Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Japp,

Skrivet av Mia A
och jag tar emot kontringen utan knot. Mitt inlägg var ju delvis också en kontring på ditt inlägg... Men jag _tycker_ verkligen att det är viktigt att barnen har andra vuxna trygga personer och förebilder än de egna föräldrarna (i den mån man har tillgång till det naturligtvis) och tycker därför inte att det är så vettigt att knyta barnen för hårt just till sig själv.

Och jag vidhåller att det för mig verkar konstigt att kunna lämna på dagis i 8 timmar (inte sagt att just du gör det) men inte kunna lämna barnen för en övernattning då man ändå sover mesta tiden.

Det är klart, har man barn som absolut måste somna på ett visst sätt och känna på mammas armbåge en kvart innan man somnar ;) och sedan måste gå till mammas och pappas säng under natten - då kan det ju vara problem att låta barnen natta över någon någon annanstans än hemma med mamma och pappa... (igen - inte sagt att ni har det så)
Men, de flesta har nog inte såna rutiner som inte går att rucka på för en natt eller två.

Jag tycker dessutom att det är jätteviktigt att föräldrarna får tid att bara vara vuxna och ett kärlekspar tillsammans - vilket kan vara svårt att vara när man vadar fram i vällingfloden...

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv