Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åh ...

Skrivet av Cecilia med Juni & Tindra 30/8
vad tråkigt att Aurora är sjuk! Jag förstår att ni är jätteoroliga och ledsna. Min pappa har epilepsi och man blir ju orolig och rädd när han får anfall. Det ser ju så läskigt ut. Men själv brukar han inte komma ihåg något alls efteråt, så för honom är det inte så obehagligt som det ser ut. Fast han brukar vara väldigt trött efteråt.

Jag hoppas att hon snart är frisk, att det bara var något tillfälligt. Men om det skulle vara så att Aurora har epilepsi så vill jag ändå berätta att det är en sjukdom som brukar gå bra att leva med ändå och det finns bra mediciner idag. Jag skriver inte så för att bagatellisera, är lite rädd att det låter så. Jag skulle bli så otroligt ledsen om mina barn blev sjuka, det är ju klart att man blir. Men jag vill ändå skriva några ord som lugnar lite, att epilepsi inte är en så hemsk sjukdom ändå, som jag upplevt det som familjemedlem. Och när små barn får epilepsi så kan det växa bort igen. Det finns också en Epilepsiförening där man kan träffa andra och få mycket stöd, min pappa var väldigt engagerad i den innan han flyttade till Spanien.

Jag hoppas att ni får bra hjälp och stöd på sjukhuset. Jag tänker på er. Många kramar

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv