Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

30 fördelar med att vara tjej

Skrivet av Hehe
1. Vi kom av Titanic först.
2. Vi lider inte av för tidig utlösning
3. När vi köper en vibrator är det glamoröst, när en man köper en uppblåsbar docka är han patetisk
4. Vi ser bra ut i pojkvännens kläder medan han ser ut som en idiot i våra.
5. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.
6. Taxibilar stannar för oss.
7. Män dör tidigare så vi håvar in pengar från livförsäkringen.
8. Gratis drink... Gratis middag... Gratis bio... Du fattar.
9. Vi kan krama våra vänner utan att folk undrar om de är homosexuella.
10. Vi kan krama våra vänner utan att VI UNDRAR om vi är homosexuella.
11. När det gäller storlekar vet vi SANNINGEN.
12. Vi är inga svin om vi har sex med någon och inte ringer dagen efter.
13. Kondomer reducerar inte våram sexuella njutning.
14. Ingen viktig del av oss kan kapas med ett hugg.
15. Vi kan genom hela livet undkomma med att duscha i grupp.
16. Vi behöver inte fjärta för att roa oss själva.
17. Om vi är otrogna mot våra äkta män eller pojkvänner tror folk att det beror på att vi blivit känslomässigt försummade.
18. Vi undrar aldrig om HANS orgasm var äkta.
19. Om vi glömmer att raka oss behöver ingen märka det.
20. Vi kan gratulera en medspelare utan att behöva röra hennes arsle.
21. Om vi har en finne vet vi hur vi döljer den.
22. Vi behöver sällan kontrollera att våran könsdel befinner sig där den ska.
23. Om vi är korkade finns det alltid folk som tycker det är gulligt.
24. Vi har förmågan att klä sig själva.
25. Vi har en ursäkt att vara riktigt bitchiga minst en gång i månaden.
26. Vi kan prata med det motsatta könet utan att nödvändigtvis fantisera om hur de ser ut nakna.
27. Vi besväras inte av homosexuella kypare.
28. Vi kommer aldrig att ångra att vi tog hål i öronen.
29. Allt vi inte orkar göra, säger vi att de inte kan. Det finns oftast en hjälpsam man i närheten.
30. Tack vare läppstift vet vi vilket glas som är vårat
Svar på tråden: 30 fördelar med att vara tjej

Kan användas som enkät!

Skrivet av  Cecilia
Nämen, det här kan vi ju använda som en rolig (kanske?) enkät! Vilka påståenden instämmer ni med?

1. Vi kom av Titanic först.
Nja - om man var överklasskvinna. Som fattig tredjeklasspassagerare blev man inlåst i båten medan överklass männen lastades i båtarna. Så en rik man hade större chans än en fattig kvinna trots allt.

2. Vi lider inte av för tidig utlösning
Jo, det kan man väl göra. Det händer ibland att det går för fort så att det inte hinner bli lika bra. Typ miniorgasmer ;-)

3. När vi köper en vibrator är det glamoröst, när en man köper en uppblåsbar docka är han patetisk
Ja - så ser vi väl det i vår kultur

4. Vi ser bra ut i pojkvännens kläder medan han ser ut som en idiot i våra.
Ja - också en kulturell värdering

5. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.
Funkar det?

6. Taxibilar stannar för oss.
Om man är väldigt snygg kanske?

7. Män dör tidigare så vi håvar in pengar från livförsäkringen.
Tja, så kan det nog vara kanske?

8. Gratis drink... Gratis middag... Gratis bio... Du fattar.
Jo, det har väl hänt.

9. Vi kan krama våra vänner utan att folk undrar om de är homosexuella.
Ja - kulturgrej

10. Vi kan krama våra vänner utan att VI UNDRAR om vi är homosexuella.
Ja - det med

11. När det gäller storlekar vet vi SANNINGEN.
Ha ha - jo men visst

12. Vi är inga svin om vi har sex med någon och inte ringer dagen efter.
Hmm - kanske förväntas det att det är mannen som ska ringa? Fast tjejer kan dumpa killar på sviniga sätt också.

13. Kondomer reducerar inte våram sexuella njutning.
Tja - ska jag vara helt ärlig, så får jag nog svara att jag tycker att de faktiskt gör det i viss mån. Jag är kanske överkänslig mot materialet?

14. Ingen viktig del av oss kan kapas med ett hugg.
Nja - teoretiskt sätt ja (Fast huvudet är ju en viktig del som kan kapas med ett hugg) Men det är äckligt många kvinnor i världen som faktiskt får sina könsdeler avskurna *brrr, nu kommer jag inte kunna sova*

15. Vi kan genom hela livet undkomma med att duscha i grupp.
Fattar inte?

16. Vi behöver inte fjärta för att roa oss själva.
Nej, men vem behöver det??

17. Om vi är otrogna mot våra äkta män eller pojkvänner tror folk att det beror på att vi blivit känslomässigt försummade.
Ja, så är det nog.

18. Vi undrar aldrig om HANS orgasm var äkta.
Nu tycker ni nog att jag verkar ha väldigt konstiga sexvanor igen - men vid ett tillfälle så undrade jag verkligen det! Han hävdar än idag att den var äkta, men att det inte kom så mycket helt enkelt. Fast å andra sidan har jag hört andra killar berätta att de har fejkat någon gång när de använt kondom.

19. Om vi glömmer att raka oss behöver ingen märka det.
Nej, det är ju sant

20. Vi kan gratulera en medspelare utan att behöva röra hennes arsle.
Öhm? Nej, det är klart! Vem fan måste det?

21. Om vi har en finne vet vi hur vi döljer den.
O ja - jag brukar faktiskt undra varför män inte använder mer Clearasil stift - tycker de det är fjolligt eller nått eller har de bara inte upptäckt hur bra det är. Eller så tycker kanske inte alla att det är så viktigt heller för den delen.

22. Vi behöver sällan kontrollera att våran könsdel befinner sig där den ska.
Nej, det är något jag har undrat en del över - Varför måste de kolla att den är kvar? Fast å andra sidan - om man själv behöver klia lite så är det så himla tabu! Fast jag brukar strunta i det och klia ändå!

23. Om vi är korkade finns det alltid folk som tycker det är gulligt.
Ja, fy faan!

24. Vi har förmågan att klä sig själva.
Nej, tyvärr - jättemagen är i vägen så jag måste be om hjälp hela tiden! Var tvungen att be min kompis pojkvän att knyta mina skor i kväll när jag skulle gå hem ... Helt hjälplös :-)

25. Vi har en ursäkt att vara riktigt bitchiga minst en gång i månaden.
Ja - fast sedan får man alltid höra att man nog har mens om man är rättmätigt upprörd över något - det använd till att avfärda kvinnor med. Och förresten så har jag inga sådana humörsvängningar alls själv - bara ökad sexlust vid ägglosnning, det är det enda (gissa hur trist sexliv jag har nu, suck)

26. Vi kan prata med det motsatta könet utan att nödvändigtvis fantisera om hur de ser ut nakna.
Öhm, det är kanske individuellt?

27. Vi besväras inte av homosexuella kypare.
Nej, har aldrig märkt att homosexuella kypare skulle vara särskilt besvärande överhuvudtaget.

28. Vi kommer aldrig att ångra att vi tog hål i öronen.
Jo, min mammas hål varade i evigheter, jättehemskt, hon ångrade sig rejält!

29. Allt vi inte orkar göra, säger vi att de inte kan. Det finns oftast en hjälpsam man i närheten.
Tja, i viss mån kan man smita undan vissa saker, särskilt att bära tunga grejer.

30. Tack vare läppstift vet vi vilket glas som är vårat
Jo, det kan vara praktiskt, om man nu som jag använder läppstift.
 

Hehe det var u kul, här är fler enkätsvar

Skrivet av  ärtan
fast inte på alla det hinner jag inte!

På fråga 2 vill jag definitivt klargöra att inte bara män lider av snabba orgasmer ;o)

På fråga 8 kan jag glatt meddela att jag tackat nej de senaste tolv åren *stolt*

Fråga 13 - kondomer tar visst det bort känslan.

Fråga 16 - varför inte?

Fråga 27 - hur vet man det? Har de små trianglar i örsnibbarna?

Fråga 28 - jo jag ångrar mig fortfarande. Det ena blev inte bra.

Fråga 29 - jag säger som det är istället eftersom jag har lite klena handleder.

Tjillevipp!
 

Justitia hakar på.

Skrivet av  Justitia
1. Vi kom av Titanic först.
- Jo, det gjorde vi om man ser till var klass för sig. Undrar vad som fick männen att vara så osjälviska?

2. Vi lider inte av för tidig utlösning.
- Ibland så går det undan alldleles vansinnigt, dock behöver ju inte det sätta stopp för älskogen så det är ju iofs en fördel.

3. När vi köper en vibrator är det glamoröst, när en man köper en uppblåsbar docka är han patetisk.
- Fast jag skulle också känna mig jättepatetisk om jag köpte en manlig upplåsbar! Och eftersom det är svårt för oss att bara "ta tag och dra fram och tillbaka" på ett vettigt sätt är vi ju närmast hänvisade till hjälpmedel.

4. Vi ser bra ut i pojkvännens kläder medan han ser ut som en idiot i våra.
- Inlärt tyckande, men i min hjärna stämmer det ju tyvärr. Jag ser förresten skittråkig ut i manliga kläder.

5. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.
- Skulle aldrig falla mig in! Funkar förhoppningsvis inte heller.

6. Taxibilar stannar för oss.
- eeeh...... ja just det.

7. Män dör tidigare så vi håvar in pengar från livförsäkringen.
- Usch! Jag har honom hellre kvar!

8. Gratis drink... Gratis middag... Gratis bio... Du fattar.
- Har jag aldrig varit med, jag blir otroligt besvärad om nån försöker "köpa" mig på det sättet.

9. Vi kan krama våra vänner utan att folk undrar om de är homosexuella.
- Förstår inte påståendet, jag har både manliga och kvinnliga vänner.... *S*

10. Vi kan krama våra vänner utan att VI UNDRAR om vi är homosexuella.
- Mmm, det stämmer nog.

11. När det gäller storlekar vet vi SANNINGEN.
- Och den är väl att vi alla tycker olika? ;-)

12. Vi är inga svin om vi har sex med någon och inte ringer dagen efter.
- Faktum är att vi blir det mer och mer. Svin alltså.

13. Kondomer reducerar inte våram sexuella njutning.
- Håller jag inte med om!

14. Ingen viktig del av oss kan kapas med ett hugg.
- Vad sägs om huvudet?

15. Vi kan genom hela livet undkomma med att duscha i grupp.
- Jag känner inga män som inte klarar det.

16. Vi behöver inte fjärta för att roa oss själva.
- DEN stämmer! I alla fall hemma hos oss..... *asg*

17. Om vi är otrogna mot våra äkta män eller pojkvänner tror folk att det beror på att vi blivit känslomässigt försummade.
- Heeeeelt feeeel.

18. Vi undrar aldrig om HANS orgasm var äkta.
- *skrattar*..... visserligen sant.

19. Om vi glömmer att raka oss behöver ingen märka det.
- Sant.

20. Vi kan gratulera en medspelare utan att behöva röra hennes arsle.
- Den som skrivit det här måste ha hemska erfarenheter av män!!!

21. Om vi har en finne vet vi hur vi döljer den.
- Ja, fåfänga som vi är så.

22. Vi behöver sällan kontrollera att våran könsdel befinner sig där den ska.
- Om man inte har framfall. (isch, den var låg och hemsk jag vet!!!)

23. Om vi är korkade finns det alltid folk som tycker det är gulligt.
- Det är bara andra korkade människor som tycker det är gulligt.

24. Vi har förmågan att klä sig själva.
- ????

25. Vi har en ursäkt att vara riktigt bitchiga minst en gång i månaden.
- Inte alla har såna besvär tack och lov.

26. Vi kan prata med det motsatta könet utan att nödvändigtvis fantisera om hur de ser ut nakna.
- Ooops, det brukar jag göra!

27. Vi besväras inte av homosexuella kypare.
- Om de inte är lesbiska och framfusiga.

28. Vi kommer aldrig att ångra att vi tog hål i öronen.
- Nähä?

29. Allt vi inte orkar göra, säger vi att de inte kan. Det finns oftast en hjälpsam man i närheten.
- Såna människor är jobbiga, det finns både män och kvinnor som gör så. Varför inte helt enkelt erkänna att man inte ids?

30. Tack vare läppstift vet vi vilket glas som är vårat.
- Använder väldigt sällan läppstift, men kan ju inte neka till att påståendet är sant.
 

VIlket dravvel

Skrivet av  Frigg
1. Vi kom av Titanic först.
*Jag var inte med på Titanic. Hade jag varit det hade jag med största säkerhet varit död idag.

2. Vi lider inte av för tidig utlösning
*Vad är för tidigt? Är det innan man hunnit njuta färdigt och vad hindrar i så fall ifrån fortsatt njutning? Är penitreringssex allt som är av värde eller finns det andra former av sexuell närhet och lek som kan leda till tillfredställesel?

3. När vi köper en vibrator är det glamoröst, när en man köper en uppblåsbar docka är han patetisk
*När han köper en vibrator är det kanske itne så glamoröst - men jag anser inte att det är någon större glamor i att jag köper en heller. Och uppblåsbara docker är knappast patetiska - möjligen sorgliga. Igen har penitreringsnormen tagit över sextanken och penitrering blir viktigare än de saker jag värdesätter i sex - njutningen och lusten.

4. Vi ser bra ut i pojkvännens kläder medan han ser ut som en idiot i våra.
*En sanning med modifikation! Jag ser rätt idiotisk ut i kostym, rätt fånig ut i slips och kan inte alls bära upp frack. Medan min sarong, mina shorts och mina higwaterbrallor funkar lika bra på män som på mig. Urläckert tycker jag!

5. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.
*Va? I vilket land då?

6. Taxibilar stannar för oss.
*Ja? De är till för att stanna för betalande passagerare och därmed stannar de lika gärna för min partner. Är du en läcker babe kanske de stannar fortare - men hur troligt är det på en skala - egentligen?

7. Män dör tidigare så vi håvar in pengar från livförsäkringen.
*Ja, så sitter vi där med vår urusla pension, utan mannens pension som faktiskt höjde vår levnadsstandard avsevärt och har en livförsäkring att trösta oss med. Jättebra. *ironi*


8. Gratis drink... Gratis middag... Gratis bio... Du fattar.
*Nej, faktum är att jag inte fattar. Det har aldrig hänt mig att jag blivit utbjuden på date där jag inte betalt något alls. Eller ens betalt bara lite.
Jag och min partner brukar turas om att betala - för att det är mysigt att bli ompysslad ibland.


9. Vi kan krama våra vänner utan att folk undrar om de är homosexuella.
*Vad folk undrar över bryr inte mig särdeles. Jag är bisexuell och klarar ändå av att kramas med mina vänner utan att de undrar om det finns sexuella anspelningar i kramen. Jag klarar av att kramas så att folk fattar att det är sexuella anspelningar i kramen också! =)

10. Vi kan krama våra vänner utan att VI UNDRAR om vi är homosexuella.
*Är man så osäker på sin sexuella identitet att man undrar över en kram så tror jag att det är nyttigt.

11. När det gäller storlekar vet vi SANNINGEN.
*Jasså? Är brösten för små? Har jag för stor rumpa? Är magen för stor? Är mina fötter för klumpiga?
Har man dåligt självförtroende hittar man saker att fundera över.


12. Vi är inga svin om vi har sex med någon och inte ringer dagen efter.
*Svinaktigt beteende är svinaktigt beteende oavsett vilket kön det är som utfört det.

13. Kondomer reducerar inte våran sexuella njutning.
*Kondomens reduktion på njutning är försummbar - oavsett kön. Är njutning samma som penitrering är kondomen möjligen ett trist inslag - men jag behöver ingen kondom, eller penitrering för att njuta.

14. Ingen viktig del av oss kan kapas med ett hugg.
*Jag anser att mina händer, mitt huvud, mina fötter och min tunga är viktiga delar av mig. Samtliga kan kapas med ett hugg.

15. Vi kan genom hela livet undkomma med att duscha i grupp.
*Och? Det kan även män. Män som spelar fotboll får inte privatduschar.

16. Vi behöver inte fjärta för att roa oss själva.
*Vem behöver det? Barn?

17. Om vi är otrogna mot våra äkta män eller pojkvänner tror folk att det beror på att vi blivit känslomässigt försummade.
*Om våra män är otrogna tror folk att vi förnekat dem sex. Det kvittar för övrigt vad folk tror - den skada som sker i en relation där man går över gränserna för vad som tillåts gör inte mindre illa för att folk runtom har tankar om det hela.

18. Vi undrar aldrig om HANS orgasm var äkta.
*Jag undrar inte heller om min orgasm var äkta. Inte heller min partner undrar över det. Om man är så oärlig att man måste fundera - är det någon mening att ha sex då?

19. Om vi glömmer att raka oss behöver ingen märka det.
*Å andra sidan vet jag många kvinnor som känner att de måste raka sig på både det ena och det andra stället innan de har sex tex. Könsroller tvingar oss till olika saker.

20. Vi kan gratulera en medspelare utan att behöva röra hennes arsle.
*Till vilken nivå ska vi ta det här? Jag tror iof att jag hellre dunkar i någons relativt osvettiga rumpa framför en nerblöt rygg...

21. Om vi har en finne vet vi hur vi döljer den.
*Jasså? Jag har ingen aning. Om jag inte ska stå en halvtimme i badrummet och dessutom tvingas funderar resten av dagen om jag kan klia mig på kinden/ ögonvrån eller annat.

22. Vi behöver sällan kontrollera att våran könsdel befinner sig där den ska.
*Med tanke på att både våra kroppsdelar och männens kroppsdelar sitter fast tror jag att risken för att någon ska tappa något inte är överhängande.


23. Om vi är korkade finns det alltid folk som tycker det är gulligt.
*Om män är korkade finns det alltid någon som tycker att det är behändigt också. Men ingen blir smartare av det...

24. Vi har förmågan att klä sig själva.
*Jag har ännu aldrig behövt klä på en man. Förmågan att klä sig själv anländer gradvis från två års ålder. Om du hittat en man som inte kan klä sig själv beror det endra på neurologiska skador eller så är han för ung för dig.

25. Vi har en ursäkt att vara riktigt bitchiga minst en gång i månaden.
*Jag tycker inte att det finns någon orsak att vara elak mot sin omgivning. Endra älskar jag dem och behandlar dem med respekt (tex genom att gå undan när jag är sur, tjurig och elak) eller så ska jag inte leva i samma lägenhet som andra.

26. Vi kan prata med det motsatta könet utan att nödvändigtvis fantisera om hur de ser ut nakna.
*Myten om att män ständigt tänker på sex är just en myt. Så även de kan prata med människor utan att fundera på nakenhet.

27. Vi besväras inte av homosexuella kypare.
*Vem gör det?

28. Vi kommer aldrig att ångra att vi tog hål i öronen.
* Nickelallergi drabbar män lika väl som kvinnor. Ånger drabbar också män lika väl som kvinnor.

29. Allt vi inte orkar göra, säger vi att de inte kan. Det finns oftast en hjälpsam man i närheten.
*Va? Om vi inte orkar göra nått säger vi att de inte kan? På samma sätt som de inte tar ansvar och vi bara tar över det?

30. Tack vare läppstift vet vi vilket glas som är vårat
*Är det läppstiftet som avgör vilket glas som är mitt blir jag nog utan glas...
 

hahahaha

Skrivet av  Allis
*Med tanke på att både våra kroppsdelar och männens kroppsdelar sitter fast tror jag att risken för att någon ska tappa något inte är överhängande."

Tack för att du förgyllade min dag, den var riktigt bra!
 

Brukar aldrig kommentera folks stavning

Skrivet av  jätteballen
...men om du nu är så våldsam ktitisk till "penitrering", kanske du borde lära dig vad det heter: "penetration".
 

Penetrering

Skrivet av  Frigg
är jag alls inte kritisk till - jag är däremot kritisk till FIXERINGEN vid penetration som finns.

Tack för hjälpen - som ordblind har jag faktiskt ingen aning om vilka stavfel jag lagt mig till med här i livet! =)
 

men

Skrivet av  bokstavstjyven
penetrering är ju en form av penetration, så vad är problemet? att det var ett i istället för ett e? Är det något att kommentera?
 

Mina svar

Skrivet av  Lasseman
1. Vi kom av Titanic först.
-Först råttorna... sedan musarna.

2. Vi lider inte av för tidig utlösning
-Vem *lider* av det?

3. När vi köper en vibrator är det glamoröst, när en man köper en uppblåsbar docka är han patetisk
-Jovisst, men jag kommer nog att testa en lösfitta för erfarenhetens skull. Det kanske är en riktig höjdare.

4. Vi ser bra ut i pojkvännens kläder medan han ser ut som en idiot i våra.
-Nja, jag behöver inte hustruns kläder för att se ut som en idiot.

5. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.
-OK, men jag kan köra fortare än snuten.

6. Taxibilar stannar för oss.
-För mig också.

7. Män dör tidigare så vi håvar in pengar från livförsäkringen.
-Grattis! Får ni mer pengar än vi tjänar?

8. Gratis drink... Gratis middag... Gratis bio... Du fattar.
-Jajamen, kvinnor betalar också om man är tillräckligt bra.

9. Vi kan krama våra vänner utan att folk undrar om de är homosexuella.
-Vem bryr sig? Å hur gör du med dem som verkligen är det?

10. Vi kan krama våra vänner utan att VI UNDRAR om vi är homosexuella.
-Absolut, men ibland önskar jag lite att jag vore det.

11. När det gäller storlekar vet vi SANNINGEN.
-Likaväl som vi vet sanningen om ni verkligen ser tjocka ut i den där klänningen.

12. Vi är inga svin om vi har sex med någon och inte ringer dagen efter.
-Jodå, men det skulle ni aldrig erkänna.

13. Kondomer reducerar inte våram sexuella njutning.
-Nej, men P-piller, mens, oskyddat, barn, ostädat, amorteringar, svärmor, grannar, pengar, etc. gör det.

14. Ingen viktig del av oss kan kapas med ett hugg.
-Detta kallar jag att kasta sten i glashus ;-)))

15. Vi kan genom hela livet undkomma med att duscha i grupp.
-Vad är det för märkligt med att duscha i grupp?

16. Vi behöver inte fjärta för att roa oss själva.
-Vi behöver inte heller det.

17. Om vi är otrogna mot våra äkta män eller pojkvänner tror folk att det beror på att vi blivit känslomässigt försummade.
-Nej, folk ser att ni är skitstövlar.

18. Vi undrar aldrig om HANS orgasm var äkta.
-Men det gör vi ibland.

19. Om vi glömmer att raka oss behöver ingen märka det.
Grattis, gäller det benen också?

20. Vi kan gratulera en medspelare utan att behöva röra hennes arsle.
-Och gå miste om en fast rumpa?

21. Om vi har en finne vet vi hur vi döljer den.
-Honom heter det väl.

22. Vi behöver sällan kontrollera att våran könsdel befinner sig där den ska.
-Nej, lukten borde räcka.

23. Om vi är korkade finns det alltid folk som tycker det är gulligt.
-Ja, och tyvärr är inga av dem män.

24. Vi har förmågan att klä sig själva.
-Varför är ni då alltid två eller flera?

25. Vi har en ursäkt att vara riktigt bitchiga minst en gång i månaden.
-Män behöver inga ursäkter.

26. Vi kan prata med det motsatta könet utan att nödvändigtvis fantisera om hur de ser ut nakna.
-Det önskar jag att jag kunde också.

27. Vi besväras inte av homosexuella kypare.
-Nej, de är ganska så söta. Flatorna är inte fullt så snygga.

28. Vi kommer aldrig att ångra att vi tog hål i öronen.
-Det är väl hanteringen av andra hål ni ångrar.

29. Allt vi inte orkar göra, säger vi att de inte kan. Det finns oftast en hjälpsam man i närheten.
-När vi inte orkar göra något finns det alltid en kvinna som förklarar att det orkar vi visst.

30. Tack vare läppstift vet vi vilket glas som är vårat
-Släpper ni ifrån er glaset?!!
 

Bra svarat tycker jag

Skrivet av  H-n
Har ganska svårt för den här sortens könsskämt, antingen det gäller kvinnor eller män. Det är väl min brist på humor kanske. (-:
 

Mycket bra!!!

Skrivet av  Justitia
Tack för flera gapskratt, "som man ropar får man svar".....
Till skillnad från H-n kan jag visst tycka att denna typ av skämt är roliga, speciellt när de följs av så träffsäkra kommentarer. Självdistans har jag gott om, och skrattar lika mycket åt kvinnoskämt som mansskämt.

Dessa 30 exempel på fördelar med att vara tjej var ju i ärlighetens namn inga komplimanger, men jag har läst roligare. Mycket roligare! T.ex

- Vad är det för skillnad mellan en kvinna och en Rotweiler?
Svar: Rotweilern har inte läppstift.

Där börjar vi närma oss humor. Åtminstone min humor. Jag upplever att självdistans är nyttigt, och det är just det jag tycker dessa skämt bygger på. Bara för jämlikhetens skull tar jag med lite till:

-Vad är det för likhet mellan en video och en man?
Svar: Framåt, bakåt, framåt, bakåt, stopp, eject.

-Varför finns män?
Svar: Därför att en dildo inte kan klippa gräs.

Jag tror inte dessa skämt har klurats ut av mans- resp. kvinnohatare, jag tror de snarare älskar det motsatta könet, jag läser in helt andra saker än förakt. Det är glimten i ögat och hjärtat på rätta stället hela vägen. Kanske bidrar det också i kampen mot jämlikhet med tanke på att de faktiskt driver med könsroller. De driver fett.


 

Samma här

Skrivet av  Stareye
Jag tycker också att sådana skämt är jättekuliga :-)
Har aldrig sett dem som förnedrande.
 

*asg* du räddade min kväll IMT

Skrivet av  mamma T
a
 

Som feminist anser jag...

Skrivet av  Settareh a.k.a Karin
...att ALLA könsrelaterade skämt är fåniga. Det är lika kränkande för kvinnor som för män att bli ihopbuntade till en homogen grupp. Vi är alla olika individer.
 

hallå?

Skrivet av  sambo till en som påstår sig vara feminist
Men visst finns det saker som är kvinnligt och saker som är manligt väl?
 

Snarare

Skrivet av  ärtan
finns det saker som anses vara kvinnliga respektive manliga. Bara de rent biologiska skillnaderna är ju förbehållna respektive kön.

Däremot är det ju mer sannolikt att en kvinna broderar än att en man gör det, eftersom det ánses vara kvinnogöra att brodera.
 

Oj då !

Skrivet av  Lasseman
och jag som broderade bättre än exet...
 

Då får du se upp, Lasseman

Skrivet av  ärtan ;o)
din manlighet är i fara!

*ASG!*
 

Nämen

Skrivet av  Feminist och trist!
jag som just tänkte "va, dom är ju riktigt roliga, feministerna". Såklart att det skulle dyka upp en och förstöra den teorin.
 

Ja fyyyyy!!!!!!

Skrivet av  Bara jag igen
Vilka dåliga skämt man sitter ju och får sura uppstötningar.
Jag anser också att könsskämt är lumpna för att inte tala om organen i sig :-(
 

Äsch

Skrivet av  bönan
Ta det inte så himla allvarligt... det får motsatt effekt! Jag skämtar om blondiner fast jag är det själv... fast det kanske är dumt...;-)
 

Ser det inte som kränkande

Skrivet av  Stareye
Jag tycker det är buskul med sådana skämt! Jag tycker det är bra att kunna skämta om sådant som har med fördomar att göra. Jag som ettbarnsförälder tycker att det är sk*ttrist att utstå folks negativa kommentarer om mitt val att vara ettbarnsförälder. Vi kan få höra att vår dotter kommer att:
* känna sig ensam
* bli egoistisk och inte kunna dela med sig, och därmed ha väldigt svårt att få vänner
* bli konflikträdd
* bli bortskämd

Men jag tycker ändå att det är kul att skämta om det. En bra kommentarer till frågan "men nu är det väl ändå dags att skaffa ett syskon till Tova?" skulle vara:
* Eftersom Tova är så otroligt bortskämd och får allt hon pekar på har vi inte råd med fler barn




 

Håller delvis med

Skrivet av  trazzel
Jag har själv ett barn och får givetvis ständigt höra att det borde väl vara dags att "skaffa ett syskon". Kommentarer av den typen brukar jag antingen ignorera eller skämta bort.

Så visst ska man kunna skämta om fördomar - men då måste det ske ur den "utsattes" perspektiv. Jag skulle nämligen inte alls tycka att det var särskilt roligt om andra flerbarnsföräldrar skämtade om mitt bortskämda barn... Bara om de också skämtar om fördomarna som finns, förstås!

 

Jag förstår vad du menar

Skrivet av  Stareye
Om någon flerbarnsförälder skulle skoja om endabarn så måste de också kunna tåla skämt om barn med syskon (om fördomar).
Har aldrig tagit illa upp då någon skämtar om fördomar om kvinnor respektive män. Ser det bara som roligt.
 

Stareye

Skrivet av  trazzel - råttfärgad
Nej, jag kan inte heller erinra mig något tillfälle när jag verkligen tagit illa upp av någon sexistiskt skämt. Inte så att jag har blivit förbannad eller kränkt på riktigt i alla fall.

Men det är rätt ofta som jag blir less på skämt av den typen, särskilt det lyser igenom att personen som berättar faktiskt tror att det ligger någon sorts sanning bakom.

Som t ex på Yttermera där jag var in idag. Det är en kul sida, men den har sina bottennapp. På ett ställe med studentinriktning får folk själva skicka in bidrag på temat "Förvirrade och mindre begåvade lärare och elever" och berätta om något korkat som någon sagt elller gjort i skolans värld. Förvånansvärt många bidrag innehöll frasen "en blond tjej".

http://www.yttermera.se/studentajavel/att_vara_student/forvirrade_larare_elever.html

Flera av bidragslämnarna ansåg det alltså viktigt att nämna att den som ställt den dumma frågan eller dragit den korkade slutsatsen var just "en blond tjej".

I det läget är det svårt att skratta åt den komiska kommentaren/handlingen, eftersom man förstår att berättaren faktiskt anser att detta är något typiskt för just blonda tjejer...

Som sagt, jag tar egentligen inte illa upp, men jag blir trött på den här typen av skämt med en illa dold underton.

Men när det görs på ett lite mer hjärtligt vis, då kan jag skratta mig fördärvad även åt könsrelaterade skämt. :-)
 

snarare

Skrivet av  blondie
är det väl så att blondinskämt ätr så pass vedertagna att just för att det står blond tjej så begriper man direkt att det är skämt!!!
 

blondie

Skrivet av  trazzel
Tja, det kan ju tänkas att man driver lite med blondin-temat... men jag fick inte den uppfattningen.

Om det hade varit genomgående blondinskämt kanske, men här dök det upp då och då, helt utanför sammanhanget.

Grejen med sidan var ju att visa att alla kan kläcka ur sig idiotiska saker ibland - men tydligen är det extra lustigt om det är en blond tjej som sagt något korkat.

Eller? Det är kanske bara jag som är en råttfärgad tråkmåns! ;-)
 

läste länken...

Skrivet av  caya
jag förstår varför du blir irriterad, trazzel
vad jag inte förstår är varför man måste poängtera att det är en tjej som säger det - och vad hon har för hårfärg. märkte oxo att det nästan bara var tjejer som hade kläckt korkade saker på lektionerna, ska vi ta det som ett tecken på att om en tjej _vågar_ fråga den där frågan som alla tänkte på men ingen annan vågade ställa - då är hon dum. men en kille är smart nog att _inte_ ställa den?
eller?
om vi ska få en öppnare kvinnosyn i skolan så borde vi väl snarare peppa dom tjejer som faktiskt öppnar käften på skoltid - hur dumma frågorna än är...

en tanke bara
 

Jag har slutat vara rädd

Skrivet av  trazzel
att ställa dumma frågor! :-) Om jag t ex är på kurs med jobbet, då frågar jag tills jag fattar. Punkt slut.

Tycker de andra att jag är korkad får de väl göra det, men jag lär mig i alla fall det jag gick dit för att lära mig.

Synd bara att det tog 30 år att nå dit! :-)
 

hmmm

Skrivet av  Absolut-ist
på fråga 18 måste jag göra dig besviken. Du kan börja undra från och med nu.

Bara för att en man sprutar en tjej på magen betyder det inte att han har fått orgasm om man med orgasm menar en extatisk upplevelse som innefattar hela kroppens nervsystem.

De män som lider av för tidig utlösning får oftast mkt små och begränsade orgasmer, och problemet är alltså lika mycket deras som deras sexpartners.

Om fler män insåg att de skulle få ett mkt bättre sexliv om de lyssnade på sina känslor så de inte bara får en rent mekanisk orgasm så skulle vi nog få se en renässans hos män gällande självhjälpgrupper och känsloprat. . .
 

Tack trots allt,

Skrivet av  Man
...för en kvinna som inser detta.
Nu måste jag (förstås) göra klart att jag absolut inte lider av för tidig utlösning..men att det finns en tydlig distinktion mellan ejakulation och orgasm har jag stor erfarenhet av. Får orgasm ganska sällan..men kan alltid spruta.

Ofta undrar jag hur andra män upplever detta (tabubelagda?) ämne.

Vet inte om det hela har att göra med "brist på kontakt med sina känslor"..faktum är att det är en ganska arrogant åsikt...föreställ er att en man skulle säga så om frigida kvinnor.
 

Iofs

Skrivet av  anonym av hänsyn
är ju Absolut-ist man, då,

Själv känner jag igen resonemanget från min man. Han undrar också över distinktionen.
 

Som anonym sa. . .

Skrivet av  Absolut-ist
så är jag man dårå :)


 

Absolut-istmannen svarar

Skrivet av  Absolut-ist
Elaka Absolut-ists irriterade svar:



1. Vi kom av Titanic först.

¨wow! lyllo er.

2. Vi lider inte av för tidig utlösning

¨Gör ni inte? Det har vi män alltid trott :)

3. När vi köper en vibrator är det glamoröst, när en man köper en uppblåsbar docka är han patetisk

¨Vad är det för glamouröst med en vibrator? Dessutom finns det andra hjälpmedel än dockor som mer påminner om vibratorer även om de kostar mer (nä, jag har inte provat för alla som är roade av mina kunskaper)

4. Vi ser bra ut i pojkvännens kläder medan han ser ut som en idiot i våra.

¨Oftast ser ni lite säckiga ut. Nä, skämt åt sido, säckighetsgeneraliseringar är inte min modell. Men du förstår, som man frågar får man svar om man nu låtsas att du frågade *lol* . Jag tycker det är bra att vi ser ut som idioter i era kläder. Det bevisar att kvinnor är objektifierade så ingen kan låtsas att han/hon inte vet det.

5. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.

¨700 spänn i böter eller bevarad värdighet och myndighet, det är frågan. . .

6. Taxibilar stannar för oss.

¨Bullshit. Jag är taxichaffis. De enda som hellre tar upp en tjej än en kille är samma taxichaffis som säger att han kan bjuda på resan om ni stannar i en buske på vägen. Vad är det för bra med det? Idiotiskt.

7. Män dör tidigare så vi håvar in pengar från livförsäkringen.

¨Jag har ingen livförsäkring. Vad sägs om en dejt?

8. Gratis drink... Gratis middag... Gratis bio... Du fattar.

¨Japp, notan betalas genom att ge mannen med den okontrollerbara driften vad hans dinge behöver i slutet på kvällen. Bluark! Tillåt mig spy åt kvinnor som utnyttjar sin sk "kvinnlighet". Totalt avtändande.

9. Vi kan krama våra vänner utan att folk undrar om de är homosexuella.

¨Vad spelar det för roll om någon idiot tror att jag är bög och känner att han/hon måste klassificera mig? Jag kramar mina vänner utan problem. Liksom män världen över. Det är bara i det karja Sverige vi inte fattar.

10. Vi kan krama våra vänner utan att VI UNDRAR om vi är homosexuella.

¨Män som undrar om de är homosexuella bara för att de kramar en annan man är det väl egentligen ganska synd om? Jag fattar verkligen inte vad denna fördom kommer ifrån? Någon antropologisk undersökning i ett förortsgäng kanske?

11. När det gäller storlekar vet vi SANNINGEN.

¨Berätta berätta!! Vilken storlek är bäst för alla kvinnor i hela Sverige? Jag vill verkligen veta!!

12. Vi är inga svin om vi har sex med någon och inte ringer dagen efter.

¨If you say so.

13. Kondomer reducerar inte våram sexuella njutning.

¨Har du haft sex med någon som haft kondom? Vad jag fattar så är det som att bli ryggmasserad av någon som har inoljade gummihandskar. Bara händer måste vara skönare.

14. Ingen viktig del av oss kan kapas med ett hugg.

¨Du. . .det där är inte något att skoja om eftersom miljontals kvinnor stympas genom "ett hugg" varje år, för att sedan aldrig i hela sitt liv kunna njuta av sex. Jag spyr.

15. Vi kan genom hela livet undkomma med att duscha i grupp.

¨Va? Var är skillnaden?

16. Vi behöver inte fjärta för att roa oss själva.

¨du verkar välja dina manliga bekanta ganska illa

17. Om vi är otrogna mot våra äkta män eller pojkvänner tror folk att det beror på att vi blivit känslomässigt försummade.

¨Nej, men det finns kvinnor som tror att andra tror det.

18. Vi undrar aldrig om HANS orgasm var äkta.

¨Då vet du inte mycket om manlig orgasm

19. Om vi glömmer att raka oss behöver ingen märka det.

¨Rakning är alltså ett krav. Ändå är Bruce Willis så omåttligt populär.

20. Vi kan gratulera en medspelare utan att behöva röra hennes arsle.

¨Que?

21. Om vi har en finne vet vi hur vi döljer den.

¨Om vi får en finne bryr vi oss inte

22. Vi behöver sällan kontrollera att våran könsdel befinner sig där den ska.

¨Det behöver man inte kontrollera. Jag lovar att man har ganska god koll. Om vi tilläts ha kjol skulle vi inte behöva rätta till den så ofta.

23. Om vi är korkade finns det alltid folk som tycker det är gulligt.

¨Ja, korkade män

24. Vi har förmågan att klä sig själva.

¨Va?

25. Vi har en ursäkt att vara riktigt bitchiga minst en gång i månaden.

¨Försöker du få det till att vara en fördel, alltså?

26. Vi kan prata med det motsatta könet utan att nödvändigtvis fantisera om hur de ser ut nakna.

¨Va? Vad ÄR det för män du umgås med? Kumlaanstalten?

27. Vi besväras inte av homosexuella kypare.

¨Inte jag heller. Man får väldigt bra service och så säger de oftare något snällt om mina sexiga polisonger än alla fega tjejer som lärt sig att de inte ska säga något om mäns sexighet eftersom män tar det som en invit. . .

28. Vi kommer aldrig att ångra att vi tog hål i öronen.

¨??????????

29. Allt vi inte orkar göra, säger vi att de inte kan. Det finns oftast en hjälpsam man i närheten.

¨Ja det är bra, fortsätt vara omyndigförklarade de nästa 1000 åren också.

30. Tack vare läppstift vet vi vilket glas som är vårat

¨Där!! Där! Du hittade fördelen! Japp, jag ska genast byta kön.
 

Artiklar från Familjeliv