Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Besatt av barn kläder....

Skrivet av Kläd freak!!
Hey allihopa!
Jag undrar om någon känner igen sig??!!??

Jag köper kläder till min son (16 mån.) så att han har mer än tillräckligt egentligen, men så fort jag går i en affär går jag direkt till barnavdelningen och få syn på massor med fina kläder jag vill köpa till honom, fast jag vet att han har så mycket jag intalar mig själv, "han skulle ju behöva dom här tuffa byxorna eller snygga tröjan" Även om han har massor med byxor i alla form o tyger....
Jag kollar inte ens på prist, när det gäller barnkläder!! Men till mig själv är jag jätte snål!
Även om jag vet att min son kommer inte ha kläderna lång tid för att han växer!!

T ex. igår skulle jag köpa en födelsedags present till min brors dotter (fyller 6 år) Kollade då på kläder i tjej avdelningen, men snabbt hamnade jag i kill avdelningen och hittade mycket till min son! (Jag köpte inget, men ändå)
Jag blir trött på mig själv!!

Och jag är även "besatt" på vad han har på sig.. t ex. kan han inte ha samma kläder typ på måndag o ha samma på sig på fredag samma vecka, fast den är tvättad o ren!! Vill ha något nytt på honom var dag!
(Alltså jag går inte o köper kläder varje dag men men)

Oj, blev lite långt o rörigt...

Känner nån igen sig??
Svar på tråden: Besatt av barn kläder....

Jodå,...

Skrivet av  Millan
...framförallt för att man inte behöver oroa sig över att det inte passar (vilket inte alla kläder gör på mamma kan jag lova...). Min tjej är söt i allt och därför måste jag köpa mycket söta kläder fast hon egentligen inte inte behöver så mycket.
 

Jo, jag känner verkligen igen mig...

Skrivet av  Också freak
Vår son är knappt 2,5 år och det är så vansinnigt roligt att köpa kläder till honom. Det började redan när jag var gravid och sedan har det bara fortsatt.. Ibland blir man nästan glad när han spiller på sig så att man måste byta, men hans båda garderobslådor är oftast ändå mer än välfyllda. Nu har jag visserligen gått tillbaka och jobbar halvtid, men under de två år jag var helt mammaledig och inte hade alltför mycket pengar kunde jag ändå inte låta bli att köpa mer än nödvändigt (till honom, inte till mig själv). Och så finns det de som säger att de hellre vill ha en dotter därför att det finns mycket mer fina flickkläder. Nu växer han ju ganska sakta och kan ha sina kläder betydligt mycket längre än innan och därför måste jag helt enkelt försöka lugna ner mig lite...
 

Räcker upp handen!

Skrivet av  Madeleine med Alicia 030624
Känner definitivt igen mig. Förut köpte jag mycket till mig också men efter min dotters intåg i livet så har mitt eget klädkonto blivit obefintligt. Det kan ju mycket väl bero på att man upplever att inget passar längre då kroppen förändrats :-(. Till henne däremot så hittar jag alltid något (ofta helt onödigt)

Har jättesvårt för att gå i butiker och inte handla något. Tror att "problemet" kommer att minska när man börjar jobba och därmed inte har lika mycket tid. Men visst är det kul med kläder!!!
 

Jättekul med kläder....

Skrivet av  M-A
handlar massor till min dotter. Fast nu handlar jag nästan bara på Ebay och hittar ingenting i affärerna. Man blir så bortskämd med fina, underbara och ovanliga kläder när man handlar på Ebay att det som finns i affärerna (i alla fall här) inte är så kul längre.
Klänningar är favoritklädesplaggen och eftersom min dotter älskar klänningar så gäller det att passa på. Hon fyller 6 i april och jag tror inte att hon kommer att gilla klänningar så hemskt många år till så därför får man ta ut svängarna nu. Kul också att läsa att det finns mycket fint till pojkar också det kan man inte tro efter att ha läst på denna sidan innan.
 

Vad är Ebay?? (imt)

Skrivet av  Millan
.
 

hur handlar man på ebay...

Skrivet av  caritutta
...jag har registrerat mig samt fått en kod av ebay som jag skall använda när jag lägger ett bud. Om jag lägger ett bud hur vet jag då om jag vunnit budgivningen och var när och hur betalar jag? Är detta oftast affärer mellan privat personer och mig som köpare. Det blev krongligt hoppas någon förstår..
 

Du kan följa budgivningen på din sida

Skrivet av  M-A
och du får mail när någon bjuder över dig eller när du vunnit en auktion.
Nödvändigt är det nästan att ha Paypal (ett betalningsmedel där du knyter till ett kontokort) det är jättesmidigt och de flesta vill ha betalt den vägen. Jag har även sålt några kläder på Ebay och då är det också smidigt att få betalt via Paypal.
 

Jag med!

Skrivet av  Kompisen
Och du vet ju vem jag är...
Har 2 små flickor som är födda samma årstid fast med 2 års mellanrum. Detta innebär ju att egentligen behöver jag inte köpa alls mycket till den lilla eftersom hon har massor av kläder efter den stora. MEN, jag kan ändå inte låta bli! Det är ju bara sååå gulligt med bebiskläder och nu när vårkläderna börjar komma in så är det hopplöst... Fast jag försöker behärska mig och inte köpa FÖR mycket..! Det ska ju hinna användas också!
Ha det bra kompis! KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv