Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Klart män är lösaktiga också

Skrivet av Mary Lou
Och sexmissbrukare med. Jag förstår inte varför du tror att jag bara anser att kvinnor är det? Skulle aldrig kalla en man som har många sexpartners för "viril". Det är inget positivt med one-night-stands tycker jag. Hur kul är det att ses som en förbrukningsvara?

Däremot är det ju ohälsosamt bara att följa med en man hem som man inte känner. Vet ju inte vem han är, kan ju vara värsta psykopaten. Och där är ju kvinnan mer sårbar än mannen, eftersom mannen vanligen är starkare än kvinnan.

Kondomer är bra men dels kan de gå sönder. Och om livsstilen också inkluderar alkohol kan den glömmas bort.

Och att säga att det inte är omoraliskt att vara lösaktigt är en värdering. Det finns andra värderingar. Det viktiga är att man har samma värderingar för kvinnor som för män. Och de som kallar flckor för "hora" har säkert dubbelmoral.

Man för övrigt ogilla lösaktighet utan att kalla nån hora. Man kan ogilla att folk äter för mycket och motionerar för litet och tycka att de har en ohälsosam livsstil. För den skull ropar man inte "tjockis" efter dem. Kort sagt, man behöver inte vara respektlös mot individen för att man inte respektera livsstilen.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv