Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Samlar på mig vätska vid mens

Skrivet av Modesty VV *+7 kg jul*
Jag har alltid misstänkt att jag svullnar på mig rejält när jag ska ha mens. Har en del PMS-problem i övrigt också, men det här med vätskeansamlingen fick jag bevis för med besked häromdan.

Är lite nojig på att väga mig, så jag väger mig varje kväll. De senaste två veckorna har vikten stått helt stilla, trots att jag följt VV till punkt och pricka. I måndags fick jag mens, vägde på kvällen 92 kg. På tisdag sprang jag på toa och kissade hela dan, konstant! På kvällen vägde jag 90! Kissade alltså ur mig två kilo på en dag. Och 90 väger jag idag med, så jag hade ju gått ner två kilo fastän det inte märktes på vågen pga all vätska.

Är det fler som har det likadant? Finns det något bra naturmedel som fungerar. Har provat något tidigare men det funkade inte särskilt bra. Uvalette tror jag det hette.

Det är svårt att följa sin viktnedgång när man drar på sig en massa extra vätska, dessutom börjar det redan 7-10 dar innan mens, och det är ju inte kul att gå omkring och känna sig svullen och eländig i veckor...
Svar på tråden: Samlar på mig vätska vid mens

Det är vanligt att man drar på sig vätska...

Skrivet av  Ängeltina 6,1 kg *jul*
...och blir svullen vid menstruation.Jag känner bara till Uvalette och har inte själv provat det.
Jag brukar kämpa mig igenom det men min mage som i vanliga fall blir stor blir ännu större...
Känner med dig!
Kram!
 

Kunde varit jag som skrivit inlägget...

Skrivet av  Ulrika m Martina
Väger mig också nästan varje dag. I lördags vägde jag 86 lite drygt. Dagen efter mådde jag jättedåligt med yrsel o annat....mensen på antågande. Då vägde jag mig och vägde 88 drygt....På måndagen kom mensen och jag vägde fortfarande över 88 kg. Så jag stod faktiskt över rapporteringen eftersom det inte kändes som om vikten stämmer. På tisdagen var vikten lägre igen. Nu i morse vägde jag 86,6 kilo.
Vi får väl börja med att hoppa över vägning vid mens eftersom man kan bli lite deppig av resultatet...
 

Precis så

Skrivet av  Manna
är det för mig också. Sen när jag tappar så mycket vätska blir jag yr, får blodsockerfall... och sen äter jag upp mig igen...

Nu har jag börjat med p-spruta så jag är inte lika känslig längre.

Annars kör jag med hälsovakten och den är jättebra tycker jag.
 

Artiklar från Familjeliv