Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gardiner av papper?

Skrivet av c
Funderar på att göra "panelgardiner" av papper. Är alltså ute efter specialpapper med t ex blad i eller liknande.
Är det någon som vet var man kan få tag i sånt?
Svar på tråden: Gardiner av papper?

Väldigt svårt

Skrivet av  ullebulle
att hitta så långa papper kan jag säga direkt. Har du tur kan du hitta papper på rulle, men då är det inte säkert att det är just vad du söker. De papper du söker brukar ligga på maxformat 50x70, visst kan man skarva men jag tror att det kommer bli väldigt o-snyggt. "Växtpapper" brukar även vara så pass tunna att de inte är något jag skulle rekomendera att använda som "panellängd", de kommer att gå sönder rätt kvickt tror jag. Vill du ha papper som dekoration är det bättre att du fäster ett ark på rutan som insynsskydd i stället.
 

En grej till

Skrivet av  ullebulle
ligger solen på så kommer de def att blekas, kulörta papper är sällan ljusbeständiga.
 

Tackar

Skrivet av  c
Tänkte nog hänga dem bredvid fönstren istället för framför. Tycker att vårt hus är alldeles för mörkt så jag är lite allergisk mot att hänga saker framför fönstren.
Misstänkte att det var svårt att få tag på, men hoppades ändå :-).
 

Du kan ju

Skrivet av  ullebulle
välja ett ljust semitransparent tyg och sy panellängder av. Finns ju vitt tyg med vitt tryck på, det kanske kan vara ett alternativ?
 

Artiklar från Familjeliv