Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur känns halsbränna egentligen?

Skrivet av Rebecka - kattmamma, 8 dpo?
Här har ni tjejen som i vissa kretsar är känd som magsårsexperten. Åt min första omgång Losec som artonåring... men nu undrar jag ändå hur halsbränna känns? Undrar om jag egentligen haft det någongång?
Svar på tråden: Hur känns halsbränna egentligen?

Jag bara känner

Skrivet av  Piluttan dag 2
på mig att du faktiskt är gravid nu!! När kan du testa? Eller du kanske inte är en testmissbrukare?

Kan nog inte förklara halsbränna riktigt heller.. kommer inte i håg, men har för mig att det kändes som att det sved i halsen och kom upp från magen svidande.
 

Tack för den känslan :-)

Skrivet av  Rebecka - kattmamma, 8 dpo?
Fast jag har inga symptom, inte halsbränna heller. Blev bara lite nyfiken på känslan när jag läste om det här nere!

Nä, mitt testmissbruk har helt försvunnit. Jag tycker att det är mycket roligare att hoppas än att bara få, ett streck på stickan, så jag väntar nog ett bra tag med att testa. Under mina nio månader som barngörare har jag faktiskt bara gjort av med 4 graviditetstest varav tre användes på första försöket...
 

Wow!

Skrivet av  Piluttan dag 2
Jag beställde en storkit till från saveontest förra veckan.. Kanske skall försöka att hålla mig från gravtesterna den här gången. Tanken är ju god i alla fall =)
 

När testjävulen flyger i mig

Skrivet av  Rebecka - kattmamma, 8 dpo?
kan jag inte testa eftersom jag bett sambon gömma testen, och han plockar inte fram dem i förtid!
 

Har du haft det...

Skrivet av  Kaprifol dag 33, 8 dpo
...vet du nog hur det känns ;-). Det är en svidande känsla i halsen som inte går att ta miste på tycker jag. När jag fick halsbränna första gången (när jag väntade mitt första barn :-)), visste jag direkt vad det var, trots att jag tidigare precis som du undrat hur det kändes och om jag möjligen kunde ha haft det (hade haft magkatarr några år tidigare).
 

Mi instämmer

Skrivet av  Mi
det bränner verkligen så ja nä det missar man inte!
 

Artiklar från Familjeliv