Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Höstlovs tips?

Skrivet av Kicki m Oscar, Rasmus, BF 14/11
Här är det höstlov nu under v. 43
Är det någon som har något/några tips på vad man kan göra med sina barn (2½, 6 år)

Svar på tråden: Höstlovs tips?

Gå och bada

Skrivet av  Castaneda
Badhuset är kul. Annars om det går att fixa lite egen tid med ett barn i taget är det nog uppskattat. Sitta och spela spel med 6-åringen, prata i fred med 2-åringen. Jag har själv barn som snart är 6 och 2 år och jag tycker att det inte är så lätt med åldersskillnaden alltid. De har olika behov och ryker ihop titt som tätt.
 

Håller med!

Skrivet av  Kicki m Oscar, Rasmus, BF 14/11
Så är det här oxå ast vissa stunder leker dom bättre än någonsin... :-)
Badhuset hade vi tänkt men sen är fantasin slut, är ju lättare på sommaren då man kan hitta på mer ute än vad man kan nu i höstregnet!
 

Det är inte jag som ska vara med barnen

Skrivet av  fru Bill
under höstlovet, utan deras pappa. Han tänkte gå på Aquarius (heter det så?) ligger iofs i Stockholm och jag vet ju inte var du bor. Samt på något museum eller bio. Annars ska de nog mest bara vara tillsammans, gå ut i skogen och titta på hösten mm. Får väl se hur de går med de planerna förresten då vi i dag får klart om vi får köpa en lägenhet. Det är tillträde 1:a november (!), så barnen kanske får ta på sig målarkläder och hjälpa pappa måla sina nya rum i stället.
 

Kul!

Skrivet av  Helen m. Emilia 9812 och Agnes 0107
Härligt att flytta när man själv vill! Jag tror att barnen tycker att det är _minst_ lika kul att vara med och måla sina egna rum, som något annat.

Jag tror att muséet heter Aquaria. Det är kanonfint! Ganska litet, men fint.

Lycka till med flytten - det lär väl inte bli några större problem att bli av med lgh...?
 

Fniss

Skrivet av   fru Bill
hade helt förträngt att jag redan skrivit om den eventuella flytten redan här nere. Flytten blev som tur var uppskjuten till 1:a december, så vi har lite mer tid på oss. På torsdag kommer mäklaren hit och tar kort, så det är ett febrilt plockande härhemma just nu. Tror inte det blir så svårt att få lägenheten såld. Det här är ett av de mest populära områdena, med stabil förening och låga avgifter.
 

Lycka till! imt

Skrivet av  Helen m. Emilia 9812 och Agnes 0107
.
 

Artiklar från Familjeliv