Nakenbilder på ex?
Kärlek & relationer
  1. anonymt namn
    #1

    Nakenbilder på ex?

    Att man behåller sina gamla foton är självklart tycker jag, men då talar jag om vanliga foton, och då särskillt foton som betyder något speciellt för en.
    Jag har mycket svårt för de förlossningsbiler min man har från sina barns födelser, men där får jag helt enkelt tvinga mig själv att acceptera dem och se dem som HANS minnen från det fantastiska ett barns födelse är. Jag kollar aldrig på dem men det är verkligen roligt för barnen att titta på och jag förstår att min man vill ha dem kvar även för sin egna skull.
    Det jag inte kan, eller ens VILL acceptera är de nakenbilder han har kvar på sitt ex, ja alla är ju inte helnakna men utmanande lättklädda poseringar i säng eller på andra ställen jämställer jag med nakenbilderna. Jag hatar verkligen dem bilderna!

    För någon månad sedan gick vi igenom gamla foton, och då råkade en del sådana bilder dyka upp. Ingen av oss var väl riktigt beredd på det så han kände sig nog lite dum vid första bilden då jag ändå bet ihop men argt förklarade att "jag vill inte se era jävla äckelbilder!", sedan fanns det ju förståss fler men då gick jag i ett annat rum (skitsur) och sade att "jag gör något annat medans du sorterar".
    Jag var småsur hela kvällen och han fattade det, vi kunde lämna det bakom oss. Jag trodde han satt undan bilderna eller gjort sig av med dem, men nu när jag skulle hämta saker i ett gemensamt skåp ligger de där jävla bilderna där!

    Jag är så jävla arg, varför sparar man sådana bilder? Och om man nu promt tycker dem är så jävla speciella att man vill ha kvar dem, hur svårt ska det vara att sätta undan dem i sitt egna skåp nånstans där jag slipper se dem.

    Hur hanterar man det här? Äckel bilderna finns, men är det rimligt att kräva att han gör sig av med dem eller är jag bara löjligt svartsjuk?
    Är det nånsin okej att spara gamla nakenbilder på sina ex?
  2. 1
    Nakenbilder på ex? Att man behåller sina gamla foton är självklart tycker jag, men då talar jag om vanliga foton, och då särskillt foton som betyder något speciellt för en.
    Jag har mycket svårt för de förlossningsbiler min man har från sina barns födelser, men där får jag helt enkelt tvinga mig själv att acceptera dem och se dem som HANS minnen från det fantastiska ett barns födelse är. Jag kollar aldrig på dem men det är verkligen roligt för barnen att titta på och jag förstår att min man vill ha dem kvar även för sin egna skull.
    Det jag inte kan, eller ens VILL acceptera är de nakenbilder han har kvar på sitt ex, ja alla är ju inte helnakna men utmanande lättklädda poseringar i säng eller på andra ställen jämställer jag med nakenbilderna. Jag hatar verkligen dem bilderna!

    För någon månad sedan gick vi igenom gamla foton, och då råkade en del sådana bilder dyka upp. Ingen av oss var väl riktigt beredd på det så han kände sig nog lite dum vid första bilden då jag ändå bet ihop men argt förklarade att "jag vill inte se era jävla äckelbilder!", sedan fanns det ju förståss fler men då gick jag i ett annat rum (skitsur) och sade att "jag gör något annat medans du sorterar".
    Jag var småsur hela kvällen och han fattade det, vi kunde lämna det bakom oss. Jag trodde han satt undan bilderna eller gjort sig av med dem, men nu när jag skulle hämta saker i ett gemensamt skåp ligger de där jävla bilderna där!

    Jag är så jävla arg, varför sparar man sådana bilder? Och om man nu promt tycker dem är så jävla speciella att man vill ha kvar dem, hur svårt ska det vara att sätta undan dem i sitt egna skåp nånstans där jag slipper se dem.

    Hur hanterar man det här? Äckel bilderna finns, men är det rimligt att kräva att han gör sig av med dem eller är jag bara löjligt svartsjuk?
    Är det nånsin okej att spara gamla nakenbilder på sina ex?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    #2
    Du låter rätt löjlig nu. "Äckel bilder", varför kallar du dem så?
    Men om du nu tycker så illa om dessa bilder borde han kunna plocka undan dem i en låda och skriva sitt namn på och stoppa undan så slipper du se dem. Att han ska slänga dem tycker jag inte att du kan kräva. Nog kan väl han få sitta på hemmet en gång i framtiden och titta på bilder av sina kvinnor? Däremot bör han naturligtvis undvika att titta på dem när du är med.
  4. 2
    Du låter rätt löjlig nu. "Äckel bilder", varför kallar du dem så?
    Men om du nu tycker så illa om dessa bilder borde han kunna plocka undan dem i en låda och skriva sitt namn på och stoppa undan så slipper du se dem. Att han ska slänga dem tycker jag inte att du kan kräva. Nog kan väl han få sitta på hemmet en gång i framtiden och titta på bilder av sina kvinnor? Däremot bör han naturligtvis undvika att titta på dem när du är med.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Jag förstår att du blir arg på att han har dem kvar, om det är vanliga utmanande bilder. Såna bilder tycker jag inte att man har kvar på sitt ex.
    Du låter däremot lite omogen i hela ditt sätt att uttrycka dig, att du blir så himla äcklad.

    Däremot tycker jag det är småfåningt att du blev arg på honom hela kvällen för att de fanns.
    Han kunde ju inte vetat att de fanns just där.

    Förlossningsbilder är en självklarhet att han ska ha kvar, det gäller ju födseln av hans barn!!
  6. 3
    Jag förstår att du blir arg på att han har dem kvar, om det är vanliga utmanande bilder. Såna bilder tycker jag inte att man har kvar på sitt ex.
    Du låter däremot lite omogen i hela ditt sätt att uttrycka dig, att du blir så himla äcklad.

    Däremot tycker jag det är småfåningt att du blev arg på honom hela kvällen för att de fanns.
    Han kunde ju inte vetat att de fanns just där.

    Förlossningsbilder är en självklarhet att han ska ha kvar, det gäller ju födseln av hans barn!!
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Jag tycker att du inte ska kräva nått.
    Du kan däremot berätta för honom ytterligare hur du känner för dom där bliderna, kanske utan att använda dom där orden..
    Har han lite känsla för läget stoppar han undan dom någonstans "säkert".
    Varför han sparar dom är HANS ensak och har ju INGET med erat förhållade att göra, hoppas jag
  8. 4
    Jag tycker att du inte ska kräva nått.
    Du kan däremot berätta för honom ytterligare hur du känner för dom där bliderna, kanske utan att använda dom där orden..
    Har han lite känsla för läget stoppar han undan dom någonstans "säkert".
    Varför han sparar dom är HANS ensak och har ju INGET med erat förhållade att göra, hoppas jag
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Vi pratade om detta fór ett tag sen hár och àsikterna gàr ordentligt isàr. Jag har inte accepterat sàna bilder och har min man en gàng glómt att kasta nàgon sà har jag gjort det istállet.
  10. 5
    Vi pratade om detta fór ett tag sen hár och àsikterna gàr ordentligt isàr. Jag har inte accepterat sàna bilder och har min man en gàng glómt att kasta nàgon sà har jag gjort det istállet.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6

    Typiskt tjejer.

    Du blev skitsur och surade hela kvällen tills han kände sig skyldig och kom krypande. Då kändes det bättre. Och sedan säger du att ni "hade lagt det bakom er". Hurdå?

    Om ni inte konkret resonerade om hur ni ska hantera de där bilderna så hade ni ju inte "lagt något bakom er". Antagligen missbedömde han dig och trodde att när du nu fått sura ett tag så var det där med bilderna över, eftersom ni inte RESONERAT KONKRET om en lösning som både är med på.

    Min åsikt angående bilderna: De tillhör hans tidigare liv och de har han rätt att behålla och det har du inget med att göra. Däremot har du rätt att ha synpunkter på hur han förvarar dem och han bör visa hänsyn i den frågan.

    Men SÄG det, förvänta dig inte att han ska vara tankeläsare.

    Det är inte juste att gå omkring och vara sur utan att berätta vad man är sur på. Och man har inte lagt något bakom sig innan man kommit med förslag på eller resonerat juste kring hur man ska hantera frågan i framtiden, förslag som också (men inte enbart) utgår från vad HAN kan tänkas vilja.
    --- Skrev tidigare under nicket Anon Üm ---
  12. 6
    Typiskt tjejer. Du blev skitsur och surade hela kvällen tills han kände sig skyldig och kom krypande. Då kändes det bättre. Och sedan säger du att ni "hade lagt det bakom er". Hurdå?

    Om ni inte konkret resonerade om hur ni ska hantera de där bilderna så hade ni ju inte "lagt något bakom er". Antagligen missbedömde han dig och trodde att när du nu fått sura ett tag så var det där med bilderna över, eftersom ni inte RESONERAT KONKRET om en lösning som både är med på.

    Min åsikt angående bilderna: De tillhör hans tidigare liv och de har han rätt att behålla och det har du inget med att göra. Däremot har du rätt att ha synpunkter på hur han förvarar dem och han bör visa hänsyn i den frågan.

    Men SÄG det, förvänta dig inte att han ska vara tankeläsare.

    Det är inte juste att gå omkring och vara sur utan att berätta vad man är sur på. Och man har inte lagt något bakom sig innan man kommit med förslag på eller resonerat juste kring hur man ska hantera frågan i framtiden, förslag som också (men inte enbart) utgår från vad HAN kan tänkas vilja.
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7

    Korringering:

    Tanken var att min rubrik skulle vara lite, lite ironisk. Missade rågetecken och smileyn. Så nu ser det lite onödigt surt ut. SÅ tjurig är jag inte. :-D
    --- Skrev tidigare under nicket Anon Üm ---
  14. 7
    Korringering: Tanken var att min rubrik skulle vara lite, lite ironisk. Missade rågetecken och smileyn. Så nu ser det lite onödigt surt ut. SÅ tjurig är jag inte. :-D
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jag tycker att han har all rätt att behålla bilderna, de är ju från tiden innan er, men han kan lägga undan dem så du slipper att se dem... För honom är det ju inga äcklelbilder utan bilder från den tid han ahde känslor för dessa tjejer. han kan t om känna något för fotona idag också, kanske för tjejerna också, och den känslan kan du ju inte ta i från honom..
  16. 8
    Jag tycker att han har all rätt att behålla bilderna, de är ju från tiden innan er, men han kan lägga undan dem så du slipper att se dem... För honom är det ju inga äcklelbilder utan bilder från den tid han ahde känslor för dessa tjejer. han kan t om känna något för fotona idag också, kanske för tjejerna också, och den känslan kan du ju inte ta i från honom..
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Jag räknas kanske inte som tjej är ju 41 år, men bunta inte ihop alla kvinnor så.... Alla kvinnor reagerar inte likdant...:-)
  18. 9
    Jag räknas kanske inte som tjej är ju 41 år, men bunta inte ihop alla kvinnor så.... Alla kvinnor reagerar inte likdant...:-)
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10

    Jag vet. :)

    Spetsade till det lite, som sagt...
    --- Skrev tidigare under nicket Anon Üm ---
  20. 10
    Jag vet. :) Spetsade till det lite, som sagt...
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    Barnslig eller ej, jag hade också blivit skitsur. På riktigt. Visst han kanske var kär i tjejen DÅ, men nu är det jag och han och vafan ärligt om jag skulle spara mina porrbilder med nåt ex och han hittat dem hade han också blivit skitsur.

    JAG tycker inte det är ok att spara nakenbilder på ex, när man väl har ett nytt förhållande.
  22. 11
    Barnslig eller ej, jag hade också blivit skitsur. På riktigt. Visst han kanske var kär i tjejen DÅ, men nu är det jag och han och vafan ärligt om jag skulle spara mina porrbilder med nåt ex och han hittat dem hade han också blivit skitsur.

    JAG tycker inte det är ok att spara nakenbilder på ex, när man väl har ett nytt förhållande.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12

    Ut med dom!

    Hade aldrig accepterat att min man hade nakenbilder på gamla X och jag skulle aldrig komma på tanken att ha några själv heller. Detta handlar om vanlig hyfs och respekt och om min man hade tyckt något annat hade också han blivit ett ex.
    Ställ krav kvinna!
  24. 12
    Ut med dom! Hade aldrig accepterat att min man hade nakenbilder på gamla X och jag skulle aldrig komma på tanken att ha några själv heller. Detta handlar om vanlig hyfs och respekt och om min man hade tyckt något annat hade också han blivit ett ex.
    Ställ krav kvinna!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jag vill tillägga lite, det lät så hårt mitt inlägg. Jag menar såhär.. Hans dåtid försvinner ju inte för at ni är ett par nu, jag har al förståelse för att du inte vill se bilderna, jag skulle inte heller vilja se bilder på min man med andra kvinnor, men situationen har ju redan funnits, och ja det finns fotobevis på det. För att fotona går upp i rök försvinner ju inte det som hänt. När jag skrev att han kanske har känslor för tjejerna menar jag inte att han vill ha sex med dem idag men det som var betydde ju något för honom då det begav sig! Han älskar inte dig mindre för att han har kvar fotona utan de är ett minne från det förgågna.
  26. 13
    Jag vill tillägga lite, det lät så hårt mitt inlägg. Jag menar såhär.. Hans dåtid försvinner ju inte för at ni är ett par nu, jag har al förståelse för att du inte vill se bilderna, jag skulle inte heller vilja se bilder på min man med andra kvinnor, men situationen har ju redan funnits, och ja det finns fotobevis på det. För att fotona går upp i rök försvinner ju inte det som hänt. När jag skrev att han kanske har känslor för tjejerna menar jag inte att han vill ha sex med dem idag men det som var betydde ju något för honom då det begav sig! Han älskar inte dig mindre för att han har kvar fotona utan de är ett minne från det förgågna.
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14
    Som du kan läsa så råder det delade meningar, så det är upp till dig hur att göra. Här kommer iaf min syn på x-bilder.
    De jag ev spar är som minne i garderoben- inte för att sätta upp på ovanför sängen. Sedan kommer jag aldrig skylta med dom. Och min partner får gärna göra det samma om hon vill, även om det är rätt ovanligt att tjejer lägger värde i sådana här bilder. Skulle min partner mot förmodan avkräva att jag kasserade dem, då får vi ta en diskussion så får vi se vad som händer... vem vet, det kanske finns en kompromiss.
  28. 14
    Som du kan läsa så råder det delade meningar, så det är upp till dig hur att göra. Här kommer iaf min syn på x-bilder.
    De jag ev spar är som minne i garderoben- inte för att sätta upp på ovanför sängen. Sedan kommer jag aldrig skylta med dom. Och min partner får gärna göra det samma om hon vill, även om det är rätt ovanligt att tjejer lägger värde i sådana här bilder. Skulle min partner mot förmodan avkräva att jag kasserade dem, då får vi ta en diskussion så får vi se vad som händer... vem vet, det kanske finns en kompromiss.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Om jag får fråga dig som är man, är det inte så att minnena finns ju kvar även om bilderna klipps sönder i tusen miljoner bitar... Visserligen kan man kanske tycka då att varför ska man ha fotona kvar, men det som hänt, det som varit har ju varit.. Man kan ju ha dem gömda... och titta på dem i smyg om man nu vill det, troligtvis så vill man det INTE..
  30. 15
    Om jag får fråga dig som är man, är det inte så att minnena finns ju kvar även om bilderna klipps sönder i tusen miljoner bitar... Visserligen kan man kanske tycka då att varför ska man ha fotona kvar, men det som hänt, det som varit har ju varit.. Man kan ju ha dem gömda... och titta på dem i smyg om man nu vill det, troligtvis så vill man det INTE..
  31. Medlem sedan
    Sep 2006
    #16
    Reducera ned frågan i en mening utan kommatecken. (jag är trögtänkt OCH man)
  32. 16
    Reducera ned frågan i en mening utan kommatecken. (jag är trögtänkt OCH man)
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Herregud hur ska jag klara av det nu då...och jag som trott du är annorlunda, trots att du är man:-)

    Ok jag försöker då, en mening.

    Det som har hänt har redan hänt och går inte spola tillbaka oavsett om det finns bildbevis eller ej.
  34. 17
    Herregud hur ska jag klara av det nu då...och jag som trott du är annorlunda, trots att du är man:-)

    Ok jag försöker då, en mening.

    Det som har hänt har redan hänt och går inte spola tillbaka oavsett om det finns bildbevis eller ej.
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18
    Meeen, det var ju ingen fråga... eller? (<-kolla ett frågetecken)
  36. 18
    Meeen, det var ju ingen fråga... eller? (<-kolla ett frågetecken)
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Jag kan inte, jag kan inte skriva om allt till en fråga, help me, gör frågan själv...
  38. 19
    Jag kan inte, jag kan inte skriva om allt till en fråga, help me, gör frågan själv...
  39. DreiaH
    #20

    Varför?

    Säg ett bra argument att ha såna bilder kvar så köper jag det direkt. VARFÖR vill man ha det? Jag kan inte komma på en bra anledning till att man när man är i en ny relation en enda gång vill ta fram och titta på dem. Det man kände då dyker ju upp igen när man ser bilderna. Ben D skrev att det är ovanligt att tjejer lägger värde i sådana här bilder. Gör killar det då? Och när? Hur mår man när partnern får se nakenbilder på exet och blir ledsen? Det räcker med alla andra bilder vi har runt oss vareviga dag. Hemma måste få vara en frizon. Där man får vara speciell och kanske posa för en kamera i sängen och känna att det är lite speciellt. Inte att det måste se bättre ut än bilderna i byrån. Trygg partner är lika med mer skoj. Hur svårt kan det vara. Ut med skiten.
  40. 20
    Varför? Säg ett bra argument att ha såna bilder kvar så köper jag det direkt. VARFÖR vill man ha det? Jag kan inte komma på en bra anledning till att man när man är i en ny relation en enda gång vill ta fram och titta på dem. Det man kände då dyker ju upp igen när man ser bilderna. Ben D skrev att det är ovanligt att tjejer lägger värde i sådana här bilder. Gör killar det då? Och när? Hur mår man när partnern får se nakenbilder på exet och blir ledsen? Det räcker med alla andra bilder vi har runt oss vareviga dag. Hemma måste få vara en frizon. Där man får vara speciell och kanske posa för en kamera i sängen och känna att det är lite speciellt. Inte att det måste se bättre ut än bilderna i byrån. Trygg partner är lika med mer skoj. Hur svårt kan det vara. Ut med skiten.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ska det vara ok med nakenbilder
    By huskors in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 20:26
  2. Nakenbilder på nätet
    By pontis in forum Stora barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 20:29
  3. visa nakenbilder
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 21:13
  4. nakenbilder
    By anonym in forum Mammasnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 11:17
  5. nakenbilder
    By anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 22:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar