Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vår dotter

Skrivet av JessicaF
var drygt 1 år första gången vi lämnade henne två nätter hos mormor och morfar. Vi skulle på fest och mormor och morfar skulle till landet, så hon följde med dem. Det gick alldeles galant!! Förra sommaren var hon 2 ½ och var då i fem dagar med mormor och morfar ensamma, på landet - gick hur bra som helst!! I december (nästan 3) var hon en natt hos farfar - det gick inte fullt lika bra... Nu i sommar ska hon vara en vecka med mormor och morfar igen - för att hon ska få längre sommar och för att de ska få rå om varandra alldeles ensamma när vi andra jobbar... Det jag ville säga med detta är att det beror på till vem ni lämnar och hur barnet är. Vår dotter är framåt och pigg och vi har aldrig gjort det till någon stor sak. Hon var endast 1 ½ månad när mormor och morfar passade henne några timmar för första gången och vi var på restaurang. Vill att hon ska ha flera nära kontakter med andra vuxna, så att OM jag eller min man skulle hamna på sjukhus, så fungerar det ändå... Missförstå mig rätt :-)!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv