Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ja du,

Skrivet av Leeandra m. Noah -02 och Mira 041224
det första sambons släkt var ( efter att dom hämtat sig från chocken att vi födde hemma ) var att vi väl självklart tänkte fira Miras födelsedag ihop med Noahs ( som är född 9 december ). Jag blev faktiskt sur, eftersom jag själv är så glad att barnen har fått varsin födelsedag...
Jag har ingen aning om hur det kommer att bli för oss. Troligtvis kommer vi att fira vår tös på morgonen för att sedan åka till släkten och fira julafton, så det blir ju trist om dom inte kommer bry sig om att fira henne alls, bara för att det är jul. Kommentarer som "det skulle ni ju ha tänkt på innan" funkar liksom inte...
Jag förstår att det är jättetrist att du inte fått några kort att spara till Oliver, men som jag känner det så är det inte bara för att man har fått barn nära jul som folk inte bryr sig lika mycket, utan också för att det är andra barnet. När sonen föddes skrev folk som vi knappt var bekanta med ens, men den här gången är det bara de närmaste som har kommit med kort och presenter.
Det enda jag vet är att jag kommer att försöka göra min dotters födelsedagar glada och härliga, hon ska få känna sig speciell även om hon är född på julafton.
Kram!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv