Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Grabbar! Behöver er hjälp! Överraskning!

Skrivet av Edvins mamma
Min gubbe sedan 6 år fyller 36 i januari. Hans födelsedag kommer inte att firas nämnvärt då vi har en nära släkting som fyller 30 just då. Men vill fira honom i alla fall, en annan dag, som överraskning. Men jag har total idètorka. Vad ska jag hitta på? Vill att han ska få en heldag men det får inte kosta för mycket eftersom vi har dåligt med pengar. Hjälp mig sätta ihop nåt, snälla!

Han gillar:
* Mat! Rejäla köttbitar, mycket sås, godis
* Mörk öl
* Star wars
* Motorjornalen
* Dykning
* Gå ut och äta
* Bio

Han älskar:
* Sin familj
* När jag klär mig i svarta string o svart fodral
* Sex
* Sin (vår) volvo V40

Han drömmer om att:
* Hängflyga (glidflyga?)
* Köpa hus

Han hatar:
* Träffa mycket folk
* Göra bort sig
* Köpa kläder

Han är en snäll ingenjör som jobbar på Volvo. Lite träig men jag älskar honom oerhört.

Ni kloka killar hjälp!
Svar på tråden: Grabbar! Behöver er hjälp! Överraskning!

Nyktra svar

Skrivet av  Nykter pappa idag
Då du nämner dålig ekonomi så ger jag ett billigt tips som jag skulle bli glad över :-)

1. Barnvakt från så tidigt som möjligt på första dagen till så sent som möjligt nästa dag, eller kanske en hel helg.

2. Gå igenom den veckans annonser på kött. Köp ett par stora köttbitar av det som är billigt den veckan.

3. Jag kan som bekant inte dricka alkohol, så jag rekomenderar något annat han gillar som inte innehåller alkohol.

4. Hyr ett par bra videofilmer, kanske starwars om du kan tänka dig att titta på dom tillsammans med honom.

5. När ungen är borta och maken kommit hem så badar eller duchar ni tillsammans. Sedan hjälps ni åt med maten. Efter det sätter du på dig dina svarta kläder och sen får han bestämma vad/hur ni tillbringar era barnfria timmar tillsammans :-)
 

Det

Skrivet av  Edvins mamma
skulle han nog uppskatta...

Vore kanske inte dumt att fixa barnvakt i smyg så att det bara är att mysa direkt när han kommer hem, med gossig mat o annat. Hyra video är ingen dum idè. Star wars, är det många filmer? Trilogi? Kan man se dem på en kväll eller ska jag spara dem till dagen efter?

Tack för svar
 

ops

Skrivet av  Nykter pappa idag
Tycker personligen inte om dom filmerna men det är väl några stycken, plus alla extra filmklipp som finns nu för tiden.

Men någon annan kanske kommer in och kan ge svar på filmfrågan.
 

Finns fem filmer

Skrivet av  Christopher
Det kan nog bli en hel del om ni skall gå igenom alla dem, särskilt om ni skall ha tid över till annat trevligt...

De tre första kom på 70-80 talet. De två senaste är ganska nya. Om ni har DVD och kan hyra en sådan film som han inte redan har sett i det formatet kan det kanske finnas något nytt i det extramaterial som oftast följer med DVD-filmer - jag förutsätter att han har sett alla filmerna minst en gång redan. Om ni inte har DVD kanske du kan låna just för den dagen av någon kompis?

Koncentrera dig på en eller två. Annars kom "Nykter pappa idag" med ett utmärkt förslag!
 

Fem!?

Skrivet av  Edvins mamma
Oh Herre...

Nä DVD har vi inte men det går säkert låna. Jo han har sett alla, refererar ofta till och citerar...jag fattar inget.

Kanske jag skulle avsätta mat och mys till fredagen efter jobbet? Låta honom ligga i soffan hela lördagen och bara kolla film när jag passar upp honom?

5 filmer à ca 3(?) timmar. Det är länge det men det skulle han nog gilla.
 

Nääää......

Skrivet av  Totte
Han ska inte ligga på soffan o passas upp!

Låt honom gärna ha tillgång till en eller fler film(er) men se till att _ni_ gör något ihop innan han blir för trött ;-)

Fixa gärna någon enkel och god mat som är snabb att göra ät-klar, då kan ni hinna med allt utan stress.

Just det att ni hinner med _er_ utan stress o avbrott skulle jag värdera högt.
 

Artiklar från Familjeliv