Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur fasen blir det nu då?

Skrivet av Monika m Tilde
JAg har idag blivit sjukskriven för att jag tappat sömnen och inte bör jobba natt mer. Arbetsgivaren har inga problem med att ge mig dagjobb, så den delen är lugnt. Men jag har ju sagt i vb ansökan att jag jobbar natt, jag har ju inte behövt vabba för haben, utan kunnat ta det på lediga dar tex.
Måste jag berätta förändringen, hur påverkar det bedömningen tror ni??
Svar på tråden: Hur fasen blir det nu då?

det påverkar

Skrivet av  bullen71
ju så att om du måste vara hemma från jobbet titt som tätt nu när du ska jobba dag så får du ju ett merarbete där också (tror jag det räknas till iallafall). Du kan ju alltid ringa handläggaren och fråga,,,,,låt det inte bara gå förbi.
Åsa.
 

Ja

Skrivet av  Monika m Tilde
jag måste nog ringa och prata med henne... Kanske ska tillägga till henne att det är pga dottern som jag inte kan jobba natt längre, att hennes besvär påverkar mig så mycket att jag inte kan sova riktigt! För det är så, har hon ont så kan jag inte slappna av, och ont har hon dagligen - hur ska jag kunna sova gott med henne på dagis när jag vet att hon mår bättre om jag hämtar henne tidigt?!
 

men blir det bättre

Skrivet av  bullen71
av att du istället ska sova på nätterna. Kommer du kunna släppa oron då och sova ordentligt??
Och kommer du att kunna göra ett bra jobb om du istället är orolig då och egentligen bara vill hem och hämta henne?
Och är det egentligen befogat att hämta hem henne,,,,,,har hon mindre ont hemma än på dagis?
Lite praktiska och väldigt teoretiska frågor att ta ställning till innan du byter tjänst. (sedan vet jag att man som mamma hellre har sitt barn hos sig än hos någon annan när det har ont, men ni har ju detta problem så ofta att ni kanske måste tänka på frågan från flera håll.
Lycka till att ta rätt beslut.
Åsa.
 

Artiklar från Familjeliv