Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hm behöver lite råd

Skrivet av Förvirrad och tveksam
Ska på samtal till försäkringskassan då jag hellre går dit än tar det i telefon, mycket bättre med personlig kontakt.
Kan man ta upp att man ska anlita någon för hämtning på dagis? detta då en av oss inte längre ska arbeta natt utan plugga vilket ger att man är borta 27 h/vecka. vilket i sin tur ger att vi måste ordna med hämtning då hon inte kan vara på dagis så många timmar. Vet inte om jag ska ta upp att det kommer bli så i framtiden då skolan inte börjar förrän nästa månad och vid ansökningstillfället arbetades det natt fortfarande.
Poängen är att istället för att avstå från "tjänst" så får vi ordna det på annat sätt dvs mertiden finns där men vi behöver hjälp med den som kostar
Vad göra
Svar på tråden: Hm behöver lite råd

Behövs nog inte.

Skrivet av  Hanela
Som jag har förstått det är det så att du själv avgör hur du löser merarbetet, om du anlitar någon privat eller avstår från arbetet har ingen roll. Som min försäkringskontakt sa "det är din ensak om du gör det själv eller om du betalar för merarbetet".
Enda gången det har betydelse är om barnet är intagen på instutition ett längre tag där föräldrarna inte deltar i vården, typ särskilt boende, fosterhems placering och liknande.
Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv