Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Världens största mage

Skrivet av Jenny med Love f.00
Nu var det länge sedan som jag sa något här och jag vill passa på att gratulera nykomlingarna! Vi måste vara hur många som helst här! Kul!
Är det någon annan här än jag som har barn sedan tidigare och upplever att magen redan är GIGANTISK? Jag vet att man blir större snabbare än vid den första graviditeten- men jag har redan i vecka 8 blivit upptäckt på jobbet- och det är inte så kul... Tycker inte att jag känner livmodern heller, är det kanske bara gaser? Är också mkt mer orolig över missfall denna andra graviditet. Är det någon som känner igen sig där?
Nu ska jag ner i källaren o hämta mammabyxorna!

Kram på er alla!
Svar på tråden: Världens största mage

ser ut som i fjärde-femte...

Skrivet av  Karin, bf 16/5
måste bero på allt fläsk som sitter utanpå "den" magen. Förrut kunde man ju klämma ihop fläsket men nu mår jag pyton om inte allt får "dallra" ut... *S*
inser att mammabyxorna måste komma fram ur förrådet snart....
 

Jag är definitivt

Skrivet av  Maria N med Evelina 020403 och bf 030511
mer orolig för missfall den här gången. Magen hann aldrig försvinna. =(
 

Min mage

Skrivet av  Åsa
är också jättestor! Nu är det ju 3:e barnet jag väntar och jag hade inte blivit av med magen sedan förra gången. Hängmagen gick ju att trycka in med "gördeltrosor", men nu går inte det! Magen är hård och går inte att trycka ihop i de vanlig byxorna.
 

Hängmagen har blivit fast!

Skrivet av  Amelie
Samma symptom som hos flera här, verkar det som. Hängmagen jag skaffade mig när jag var gravid förra gången har fyllts ut. Första graviditeten syntes det inget förrän i 4:e-5:e månaden, så jag är litet förvånad.
 

Ja du,

Skrivet av  Woody bf 21/5
tänkte fråga samma sak jag. Är bara i v 7 och har redan mage. Undra hur det här ska sluta?
 

Artiklar från Familjeliv