Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett dilemma?

Skrivet av Tårtans mamma
Jag har en god väninna som sitter i socialförsäkringsnämnden och när jag nämnde att vi söker vårdbidrag för Tårtan sa hon: "Då ska jag inte säga att jag känner er!" Det var ju snällt, men kan inte det slå tillbaka om det uppdagas? Jag avskyr när det inte går rätt till. Jag kommer ju få bidrag hur hon än gör...
Svar på tråden: Ett dilemma?

JO...

Skrivet av  Lotta
Det kallas jäv... har varit med om liknande och då gick den vi kände ut unfer förhandligarna.
 

Hon måste...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..påpeka att hon känner er inför en förhandling...JAg tror det e så illa ställt att de får inte känna vederbörande vb sökare pga jäv..och det kan sluta illa för er båda..du blir kanske av m vb o hon av med jobbet...
 

Varit med om det

Skrivet av  lene
vid ett av våra söktillfälllen,
vår kompis han sitter i socilanämnden och han gick ut när vårt ärende kom upp Han övervägde vad jag förstod inte ens att sitta kvar,
Och när vi sökte bilstöd fick hag frågan av handl om jag kände någon som satt i nämnden Så nog kontrollerar nämnden o fk detta Be din vännina att gå ut så hon inte gör något fel bara för att vara snäll mot er
 

Tack för svareen

Skrivet av  Tårtans mamma
Det är precis så jag resonerar. Hoppas att hon tar det på rätt sätt när jag avböjer "hjälpen".
 

Liknande problem

Skrivet av  Helena B A
Jag jobbar på Skatteverket och hos oss är det jätteviktigt att man aldrig är med och handlägger ärenden där man känner den som ärendet gäller. Dessa ska genast lämnas till en kollega som inte har någon anknytning.
 

Artiklar från Familjeliv