske)? Själv blir jag aldrig förälskad vid första ögonkastet och inte heller alldeles i början när vi lärt känna varandra elelr ens alldeles i början av förhållandet. Det är först när jag känner tillit och känner någorlunda vem kan ÄR som jag kan bli förälskad. Vilket (förstås) inte betyder att jag är aldleles likgiltig från början; jag kan tycka väldigt mycket och/vara atraherad av/*** på tidigt - men DET är ju nåt annat än att vara förälskad.

    Och för min del så tycker jag väl att NÅN slags "magi" måste det finnas från relationens början för att man även senare ska kunna lixom ska se sin partner i ett förklarat skimmer. Man minns hur det var när man kände så och han känns därför fortfarande så speciell...
  12. 6
    Vad menar du... ...men "från början"? Från första gången man träffas eller från i början av förhållandet (men inte på en gång kanske)? Själv blir jag aldrig förälskad vid första ögonkastet och inte heller alldeles i början när vi lärt känna varandra elelr ens alldeles i början av förhållandet. Det är först när jag känner tillit och känner någorlunda vem kan ÄR som jag kan bli förälskad. Vilket (förstås) inte betyder att jag är aldleles likgiltig från början; jag kan tycka väldigt mycket och/vara atraherad av/*** på tidigt - men DET är ju nåt annat än att vara förälskad.

    Och för min del så tycker jag väl att NÅN slags "magi" måste det finnas från relationens början för att man även senare ska kunna lixom ska se sin partner i ett förklarat skimmer. Man minns hur det var när man kände så och han känns därför fortfarande så speciell...
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7

    Beror nog på vad man läser in

    i orden. För egen del var det just som om blixten slagit ner *drömmer* Vi träffades på krogen (mkt ovanligt.. visst ) och från den sekund jag fick syn på honom exixterade inte omgivningen, JAG hade inte trott på sånt "nys" före
    Och det håller i sig... jag anser mig vara lyckligt lottad där
    Bara måste...... allt....
  14. 7
    Beror nog på vad man läser in i orden. För egen del var det just som om blixten slagit ner *drömmer* Vi träffades på krogen (mkt ovanligt.. visst ) och från den sekund jag fick syn på honom exixterade inte omgivningen, JAG hade inte trott på sånt "nys" före
    Och det håller i sig... jag anser mig vara lyckligt lottad där
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Vad kännetecknar förälskelse då? Det kan väl också vara individuellt?
  16. 8
    Vad kännetecknar förälskelse då? Det kan väl också vara individuellt?
  17. Medlem sedan
    Jan 1998
    #9

    Jag har...

    ..aldrig varit med om att "blixten slagit ner" faktiskt...För mig har en senare utvecklad förälskelse oftast börjat med att jag träffat någon som jag tänk "ja, han var ju trevlig/ser rätt bra ut" om - och sedan har något successivt byggts upp. För mig är det SÅ viktigt att det fungerar även rent intellektuellt att jag inte KAN bli förälskad förrän den där....hjärnkontakten också infinner sig.

    Sen kan jag naturligtvis bli rent fysiskt attraherad utan ssk mycket intellektuell kontakt - men en sådan "relation" brukar för min del inte vara längre än i några veckor.
  18. 9
    Jag har... ..aldrig varit med om att "blixten slagit ner" faktiskt...För mig har en senare utvecklad förälskelse oftast börjat med att jag träffat någon som jag tänk "ja, han var ju trevlig/ser rätt bra ut" om - och sedan har något successivt byggts upp. För mig är det SÅ viktigt att det fungerar även rent intellektuellt att jag inte KAN bli förälskad förrän den där....hjärnkontakten också infinner sig.

    Sen kan jag naturligtvis bli rent fysiskt attraherad utan ssk mycket intellektuell kontakt - men en sådan "relation" brukar för min del inte vara längre än i några veckor.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Jag är nog lite som du...Det är först när jag lärt känna personen lite så man märker att man funkar ihop som känslorna djupnar och man vill inte vara utan personen. Ingen blixtförälskelse här heller alltså.

    Men SEN så är man väl KÄR kanske om man nu ska beteckna det med något. Eftersom man inte vill vara utan varandra? Eller vad är KÄR annars?
  20. 10
    Jag är nog lite som du...Det är först när jag lärt känna personen lite så man märker att man funkar ihop som känslorna djupnar och man vill inte vara utan personen. Ingen blixtförälskelse här heller alltså.

    Men SEN så är man väl KÄR kanske om man nu ska beteckna det med något. Eftersom man inte vill vara utan varandra? Eller vad är KÄR annars?
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11

    Alla sätt är bra :)

    utom de dåliga sägs det och så är det nog Vi är ju alla olika.

    Jag hade sån tur att insidan var lika fin som utsidan och han är en suverän förälder... skulle ev kunna önska mig ett litet större intresse för hushållsarbete... men man kan inte få allt
    Bara måste...... allt....
  22. 11
    Alla sätt är bra :) utom de dåliga sägs det och så är det nog Vi är ju alla olika.

    Jag hade sån tur att insidan var lika fin som utsidan och han är en suverän förälder... skulle ev kunna önska mig ett litet större intresse för hushållsarbete... men man kan inte få allt
  23. Medlem sedan
    May 1999
    #12
    Är man inte förälskad startar man ju på noll.
    Hur ska det då gå när den det normalt blir så att förälskelsen avtar något?
    Jo, då blir det ju minus.
    Känner jag inte att jag är kär/förälskad i kvinnan jag träffar funkar det inte för mig. Då blir det inget mer...
    Sån e' ja'.
  24. 12
    Är man inte förälskad startar man ju på noll.
    Hur ska det då gå när den det normalt blir så att förälskelsen avtar något?
    Jo, då blir det ju minus.
    Känner jag inte att jag är kär/förälskad i kvinnan jag träffar funkar det inte för mig. Då blir det inget mer...
    Sån e' ja'.
  25. Medlem sedan
    May 2007
    #13
    Tja, jag tror att ett bra förhållande kan börja med vänskap och sedan växa sig till förälskelse när man lär känna personen. Däremot så tror jag det är dumt att inleda ett kärleksförhållande om man inte är förälskad.

    Kan man vara mycket och lite förälskad? Antingen är man förälskad eller inte, enligt mig iaf
  26. 13
    Tja, jag tror att ett bra förhållande kan börja med vänskap och sedan växa sig till förälskelse när man lär känna personen. Däremot så tror jag det är dumt att inleda ett kärleksförhållande om man inte är förälskad.

    Kan man vara mycket och lite förälskad? Antingen är man förälskad eller inte, enligt mig iaf
  27. Medlem sedan
    Dec 1998
    #14
    För mej är det avgörande! Jag kan inte gå in i en relation utan att vara förälskad, för då kan jag inte kyssas och sånt...Det vore ju som att kyssa sin kompis och DET kan inte jag! Så för mej är det avgörande men jag VET att det inte är det för alla! Jag har en kompis som är gift sedan 20 år och hon var inte förälskad i honom alls. Det var mest "tryggt" att gifta sej med honom har hon berättat. Dom älskar varandra men är inte kära...hur nu det är...
  28. 14
    För mej är det avgörande! Jag kan inte gå in i en relation utan att vara förälskad, för då kan jag inte kyssas och sånt...Det vore ju som att kyssa sin kompis och DET kan inte jag! Så för mej är det avgörande men jag VET att det inte är det för alla! Jag har en kompis som är gift sedan 20 år och hon var inte förälskad i honom alls. Det var mest "tryggt" att gifta sej med honom har hon berättat. Dom älskar varandra men är inte kära...hur nu det är...
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    #15
    tack för orden "Antingen är man förälskad eller inte". Så tycker jag med, det finns ingen gradering i förälskelsen mellan olika personer.
  30. 15
    tack för orden "Antingen är man förälskad eller inte". Så tycker jag med, det finns ingen gradering i förälskelsen mellan olika personer.
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16
    Fast dom kanske ÄR kära o förälskade iallafall! Fast de kan inte sätta ordet på det!
  32. 16
    Fast dom kanske ÄR kära o förälskade iallafall! Fast de kan inte sätta ordet på det!
  33. Medlem sedan
    Sep 2006
    #17
    Absolut.
  34. 17
    Absolut.
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #18
    Kanske det kanske....who knows!?
  36. 18
    Kanske det kanske....who knows!?
  37. ~Tant Greddelin~
    #19

    Ohhh...

    Fy vad jag skulle bli besviken om jag upptäckte att jag inlett ett förhållande utan att vara förälskad! Hur det nu skulle gå till...?
    För mej är förälskelse den där spänningen, topparna och dalarna, paniken ena dagen och den bubblande lyckan nästa. Och elektriciteten som sprakar när man rör vid varandra dom allra första gångerna... ryyyyys!

    Jag har nog heller aldrig blivit förälskad vid första ögonkastet. Det är alltid nåt som vuxit fram, nåt som jag inte sett innan, nåt som jag inte kännt eller ens tänkt på. Plösligt har "det" bara funnits där
  38. 19
    Ohhh... Fy vad jag skulle bli besviken om jag upptäckte att jag inlett ett förhållande utan att vara förälskad! Hur det nu skulle gå till...?
    För mej är förälskelse den där spänningen, topparna och dalarna, paniken ena dagen och den bubblande lyckan nästa. Och elektriciteten som sprakar när man rör vid varandra dom allra första gångerna... ryyyyys!

    Jag har nog heller aldrig blivit förälskad vid första ögonkastet. Det är alltid nåt som vuxit fram, nåt som jag inte sett innan, nåt som jag inte kännt eller ens tänkt på. Plösligt har "det" bara funnits där
  39. Medlem sedan
    Jan 2007
    #20
    Hur det ár fór andra vet jag inte men fór mig var det avgórande att vara passionerat fórálskad. Annars hade jag gett upp fór lánge sen om inte ens starten varit nàgot att hurra fór.
  40. 20
    Hur det ár fór andra vet jag inte men fór mig var det avgórande att vara passionerat fórálskad. Annars hade jag gett upp fór lánge sen om inte ens starten varit nàgot att hurra fór.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Förälskelse?
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 10:08
  2. Förälskelse...
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 12:18
  3. FÖR förälskelse!
    By kär här! in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 08:39
  4. Förälskelse!!
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 13:20
  5. Förälskelse
    By På med pilen Palle in forum Sex & erotik
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar