Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det nån

Skrivet av lotta
som vill ha 40 tabl ditropan ca ett tjugotal utöver de som är delade?Min son har fått destrutisol idag istället och tycker det är synd att lämna dessa till apoteket eftersom de är så dyra.¨Så är någon intresserad så skickar jag er dom kostnadsfritt.
Svar på tråden: Är det nån

Intreserad

Skrivet av  Andreas
Jag är intreserad, men de är som sagt dyra.
Vi kanske kan gå halva vägen var?
Du kan göra av dig till mig på [email protected]
Så kan vi komma överens om något.
Gått nytt år!
 

Ok...

Skrivet av  lotta
Är tabletterna till dig eller till något barn?Jag förmodar att ni står under denna medecinen?Jag har som sagt 40 hela ditropan och 48 delade ditorpan.Sammanlagt alltså 88 hela tabl.Varför de är delade beror på att han skulle äta en halv på kvällen .Funkar dessa tabl för dig står du även på en annan sort (eller ditt barn)du behöver inte svara på dessa frågor är allmänt intresserad bara.Men allvarligt talat så skänker jag dessa tabletter (det har ju varit jul trots allt)Förstår att du var intresserad utav tabletterna men jag vill veta att du står under detta receptet eller ev ditt barn?
¨Så svara på detta så mailar jag dig så jag kan få din adress och skicka tabl på posten.Ha ett trevligt slut på året och Gott Nytt År.
 

Lotta, jag tycker du ska...

Skrivet av  Birgitta, since 1997
... lämna in tabletterna på apoteket i stället. Jag förstår att du menar väl och vill bespara någon annan utgiften, men det rör sig om receptbelagd medicin med allvarliga biverkningar om den används på fel sätt. Jag skulle inte vilja ta det på mitt ansvar om jag var som du...
 

ok

Skrivet av  lotta
du har nog helt rätt.Men tänkte som du skrev att jag vill bespara andra för utgifterna.Andreas om du läser detta så har jag ångrat mig ang tabl.......jag är ledsen men tänkte mig nog inte för att det kan bli allvarliga biverkningar utav dom om de inte används på rätt sätt.Hoppas du förstår mig och inte blir arg.
Gott nytt år och tack Birgitta since 1997 för att du fick mig att tänka mig för.....
 

Bra!

Skrivet av  Birgitta, since 1997
Och gott nytt år på dig själv!
 

Artiklar från Familjeliv