Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mias svar..

Skrivet av Mia m. Noel 3/7-02
* hur gammal är din bebis?
~8,5 mån.

* ammar du fortfarande?
~Ja.

* om du gör det, hur många gånger på dagen o på natten?
~2ggr på morgonen(räknar kl.05.00 till morgon). 2-3ggr på dagen. 1 gång innan jag nattar honom(han blir så lugn då efter allt busande med pappa:)) Ibland 1 gång på natten om han sover oroligt.

* om du gör det, hur många övriga mål får din bebis?
~Frukost: Gröt+fruktpuré
Lunch: 0,5-1 8 mån.burk eller hemlagat+ dessert
Middag: Samma som lunch
Kvällsmål: Gröt+fruktpuré

* om inte när slutade du?

* om du gör det när vill du sluta ungefär?
~Innan han föddes så tänkte jag att jag skulle amma honom i 8-9 månader. Nu är han ju snart 9 månader och känner mig inte alls redo att sluta. Ammar kanske honom tills han blir 1 år. Vet faktiskt inte.

* om du gör det när tror du bebben vill sluta, verkar h*n ointresserad etc?
Neeeeejj, han älskar att ligga vid bröstet och mysa. Ibland när vi sitter i soffan så drar han upp tröjan tar fram bröstet och snuttar lite. När han är klar så tittar han på mig och ger mig väärldens största leende:) De stunderna vill man ju inte vara utan.

* är/var det mycket känslor inblandade vad gäller amningen för dig?
~Jag älskar att amma. Men ibland har det känts jobbigt att man blir så bunden(speciellt i början). Hans pappa kände sig lite utanför. Men sen kan ju ingen busa med honom lika bra som hans pappa, så de har ju det tillsammans:)

* vad har varit det värsta vad gäller amningen?
~Såriga bröstvårtor som blödde i början. Ajajaj!

* vad har varit det bästa vad gäller amningen?
~Att man har maten med sig hela tiden. Har fortfarande mycket mjölk kvar. Så han kan äta sig mätt utan problem. Sen måste jag säga att det bästa har också varit just att det bara är vi två. Det finns ingen annan som kan ge honom den här närheten. Egoistiskt, jag vet.

* om du får fler barn, skulle du vilja göra något annorlunda vad gäller amning o måltiderna?
Nej, det tror jag inte.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv