Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tips

Skrivet av LindaK
hej, Vår dotter är världens goaste, charmigaste och mest älskvärda person! (så klart...)

Men om kvällen kan hon trilskas lite. Somnar med välling men så efetr en timma vaknar hon och gnäll-skriker. Man går in (tar inte upp ur sängen, det har vi alltid varit noga med. såvida hon inte är jätte lessen eller verkar upprörd över dröm typ...) vyssar lite och hon somnar. Så pågår det under en timma sedan somnar hon för natten. Detta är ju jobbigt förståss! Så en kväll började jag prata om ngt vi gjort under dagen. Pratade bara om det, om och om igen - det verkade fungera precis som att "räkna får" Hon försvann iväg med blicken och tänkte och lyssande till det jag berättade. Bara den korta episoden som att gå hem fr dagis och att vi då träffade på en hund... Så somnade hon och sov hela natten på 1:a fösöket att få henne att komma till ro! Hoppas nu att det håller i sig ;)
Svar på tråden: tips

dottern är 20 månader IMT

Skrivet av  LindaK
.
 

Mysigt alternativ

Skrivet av  Lillan
till skrikmetoder :)

Jag hade en liknande erfarenhet igår. Vi har precis rest över atlanten och Emil har jet lag. Vaknar och vill leka och vi är uppe med honom men vägrar tända eller gå ut i lägenheten. Första natten var det en del gråt, men igår natt så började jag sjunga "en kulen nattnattnatt" innan han hunnit jaga upp sig. Vi har gjort rörelserna tillsammans på dagen och han håller på att jobba med språket, så han kom med glada tillrop på bestämda ställen (nanana! på nattnattnatt, bå! på båt, pip! när sången är slut och jag gör pip i magen, sen mer! för att jag ska börja om från början.). Jag gjorde väl detta tio gånger, sen rullade han ihop sig i min famn och bad om mjölk. Jag gav honom flaskan och inom kort sov han igen.
 

Artiklar från Familjeliv