Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sex på internet

Skrivet av Anonym
Jag blir så ledsen på min man. För över ett år sedan hittade jag flera porrsidor under "favoriter" på vår dator. Han förklarade det med att det bara hamnat där, och jag accepterade det svaret nästan, eftersom jag inte var så bra på datorer då. Sedan dess har jag sett att han tittat på nakna tjejer flera ggr och också påtalat det, att jag blir jätteledsen, känner mig som att jag inte duger för honom osv. Han bryr sig inte om vad jag säger, låtsas fortfarande som att han inte brukar titta på porrsidorna på internet osv. Jag "glömer det" någon dag, sen ser jag att han varit in och tittat på det där igen, och jag blir jätteledsen.
Andra som har liknande erfarenheter ?
Ska man bara acceptera det här ???
Vi har varit tillsammans i 11 år, har två små barn, trötta, hinner och orkar knappt prata med varandra längre..
Svar på tråden: sex på internet

Jag kände

Skrivet av  Mollan
likadant när jag upptäckte att min pojkvän tittade på sajter med nakna tjejer. Obs, inga direkt porrsajter, men sajter där smala, snygga tjejer poserade halvnakna.
Min pojkvän bedyrade då att det inte betydde att han tyckte jag inte dög, men jag kände mig ändå så, som jag inte dög och fick dåligt självförtroende av det. Nu efteråt har jag förstått att det var andra saker i vårt förhållande osm inte funkade, dvs jag fick inte den uppmärksamheten av min pojkvän som jag behövde, som gjorde att jag kände så. Att han tittade på bilderna blev "droppen" liksom...

Idag har vi en överenskommelse på den punkten (vi bor inte ihop) och det är att han kollar inte på dessa sajter då han är hos mig, även om han är här flera dagar i sträck och han rensar sina cookies el temporary internet files på sin dator så jag slipper "ramla över" att han kollat dessa sajter. Jag vet ju ändå att han gör det, men att se det sticker i mig liksom. Tycker inte om att han kollar, men vet han är trogen och älskar bara mig, samt tänder på mig och jag får den uppskattning jag vill ha, så jag låter det vara. Hur det blir den dagen vi flyttar ihop låter jag vara osagt.

Hur mycket tittar din kille på dessa sajter? Har du pratat med honom om exakt hur det får dig må?

Jag anser att kommunikation är a och o i ett förhållande men ofta tar vi kvinnor för givet att männen ska förstå exakt hur vi känner även om vi bara berättar en liten del. Mitt råd är att prata med honom om det och försök hitta en lösning som passar er båda. Att totalförbjuda honom tror jag inte på, för då är risken han börjar smyga med det :(
 

cookies

Skrivet av  Anonym
Vad är och hur kommer man till Cookies och Temporary internet files???
Snäll hjälp mig!

Tack för dina vänliga ord. Mycket klokt!
 

Jag tror

Skrivet av  Mockasinen
personligen att det inte är så mycket att göra åt det här mer än att snacka med honom. Karlar verkar ha det behovet att få titta och se naket. Här hos oss är det så att vi har kommit överense om att om någon av oss känner för att surfa ut på sånt så är det helt ok. Jag brukar inte göra det men min fästman vet jag att han gör det ibland. Även om han vet att jag vet och att det är ok så skäms han ändå verkar det som. Han är alltid noga med att logga ut från sin sida och märker jag att han varit ute på sånt så blir han röd i ansiktet och låtsas som om han inte hört mig.

Men jag är inte ett dugg orolig att han ska vara otrogen eller nått utan det handlar om att dom behöver få se och titta.

Jag bryr mig inte om att min fästman kollar på nakna tjejer, för om jag skulle göra för stor grej utav det skulle han förmodligen smyga med det.

Vi har varit ihop i snart 10 år och väntar andra barnet så vi känner varandra ganska väl. Eftersom jag är höggravid och sällan känner för sex så har jag tillåtit min fästman att kolla på våran porrfilm och onanera själv. Jag tror nog att han gjort det vid datorn också. Vem vet?!

Mitt råd är att inte bry sig så mycket men samtidigt visa honom att du vet om vad han kikar på. Annars om det är för jobbigt så ställ honom mot väggen och kom överense om nått.
 

Artiklar från Familjeliv