Annons:
  Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Billig och nyttig mat!!

Skrivet av Eliza
Jag har en massa tips på billig och kalorifattig mat. Tänker dela med mig av dem, vare sig ni vill eller ej.
Frukt och Grönsaker köper man inte på Konsum, utan i utländska grönsaksaffär. Jag bor i Malmö och vi handlar alla grönsaker på Rosengård eller på torget.
Exempel: I isbergssalladshuvud kostade 24kr på Coop - man fick 3 likadana på torget för 10kr. En säck potatis -5kg för 10 kr - likadant med lök. Fin squash - 3 för 10 kr -perfekt att göra gratänger av. Äpplen brukar kosta 7 -8 kr kilot. Vi handlar grönsaker för ca 150kr i veckan och för detta brukar vi få 3 stora kassar med nyttigheter. Nyttig och billig mat är också bönor och ärter. Jag köper på burk och har i grytor och då är det den enda proteinkällan i den rätten. Vi odlar alltid en massa basilika i köksfönstret och det finns ingen mat som blir tråkig om det finns färsk basilika. Bruka också köpa en stor knippe bladpersilja och ha i vas under vecka. Gott att strö på mat eller för barn att knappra på. På söndag brukar jag rensa kylskåpet på grönsaker som sjunger på sista versen. Dessa wokar jag och har till ris eller couscous. Perfekt att ha med sig som lunch.
Svar
Jisses! Skrivet av    Madde & Alexander
Har du tips på vad man använder... Skrivet av    lolouise
Till allt! Skrivet av    CL
Suvveränt Skrivet av    Skrållan
Åh, jag blev Skrivet av    Erla
Hänger läpp... Skrivet av    N!cklas
Torget i Malmö är jättebra och mysigt, Skrivet av    Nikki
Annons:

Faktabank

Artiklar och nyttig information

Vårt instagram-flöde