Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Minga egna svar då va.....

Skrivet av mooby med melvin 29/7
* hur gammal är din bebis?
7 ½ månad

* ammar du fortfarande?
Ja

* om du gör det, hur många gånger på dagen o på natten?
1 gång på morgon, ca 2 gånger på em, 1-3 gånger vid läggning beroende på hur han korvar sig o 2-4 gånger på natten...suck

* om du gör det, hur många övriga mål får din bebis? Melvin får frukost, lunch ibland mellis på em o oxå kvällsgröt så alltså 3 ibland 4

* om inte när slutade du?

* om du gör det när vill du sluta ungefär?
Jag kan tänka mig att amma fram till Melvin blir ca 10, 11 månader. Vill han längre så får vi väl lösa det oxå beroende på hur det känns o funkar med jobb o så.

* om du gör det när tror du bebben vill sluta, verkar h*n ointresserad etc?
Jag tror Melvin vill sluta tidigare än jag, kanske runt 9, 10 månader, fast nu har vi kommit igång på nytt med superamning så man vet ju aldrig, det går i perioder.

* är/var det mycket känslor inblandade vad gäller amningen för dig?
Jo, det är det väl, det är ganska viktigt för mig o jag tycker om det fast man ibland i början kände sig bunden, nu är man van o har rutin så det kommer kännas tomt utan för min del tror jag.

* vad har varit det värsta vad gäller amningen?
De första tre veckorna, det var mycket trix o knep för att få Melvin att suga rätt utan o tappa taget, o varmt o svettigt var det ju tjejer det vet ni.

* vad har varit det bästa vad gäller amningen?
Närheten till Melvin, en sorts fortsättning på graviditeten, innan var vi sammanlänkade genom navelsträngen nu via amningen.

* om du får fler barn, skulle du vilja göra något annorlunda vad gäller amning o måltiderna?
Nej, tror inte det, försöka o inte oroa mig så mycket i början, lätt sagt nu iofs. O pumpa ut o låta min man få ge flaska ibland, det ångrar jag att vi inte gjorde några gånger åtminstone, för både hans o min skull.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv