Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad händer?

Skrivet av Susanne (som gett upp hoppet nu)
Testade ju i lördags och fick ett väldigt väldigt svagt streck på pregtestet som jag inte vågar tro på, så igår köpte jag ett rfsutest och testade i morse vid 4 tiden :) och åter igen ett super svagt streck man kan typ bara se det om man håller upp det mot ljuset.
Jag trodde att om jag var gravid nu så skulle det visa sig tydlig (är ju på dag 29 av 27).
Vet inte vad jag ska tro mensen har inte kommit och jag har inga känningar på att den skulle göra det heller. Därimot är jag supertrött, har halsbränna, springer på toa i ett, känsliga bröst och ja utebliven mens då precis som jag hade innan jag testade posetivt vid mina andra graviditeter.
Men jag har gett upp det för denna månaden :(
Svar på tråden: Vad händer?

Ge inte upp

Skrivet av  ninni - dag 22, 4 dpo
det finns ju de som inte får starkt positivt förrän flera månader in i graviditeten. Och du har ju ändå fått sagt positivt, eller hur?? Och du har ju ingen mens, eller hur?

*viskar grattis!"

Även om du fått stakt streck vid denna tid vid andra graviditer så är det ju så att "ingen graviditet är den andra lik"...
Ta det nu bara lugnt o testa igen om några dagar...
 

Jo

Skrivet av  Susanne (som gett upp hoppet nu)
har gett mig själv test förbud i några dagar nu.
Hade hoppat så mycket på testet idag bara (som vanligt). Ja har inget hänt om en vecka eller nått så får jag väl testa igen eller ringa bm fattar inget just nu...
 

Det är inget ovanligt

Skrivet av  Nilla
att det inte syns så tidigt. Har frågat flera BM om det där, och alla har sagt samma sak. Att det är inget konstigt om det tar några veckor efter utebliven mens, innan man får plus. Så du kan nog kalla dej gravid fortsättningsvis!!! :o)
Ett positivt test ska alltid va ett positivt test. (Även om det är svagt) Däremot är ett negativt mer osäkert. Kan likagärna vara positivt som inte syns än...
 

Gå till en BM

Skrivet av  Rebecka - kattmamma, 8 dpo?
och testa. De kan garanterat berätta för dig om du är gravid eller inte.
Här där jag bor är det drop in varje morgon mellan 8 och 9 för att testa, kanske finns det något liknande hos dig?

Lycka till, och jag tror att du är gravid!

Kram
 

Det tog säkert nästan 3 veckor

Skrivet av  Lotta & Rasmus
och ett otaligt antal stickor efter utebliven mens innan jag fick ett snabbt och starkt streck.
 

Olika test!

Skrivet av  Elena med Tea
Jag håller med de andra ovanstående talarna och tillägger att det kan ju vara olika med olika test fabrikat också!
Håll dig en vecka eller så och testa sedan igen, gärna med PREG igen, är det fortfarande lika svagt kan du ju alltid ringa gyn eller mvc och be om att få komma dit (från c:a vecka 7 kan man se om det fins ett litet hjärta som pickar med vaginalt ultrsljud)

Lycka till!
*kram*
 

Artiklar från Familjeliv