Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förlovningspresent?

Skrivet av Nina
Hej alla! Är det någon som har något tips på förlovningspresent? Min barndomskompis har förlovat sig och det står still. Vad ska vi ge dem? Vi fick två kristallvinglas av dem. Vet inte vad såna kostar, men vi har nog inte råd med mer än ca 200 kr. Det ska ju helst vara nåt som fungerar till dem båda, gärna som symboliserar "parskapet" eller liknande. Har funderat på en rosbuske eller ett träd av nåt slag, men de bor fortfarande i lägenhet, så det går inte. Tacksam för tips!
Svar på tråden: Förlovningspresent?

Jag vet!!!

Skrivet av  Tebe
Jag har sett jättefina glasskålar i form av ett hjärta. De fanns i tre olika storlekar. Man kan ju välja en, två eller tre, kanske fylla med godis. Eller plantera en liten miniros i den. Eller fyll med torkade rosor.
Jag såg dem på Prylgalet i Göteborg, men har sett såna i andra presentaffärer också.
 

Var i Gbg ligger det?

Skrivet av  Mikaela med Timothy 5/2
e
 

Prylgalet

Skrivet av  Tebe
Ligger på Berzeliigatan, nära spårvagnshållplatsen. Brevid en kinesisk antikvitetsaffär.

Om du har idrottsrabatten, så får du 20% rabatt vid ett köptillfälle.
De har dessutom underbara nallar och en massa annat kul!
 

En kompis till mig...

Skrivet av  Ann
köpte till en annan kompis när hon förlovade sig två påslakan med hjärtan (typ 99 kr st) från ikea.
Gulligt, och symboliserar liksom att de två nu ska sova ihop i likadana täcken.

 

Vad mysigt med förlovningspresenter fr. kompisarna

Skrivet av  =
Vi fick inget iallafall. Brukar man få/ge det? Vi hade i och för sig ingen mottagning eller så, så det kanske berodde på det...... :-)
Det var bara vi två den dagen, som skålade i champagne och bytte ringar en härlig vårkväll. Romantiskt värre, mmmmmmmm *sitter och minns*
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Nina
Får se vad jag får tag på till slut. Nej, vi fick bara förlovningspresent av just min kompis, men vi har varit bästisar sedan lekis, så det är lite speciellt.
 

Artiklar från Familjeliv